مشاهدة النسخة كاملة : ما شاء الله ناس كتير فرحوا خلاص بال 50 %

F.FARID
09-09-2012, 08:40 PM
عليه العوض ومنه العوض
هو بكدة اتحققت كل المطالب وكل امنيات المعلم
والله إذا كان ده هو اللى كان مطلوب
يبقى احنا عالم تستاهل اللى يجرالها
وعمرنا ما هنتقدم خطوة واحـــــــــــــــــــــــــــدة
وابقى سلملى على الكادر
ونتقابل أمس مش بكرة
فى مليونية جـــــــــديدة للمعلم
وربنا يعوض علينا عوض الصابرين

ميدو793
09-09-2012, 08:43 PM
عليه العوض ومنه العوض
هو بكدة اتحققت كل المطالب وكل امنيات المعلم
والله إذا كان ده هو اللى كان مطلوب
يبقى احنا عالم تستاهل اللى يجرالها
وعمرنا ما هنتقدم خطوة واحـــــــــــــــــــــــــــدة
وابقى سلملى على الكادر
ونتقابل أمس مش بكرة
فى مليونية جـــــــــديدة للمعلم
وربنا يعوض علينا عوض الصابرين

الله المستعان

Fathi Mahmoud
09-09-2012, 08:47 PM
عرفت منين أن ناس كتير فرحوا؟

أنا شايف حزن في كل التوبيكات

jamyka555
09-09-2012, 08:51 PM
اضرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااب

حورس الغربي
09-09-2012, 08:53 PM
حلوين ورضا احسن من عصر حسني ابو علاوه 7/

الاستاذ صلاح1
09-09-2012, 09:15 PM
انا محبط محبط محبط جدا وعايز اسيب البلد دى واروح اشتغل فى الى مصيبة برة

نصر هدهد
09-09-2012, 09:18 PM
الرزاق هو الله

ranemshosho2013
09-09-2012, 10:48 PM
أتحـــــــــــــــدى أن تنجــــــــــح ثــــــــــــورة المعلميــــــــــــن ، والسبــــــــــب هـــــــــــو عـــــــــــــدم وحـــــــــــــدة المعلميـــــــــــــــــن ، أنا أراقـــــــــــــب كــــــــــــــل الأحــــــــــــوال منـــــــــــذ فتـــــــــــــــرة طــــــــــــــــــويلة ، وأعلــــــــــــــــم جيـــــــــــــــــــدا مـــــــــــن المــــــــــــؤثر ومـــــــــــن ليـــــــــــــس له أي تأثيـــــــــــــــر .
وبالخبرة الطويلة وعن تجارب أقولها بملئ فيّ : المعلم لا تأثير له من قريب أو من بعيد .
الأسبــــــــــــــــــــــــاب :
* البعــــــــــــــــض يعيـــــــــــــــــش على مــــــــــــــــــــص دمــــــــــــــــــاء الآبـــــــــــــــــــــــاء ولا يحتــــــــــــــــــــــــــاج لـــــــــــــوقفـــــــــــــــات مـــــــــــــــــع غيــــــــــــــــــــــــــــــــرهم .
* الغالبيـــــــــــــــــــــــة مـــــــــــــــــــع الأســـــــــــــــــف وبــــــــــــــــــدون زعـــــــــــــــل جبنــــــــــــــاء ، وكــــــــــــل شخـــــــــــــــص يتـــــــــــــــــــذكر مـــــــــــــــــــــواقفه مــــــــــــــــع الشجاعـــــــــــــــــــــــة في أي مـــــــــــــــــــــوقف تعـــــــــــــــرض له .
* لا يـــــــــــــــــــــــوجد وحــــــــــــــــــــــدة بيـــــــــــــــــن المعلميــــــــــــــــــــن ، وهي أســــــــــــاس النجــــــــــــــــــــاح والتأثيــــــــــــــــــــــــر في المـــــــــــــــــــــــــواقف الصعبـــــــــــة والــــــــــــــــــــــــــرجـــوليـــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــة .
* بعـــــــــــــــــــــض المعــلميــــــــــــــــــن تعــــــــــــــــــــــــــــود على الخنــــــــــــــــــــــــــــوع ، والسلبيـــــــــــــــــــــــــــة ، وأنـــــــــــــا مـــــــــــــــالي ، هـــــــــــــــــو أنـــــــــــــا الـــــــــــــــــذي ســـــــــــــــــأصلح الكـــــــــــــــتون ، ياعـــــــــــــــم سيبـــــــــــــــك مــــــــــــــــا يحـــــــــــــــــــدث للغيــــــــــــــــــــــــــــر سيحــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدث لي .

وبالتالي عرفت الدولة نقاط الضعف ، وهذا أهم ما في الموضوع ، ومن هنا أقولها بكل قوة ، والله لن تنجح وقفة المعلمين ماداموا لم يتحدوا ، وأطلقوا أي إشاعة بينهم كما كان يحدث سابقا مثل :

** من لم يذهب للعمل هذه الأيام أرسلوا اسمة للمديرية ، وترسل المديرية هذه الأسماء للوزارة ، وستتخذ الوزارة الإجراءات المناسبة لكل غائب .
/// تعلمــــــــون النتيجـــــــــــة طبعـــــــــــــا بــــــــــــــــدون ذكـــــــــــــــــرها ، لأنـــــــــــها مُــــــــــرّة .

المعلم2
09-09-2012, 10:55 PM
والله عندك حق في كل كلامك ونحن نستاهل الضرب بالجزم
50% من الاساسي يعني بعد عشرين سنة خبرة الزيادة 200 جنية
والله أنا في غاية الحزن وربنا يسامح المرسين الساكتين عن حقوقهم