مشاهدة النسخة كاملة : الاهلى فوق الجميع

_GUIDE_
04-06-2008, 06:34 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

فى بداية حديثى قد يظن البعض أن نقدى داخل الموضوع نابع من كراهية او تعصب
ولكن فى نفس الوقت اعترف ...
بأننى متعصب لكل ما هو متعصب وشاذ فى نادى القيم والمبادىء تلك العبارة التى يتغنى بها مسئولى النادى الكبير وجماهيره العريضة تلك العبارة التى اصبحت فى طى النسيان
ما حدث من جمهور القيم والمبادى فى مبارة الكونغو هو جزء بسيط من مسلسل التعصب الكبير حيث وجه جمهور القيم والمبادىء سيل من الشتائم والسباب قبل بداء المبارة لكل من عصام الحضرى وأيضا اللعب شيكابالا حتى وصل الامر الى هتافات عنصرية ضد الاعب حتى الجهاز الفنى نفسه لم يسلم من تلك الهتافات بسبب إشراك عصام الحضرى ولم تفلح جهود رجال الامن فى الحد من تلك الهتافات ولولا الهتاف المثالى لمشجعى القوات المسلحة والذى طغى على هتاف جمهور القيم والمبادىء لاتاثر اللاعبين وهزم الفريق .
الاهلى طبق فى تلك المبارة الجملة الشهيرة (لجورج بوش) من هو ليس معنى فهو ضدنا لقد تعدى جمهور القيم والمبادىء الامر الى الهتاف وتشجيع فريق الكونغو وشماته ما بعدها شماته عندما احرز الفريق الكنغو الهدف الاول بل ان البعض فرح اكثر مما فرح لاعبى الفريق الضيف بالهدف .
الغريب أنه سادة حالة من الصمت داخل اروقة النادى الاهلى ولم يخرج علينا اى مسئول ليقدم اعتذار عما بدر من جمهور الاهلى داخل المبارة بل الاغرب هو سكوت اتحاد الكورة وطواطه الغريب وكيف لا يصمت وهناك شوبير الكورة المصرية وكل ما اكتفى به سمير زاهر هو القول (لقد أرق جمهور النادى الاهلى نفسه بالهتاف ضد المنتخب) له جزيل الشكر حقيقة على هذا التصريح النارى والكبير ولكن الاغرب هو صمت الجرائد والصحافيين عما حدث كيف والقاعدة العريضة من الاعلاميين هم فى الاساس يعملون فى موسسة النادى الاهلى نادى القيم والمبادىء
.......................................
لو حدث هذا الامر من جمهور الزمالك الاسماعيلى الاتحاد المصرى بلوتو حتى لوجدنا الاتى ايقافات غرمات استبعادات ولربما يخرج علينا المحامى اياه صاحب طلب سحب الجنسية والخيانة العظمة وطالب بسحب جنسية هذه الجماهير بل واعدامهم فى داخل الملعب بتهمة الهتاف ضد المنتخب وضد مصر
ولكن ليس الكل الاهلى نادى القيم مهما بدر منه سوف يظل الاهلى فوق الجميع
حتى لو تم إحراق أحد ناشئى الزمالك من قبل الجماهير يبقاء الاهلى فوق الجميع
حتى لو هتفوا ضد المنتخب الممثل لمصر يبقاء الاهلى فوق الجميع
حتى لو ضرب الحكام فى مباريات كرة السلة يبقاء الاهلى فوق الجميع
سيظل الاهلى فوق الجميع وستبقاء روح الفانلة الحمراء ويخساء الخاسئون

nothing
05-06-2008, 12:58 AM
انا معاك ااااااه ان الجمهور غلط والمفروض انه مكنش يعمل كده
بس ايه ذنب النادى فى ده كله هايمر على الجماهير واحد واحد ويقوله عيب اسكت اكييييييييييييد لا
وبعدين هو كل حاجة تحصل فى النادى الاهلى يمسكوووه على الواحدة انا مش معاك باللى قولتوا على النادى

kalefam
05-06-2008, 11:07 AM
هات سبب واحد يخلى حسن شحاته يلعب عصام الحضرى
مش بيلعب متشات يعنى مستواه زى الزفت وعجبك مستواه فى المبارة دى فعلا كان زى الزفت
بالذات حارس المرمى لازم يلعب متشات كتير علشان مستواه يرتفع
يعنى المعلم حسن شحاته مش بيلاعب عصام علشان سواد عيونه لا دى بيلاعبة علشان يغيظ جماهير الاهلى علشان يبقى مشهور ما هو الزمن ده كده اللى عاوز يشتهر يغيظ ويناكف مع الاهلى
يعنى جمهور الاهلى معذور اذا كان الكبير مش ...................... يبقى الصغير مش.....................

عاشقـــ الانمى ـــة
05-06-2008, 07:59 PM
الحمد لله مليش فى الكورة ولا أخبارها

amr_2010
06-06-2008, 09:53 PM
يا عم طب وانت ايه الي مضايقك وايه طريقة السخريه الي انت بتتكلم بيها دي
جماهير الزمالك هي الي فل اوي عمرها ماشتمت لاعيبتها ومحترمه اخر احترام
طب ما جماهير الزمالك شتمت معتز اينو شتايم لما راح الاهلي

amr_2010
06-06-2008, 09:57 PM
وهيفضل برضو الاهلي فوق الجميع وكاسر عين التخين

_GUIDE_
07-06-2008, 07:34 AM
يا عم طب وانت ايه الي مضايقك وايه طريقة السخريه الي انت بتتكلم بيها دي

جماهير الزمالك هي الي فل اوي عمرها ماشتمت لاعيبتها ومحترمه اخر احترام

طب ما جماهير الزمالك شتمت معتز اينو شتايم لما راح الاهلي

ياعم

ما علينا

ايوه والزمالك فعلا بيشتم لاعبيه والاهلى والاسماعليى والمصرى والاتحاد
وكل الفرق
بس محدش شتم المدير الفنى لمنتخب بلده

ومحدش شجع الفريق المنافس للمنتخب قبل كده

بالمناسبة وعلشان اقطع عليك الطريق انا لا اهلاوى ولا زملكاوى ولا حتى سكة حديد لو كنت سمعت عن النادى ده قبل كده

وهيفضل برضو الاهلي فوق الجميع وكاسر عين التخين

يابنى ربنا هو اللى فوق الجميع مش الاهلى
والاهلى فوق حضرتك انتا واللى راضين بالشعار السخيف ده
الاهلى بتاعك ده لا بياكلنى ولا بيشربنى علشان يبئا فوقى

اعترف لاعب الأهلي كريم شمسية - في تصريحات لبرنامج الرياضة اليوم - بأن فريقه قد تخاذل في مباراة كرة السلة أمام نادي الجزيرة لرغبة نادي القيم و المبادئ في حصول الجزيرة على الدوري لانه فى حالة خسارة الجزيرة سوف يتوج الزمالك بالبطولة !! ليواصل النادي الأحمر سقوطه المروع في كرة السلة على مستوى اخلاق اللاعبين و الجماهير التي لم تفوت اي مباراة الا و احدثت شغب فيها .

اضغط هنا للتحميل (http://tv.zamalek.tv/engwa/sporttoday/fadeha.wmv)

سلملى على القيم

ابوالنور
07-06-2008, 10:47 AM
بسببكم انا كرهت اهلى و زمالك و شكلى هكره منتخب

_GUIDE_
08-06-2008, 12:53 AM
بسببكم انا كرهت اهلى و زمالك و شكلى هكره منتخب

وده المطلوب أثباته :D