مشاهدة النسخة كاملة : مبروك لكل معلمى القليوبية // نزل قرار التعيين لكل المعلمين المساعدين الذين استكملوا

jack11
05-09-2012, 12:25 PM
السلام عليكم
الحمد لله

مبروك لكل معلمى القليوبية // نزل قرار التعيين لكل المعلمين المساعدين الذين استكملوا متطلبات التعيين .
صدر اليوم بمديرية بنها التعليمية قرار التعيين رقم 750 بتاريخ 14/8/2011
و نزلت كشوف التعيين مسجل بها كل إدارة تعليمية التابع لها المعلم المساعد ..
و شملت من هم بالقرار 280 و القرار 515
يا كريم يارب ..
أعتذر لأننى ليس لدى أوراق لأرفعها بالموضوع ..
لكننى رأيت الكشوف مع زملائى بإدارة أخرى و سأذهب غداً للحصول على أوراقى لإستكمال إجراءات القيام بالعمل ..

مصطفى1981
05-09-2012, 01:07 PM
ماهي الأوراق المطلوبة؟ هل أدارة شرق شبرا الخيمة نزل لها القرار و المتعيينين بقرار515 هيتثبتة

محمد سلامة فهمى محمد
05-09-2012, 01:11 PM
يعنى لسه بتوع الاجر مالهايش حاجة القرار للمعلم المساعد فقط احنا فين

reem_a
05-09-2012, 01:53 PM
طيب لو سمحت بعد اذن حضرتك القرار اللي انت شفته وصل لأي ادارة؟

هشام الضبع
05-09-2012, 03:21 PM
ألف مبروك وعقبال باقى المحافظات .

jack11
05-09-2012, 06:09 PM
ماهي الأوراق المطلوبة؟ هل أدارة شرق شبرا الخيمة نزل لها القرار و المتعيينين بقرار515 هيتثبتة
أيوه يا مصطفى ..
أنا عارف أن كلنا تعبنا كتير من الظلم ..
الحمد لله ..
و الله كان زميلى عندى اليوم بعد صلاة الظهر ..
و شوفت معاه الأوراق :
1 - ورقة ( أصل مختومة ) بقرار التعيين عام لكل الإدارات ..
2 - كشف ( أصل مختوم ) بأسماء إدارة غرب شبرا الخيمة فيه أسماء كل المعلمين المساعدين التابعين لهذه الإدارة .

و زميلى ده إسمه و إسم مدرسة زميلته معاه موجودين بالكشف ..
و هما كانا رفاقا الكفاح فى الدبلوم و ال icdl و الأكاديمية ..
و كانوا مثلى بالقرار 515 ..
أنا و الله لسه هروح بكره و أشوف إسمى و أخد أوراقى ..

و مطلوب تصوير تلك الأوراق أكثر من نسخة لتضع نسخة فى الإدارة و نسخة فى المدرسة عند عمل إقرار القيام بالعمل ..

أعتذر لعدم وجود موبايل يمكنه تصوير الأوراق لأرفعها هنا لكننى كتبت لكم رقم قرار التعيين ..

للعلم أنا إدارة قليوب ..
مفبش ورق جاء للإدارات , الناس تروح بنها بكره تجيب أوراقها بنفسها ..
أنا بتمنى بكره ييجى بسرعة ..
ألف حمد و شكر ليك يارب ..

jack11
05-09-2012, 06:14 PM
طيب لو سمحت بعد اذن حضرتك القرار اللي انت شفته وصل لأي ادارة؟
إدارة غرب شبرا الخيمة يا أستاذة ريم .. :)
و أنا إدارة قليوب .. :cool:
لو جيبت الورق بكره هقول لكم .. :slap1qk6:
أو نكون كلنا هناك بكره ان شاء الله .. :romarioxp6:
عند أستاذ : محمود بتاع التعيينات اللى فى الدور الرابع .. :)
اللى كان السبب فى جعلنا نمضى قرار 515 .. :stickjo4:
بس نحمد
الله على كل حال .. :av4056bb7jp3::av4056bb7jp3::av4056bb7jp3::av4056b b7jp3:

jack11
05-09-2012, 06:15 PM
ألف مبروك وعقبال باقى المحافظات .

الله يبارك فيكم .. :friendsxs3:
عقبال كل المحافظات .. :022yb4:

العقل المدبر
05-09-2012, 09:01 PM
طب انا قرار 515 مثل حضرتك
ما الخطوة التي يجب عملها الان
و يعني ايه نجيب اورقنا ؟ طب نوديها فين ؟
طب احنا لم ندخل اختبار كادر ,, لكننا اخذنا دورة تأهيل المعلم المساعد
هل دي بمثابة الكادر
أرجو منك الرد يا سيد Jack 11

smart4u
05-09-2012, 09:43 PM
تعيين مبارك
ومحدش يفهمني غلط
قصدى مبرووك علي التعيين

ابو الفاروق
05-09-2012, 10:06 PM
إدارة غرب شبرا الخيمة يا أستاذة ريم .. :)
و أنا إدارة قليوب .. :cool:
لو جيبت الورق بكره هقول لكم .. :slap1qk6:
أو نكون كلنا هناك بكره ان شاء الله .. :romarioxp6:
عند أستاذ : محمود بتاع التعيينات اللى فى الدور الرابع .. :)
اللى كان السبب فى جعلنا نمضى قرار 515 .. :stickjo4:
بس نحمد
الله على كل حال .. :av4056bb7jp3::av4056bb7jp3::av4056bb7jp3::av4056b b7jp3:

انا كمان ادارة قليوب التعليمية
انت رايح المديرية امتى وانا اقابلك هناك
وهل لازم نروح المديرية .. ولا المديرية هتبعت قرار التعيين وكشف الاسماء على الادارة
زى ما حصل فى القرار515

وهل الاوراق المطلوبة هى
الكشف الموجود فى اسمى
وقرار التعيين فقط
لان ده نفس اللى عملناه وقت التثبيت بقرار 515

ابو الفاروق
05-09-2012, 10:08 PM
طب انا قرار 515 مثل حضرتك
ما الخطوة التي يجب عملها الان
و يعني ايه نجيب اورقنا ؟ طب نوديها فين ؟
طب احنا لم ندخل اختبار كادر ,, لكننا اخذنا دورة تأهيل المعلم المساعد
هل دي بمثابة الكادر
أرجو منك الرد يا سيد jack 11

طلما حضرتك مدخلتش اختبار الكادر فى ابريل يبقى القرار 750 لا يشملك
لان واضح ان حضرتك مثبت بقرار 515 ممن امضوا ثلاث سنوات بالاجر ولم تكن متعاقد معلم مساعد

هذا القرار خاص بمن خاضوا اختبار الكادر فى ابريل الماضي فقط

jack11
06-09-2012, 12:06 AM
طلما حضرتك مدخلتش اختبار الكادر فى ابريل يبقى القرار 750 لا يشملك
لان واضح ان حضرتك مثبت بقرار 515 ممكن امضوا ثلاث سنوات بالاجر ولم تكن متعاقد معلم مساعد

هذا القرار خاص بمن خاضوا اختبار الكادر فى ابريل الماضي فقط
نعم .. :078111rg3:
هذا هو الجواب الأمثل .. :d
بارك الله فيك .. :078111rg3:
القرار لتعيين من أكملوا متطلبات التعيين من رخصة دولية و دبلومة و كادر و نجحوا فى كادر إبريل الماضى و كانوا بإنتظار التعيين بالقرار 750 .. :rolleyes::022yb4:
و من أقصدهم المتعاقدون بالتعاقد المميز من 2009 و بداية 2010 :romarioxp6:
عقبالكم جميعاً بعد إجتياز إختبار الكادر القادم إن شاء الله .. :d

jack11
06-09-2012, 12:14 AM
انا كمان ادارة قليوب التعليمية
انت رايح المديرية امتى وانا اقابلك هناك

لا بأس أخى الكريم .. :)
بأمر الله سأكون هناك صباحاً من الساعة الثامنة أو الثامنة و النصف أنا مصطفى و زميلى ناصر .. :)

وهل لازم نروح المديرية .. ولا المديرية هتبعت قرار التعيين وكشف الاسماء على الادارة
زى ما حصل فى القرار515

المديرية طبعاً هتبعت بس انت عارف البيروقراطية و التأخير فى تنقيذ الإجراءات .. :slap1qk6:
الأفضل نجرى احنا وراء مصالحنا و نوصل الورق للإدارة بنفسنا عشان نعمل إقرار القيام بالعمل بأسرع وقت .. :bosyht9:

وهل الاوراق المطلوبة هى
الكشف الموجود فى اسمى
وقرار التعيين فقط
لان ده نفس اللى عملناه وقت التثبيت بقرار 515

الحقيقة حسب كل إدارة .. :blush:
فيه إدارات مش هتطلب أوراق لأنهم ناس محترمة , و لأن بالفعل كل أوراقنا عندها .. :078111rg3:
و فيه إدارات هترخم علينا و عاوزين أوراق و دوسيه تعيين كامل و يمكن فيش و خلافه .. :romarioxp6:
شوف انت بتقول ايه كل الأوراق عملناها قبل كده .. :rolleyes:

زميلى فى إدارة غرب شبرا الخيمة هو و زميلته لم يطلبوا منهم شىء سوى الورقتين الأصل المختومتين من بنها .. :slap1qk6::stickjo4:
و طبعاً هتصورهم نسختين عشان الإدارة أو شئون العاملين و صورة طبق الأصل و كده .. :cool:
إن شاء الله أنا وانت يا أخى أبو الفاروق فى كشف واحد تابع لإدارة قليوب التعليمية .. :022yb4:

ابو الفاروق
06-09-2012, 01:27 AM
لا بأس أخى الكريم .. :)
بأمر الله سأكون هناك صباحاً من الساعة الثامنة أو الثامنة و النصف أنا مصطفى و زميلى ناصر .. :)

المديرية طبعاً هتبعت بس انت عارف البيروقراطية و التأخير فى تنقيذ الإجراءات .. :slap1qk6:
الأفضل نجرى احنا وراء مصالحنا و نوصل الورق للإدارة بنفسنا عشان نعمل إقرار القيام بالعمل بأسرع وقت .. :bosyht9:

الحقيقة حسب كل إدارة .. :blush:
فيه إدارات مش هتطلب أوراق لأنهم ناس محترمة , و لأن بالفعل كل أوراقنا عندها .. :078111rg3:
و فيه إدارات هترخم علينا و عاوزين أوراق و دوسيه تعيين كامل و يمكن فيش و خلافه .. :romarioxp6:
شوف انت بتقول ايه كل الأوراق عملناها قبل كده .. :rolleyes:

زميلى فى إدارة غرب شبرا الخيمة هو و زميلته لم يطلبوا منهم شىء سوى الورقتين الأصل المختومتين من بنها .. :slap1qk6::stickjo4:
و طبعاً هتصورهم نسختين عشان الإدارة أو شئون العاملين و صورة طبق الأصل و كده .. :cool:
إن شاء الله أنا وانت يا أخى أبو الفاروق فى كشف واحد تابع لإدارة قليوب التعليمية .. :022yb4:

لاء ان شاء الله استاذ / يحيى , ملفات مش هيطلب مننا حاجة تانية لاننا بالفعل لسة مجددين الدوسية وقت تنفيذ القرار 515 , وحتى لما طلبوا مننا اواراق جديدة كانت اقل ممكن تم تثبيتهم بنفس القرار ولكن كانوا بالاجر .
اعتقد اللى هيبقى مطلوب قرار التعيين الجديد على وظيفة معلم .. علشان يتم تعديل البيانات فى الاحصاء ... والكشف اللى فى اسمى او اسمك مثلا .. يعنى زى زميلك بتوع ادارة شبرا

المشكلة ان انا معملتش ال icdl ومش معايا ولا ناوى بصراحة اعملها

وياريت لو قرأت تعليقى ده ومقدرش اقابلك بكرة فى المديرية لان فى شوية قلق عندنا فى المدرسة وممكن مقدرش ازوغ بصراحة .. تشوف اسمى معاك فى الكشف ولا لاء
واسمى / محمد فاروق محمد بدوى
مدرسة بن سينا الابتدائية
ولك جزيل الشكر

jack11
06-09-2012, 04:20 AM
لاء ان شاء الله استاذ / يحيى , ملفات مش هيطلب مننا حاجة تانية لاننا بالفعل لسة مجددين الدوسية وقت تنفيذ القرار 515 , وحتى لما طلبوا مننا اواراق جديدة كانت اقل ممكن تم تثبيتهم بنفس القرار ولكن كانوا بالاجر .
اعتقد اللى هيبقى مطلوب قرار التعيين الجديد على وظيفة معلم .. علشان يتم تعديل البيانات فى الاحصاء ... والكشف اللى فى اسمى او اسمك مثلا .. يعنى زى زميلك بتوع ادارة شبرا

المشكلة ان انا معملتش ال icdl ومش معايا ولا ناوى بصراحة اعملها

وياريت لو قرأت تعليقى ده ومقدرش اقابلك بكرة فى المديرية لان فى شوية قلق عندنا فى المدرسة وممكن مقدرش ازوغ بصراحة .. تشوف اسمى معاك فى الكشف ولا لاء
واسمى / محمد فاروق محمد بدوى
مدرسة بن سينا الابتدائية
ولك جزيل الشكر

أعمل زينا .. :)
هنروح نمضى و نستأذن و نطلع على بنها .. :078111rg3:
ده من حقنا و لصالح العمل , و لو حكمت هنخرج بخط سير .. :rolleyes:
كمان مفيش لسه طلبة و لا حصص ورانا هنشتغلها .. :028ja7:
يعنى ممكن نكون هناك الساعة 9 أو 9 إلا ربع .. :romarioxp6:
إن شاء الله هبلغك بوجود إسمك .. :av4056bb7jp3:

ابو الفاروق
06-09-2012, 04:23 AM
يا مسهل الحال انا هحاول بقدر الامكان فعلا امشى ولكن لو مقدرتش البركة فى ربنا وفيك انا مش عارف ان كان مسموح احط رقمى هنا ولا لاء او تدينى رقمك اتصل بيك الصبح

basyoni
06-09-2012, 10:08 AM
الى زملائى الاعزاء توضيح صغير لهم هذة القرارات لو صحيحه فاللاسف يكون ناقص شىء واحد وهو الدرجه الماليه فقرار التعيين لا يعترفوا به الا اذا حصلت على درجته الماليه التى ستصدر بعد عام او عام ونصف من اجتيازك ونجاحك فى الكادر فانت من الناحيه القانونيه سيعطوك حقك فى الكادر ماديا وهو بدل اعتماد وهو القرار الذى صدر لحضرتك وسيعاملونك على انك لسه معلم مساعد الى ان تحصل على درجتك الماليه يعد عام او عام ونصف وأتمنى ان تاتى الدرجات قريبا حتى تكون معلم وتغير بياناتك فى الاحصاء من معلم مساعد الى معلم فنحن تم تعيينا بالقرار 244 على درجه معلم وهذا كان فى 7/2011 والى الان لم نحصل على الدرجه الماليه ونحن فى انتظارها الى الان فارجوا ان أكون قد وضحت لك هذا وشكرا لكم جميعا ايها الزملاء الافاضل

ابو الفاروق
06-09-2012, 12:45 PM
الى زملائى الاعزاء توضيح صغير لهم هذة القرارات لو صحيحه فاللاسف يكون ناقص شىء واحد وهو الدرجه الماليه فقرار التعيين لا يعترفوا به الا اذا حصلت على درجته الماليه التى ستصدر بعد عام او عام ونصف من اجتيازك ونجاحك فى الكادر فانت من الناحيه القانونيه سيعطوك حقك فى الكادر ماديا وهو بدل اعتماد وهو القرار الذى صدر لحضرتك وسيعاملونك على انك لسه معلم مساعد الى ان تحصل على درجتك الماليه يعد عام او عام ونصف وأتمنى ان تاتى الدرجات قريبا حتى تكون معلم وتغير بياناتك فى الاحصاء من معلم مساعد الى معلم فنحن تم تعيينا بالقرار 244 على درجه معلم وهذا كان فى 7/2011 والى الان لم نحصل على الدرجه الماليه ونحن فى انتظارها الى الان فارجوا ان أكون قد وضحت لك هذا وشكرا لكم جميعا ايها الزملاء الافاضل
جزاك الله خير
توضيحك فى محلة طبعا
ولكن احنا بالفعل اخذنا الدرجة الثالثة بعد التثبيت بقرار 515 محافظة القليوبية
وانا على الدرجة ومن معي بنفس القرار منذ تاريخ التثبيت الا وهو 1/7/2011
وموضوع الدرجات الخالية اعتقد انه غير موحد على مستوى المحافظات
بمعنى ان هناك بعض المحافظات تكون بها درجات خالية ومحافظات اخرى لا يوجد فيها

ابو الفاروق
06-09-2012, 01:59 PM
الحمد لله يا مصطفي
انا لاقيت اسمى فى قسم التعيينات فى المديرية
ومبروك للجميع
كل من امتحن الكادر ونجح فى ابريل الماضى حتى لو كان مثبت بالقرار 515 الكل الجميع اسماءوهم موجودة الحمد لله
مبروك مرة اخرى للجميع

psychology2009
06-09-2012, 02:44 PM
حد جاب صورة من قرار المحافظ رقم 750

علاءالدين عبدالعليم
06-09-2012, 02:58 PM
ازاى حضرتك المثبتين بقرار 515 يتعينوا وهما اصلا لسه لم يمتحنوا الكادر

ابو الفاروق
06-09-2012, 03:27 PM

كل من امتحن الكادر ونجح فى ابريل الماضى حتى لو كان مثبت بالقرار 515 الكل الجميع اسماءوهم موجودة الحمد لله
مبروك
انا اقصد يا أ/ علاء كل من امتحن الكادر ونجح فى ابريل وكان مثبت اصلا بالقرار 515
لان كان فى كلام ان النتيجة هتحجب عن المعلمين المساعدين اللى امتحنوا الكادر وهما مثبتين بالقرار ده

اما من تم تثبيتهم بالقرار 515 ولم يخوضوا اختبار ابريل الماضى لانهم كانوا بالاجر 3 سنوات وتم تثبيتهم لسة ان شاء الله لما يدخلوا الكادر

علاءالدين عبدالعليم
06-09-2012, 03:27 PM

ابو الفاروق
06-09-2012, 03:32 PM
حد جاب صورة من قرار المحافظ رقم 750

بصراحة انا مجبتش
بس شفت اسمى فى كشف المعينين فى قسم التعيينات بالمديرية
والقرار هيكون فى الادارات يوم الاحد .. والمفروض انه اتبعت النهاردة
لكن انا اعتقد انهم مش هيبعتوا فاكس
ولكن كل مندوب ادارة هيروح ياخد القرار وكشوف الاسماء بنفسه من هناك
وحسب بقى كل مندوب بيروح امتى وهل هيتكرم ويهز طوله ويروح فى السريع ولا .....؟؟

وان شاء الله يكون مصطفى صوروا او جابوا

علاءالدين عبدالعليم
06-09-2012, 03:50 PM
اولا حضرتك كلامك غير واضح ازاى كل المثبتين بقرار 515 كانوا بالاجر 3 سنوات فهل من المثبتين بالقرار امتحن الكادر بس حضرتك فى مدرستنا اكتر من 8 مثبتين بالقرار ده ولم يمتحنوا الكادر ارجو التوضيح

ثانيا بالنسبه لمدرسى الاجر هل فيه حاجه خاصه بهم مثل التثبيت وشكرا

psychology2009
06-09-2012, 05:13 PM
شكرا علي الرد
يارب يكون مصطفي صور القرار

ابو الفاروق
06-09-2012, 05:20 PM
يا أ/ علاء
قرار 515 تم تنفيذه على كل من امضى 3 سنوات سواء"بالعقد" او" بالاجر" او "بالعقد والاجر"

وعند دخول اختبار ابريل الماضى .. كان من ضمن الشروط ان يكون المعلم المساعد متعاقد تعاقد مميز " معلم مساعد " حتى 31 / 3/ 2010 ... وعليه لم يخوض اختبار الكادر سوي من هم كانوا متعاقدين معلم مساعد وتم تثبيتهم بالقرار 515
اما من ثبتوا بنفس القرار ولكن كانوا يعملون بالاجر فقط فلم يتمكنوا من خوض الاختبار
فلابد من مرور عام على الاقل من تعاقدهم وشغلهم لوظيفة معلم مساعد عام ميلادى على الاقل

ونحن المعلمين المساعدين والمثبتين بهذا القرار كنا نعانى من مشكلة قانونية فى محافظة القليوبية بعد خوضنا الاختبار واجتيازانا له من عدم اعتماد نتيجة الكادر الا بعد مرور عامين اقدمية على الدرجة التالتة اللى اخدناها بعد التثبيت " هذا ما قاله مختصين الاكاديمية " ولكن الحمد لله وجدنا اسماءنا وتم اعتماد قرار الوزير 280 من محافظ القليوبية

jack11
06-09-2012, 05:46 PM
ربما .. ;)
لكن القرار معى الآن , و هو واضح و صريح .. :006et4:
و ينص على تعيين الموضح أسماءهم بالكشوف على درجة معلم أو ما يعادلها بالدرجة الثالثة التخصصية .. :022yb4:
و ليس هناك ما يمنع منحنا الدرجة المالية .. :028ja7:
فى السابق كنا مثبتين و ليس معينين .. :slap1qk6:
و كنا على وظيفة معلم مساعد بدون درجة مالية .. :006et4:
تفاءل يا أخى .. :022yb4:
ربنا كريم .. :022yb4:

jack11
06-09-2012, 05:50 PM
الحمد لله يا مصطفي
انا لاقيت اسمى فى قسم التعيينات فى المديرية
ومبروك للجميع
مبروك مرة اخرى للجميع

نعم أخى الحبيب : روقه .. :friendsxs3::d
و جدت إسمك معنا بالكشف .. :av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:
لما لم تحصل على نسخة مختومة من الورقتين : القرار و صفحتك بالكشف .. :)
الحمد لله رب العالمين .. :d:av4056bb7jp3:
يأمر الله يوم الأحد نروح نعمل إقرار القيام بالعمل .. :d

jack11
06-09-2012, 05:57 PM
شكرا علي الرد
يارب يكون مصطفي صور القرار

الحقيقة مش معايا موبايل بيصور أو ريدر .. :bosyht9:
لكن معى كاميرا ويب .. :d
ممكن أصور الورقة اللى فيها القرار و نحفظها على الكمبيوتر و نرفعها .. :romarioxp6:
هجرب كده .. :bosyht9:
بس زى ما أستاذ أبو الفاروق وضح : :slap1qk6:
القرار يشمل من إستكملوا متطلبات التعيين و خاضوا إختبار كادر إبريل الماضى و نجحوا .. :078111rg3:
يعنى غير بتوع قرار 515 اللى كانوا تعاقد عادى أو بالإجر و إتثبتوا .. :rolleyes:
و ربنا يكرم الجميع و يوفقهم .. :):av4056bb7jp3:

jack11
06-09-2012, 06:01 PM

و انت يا أستاذ مصطفى .. :stickjo4:
طمنا عليك .. :bosyht9:
ما روحتش سألت ليه على إسمك فى كشف إدارة شرق شبرا الخيمة .. :slap1qk6:

ابو الفاروق
06-09-2012, 06:40 PM
الحقيقة مش معايا موبايل بيصور أو ريدر .. :bosyht9:
لكن معى كاميرا ويب .. :d
ممكن أصور الورقة اللى فيها القرار و نحفظها على الكمبيوتر و نرفعها .. :romarioxp6:
هجرب كده .. :bosyht9:
بس زى ما أستاذ أبو الفاروق وضح : :slap1qk6:
القرار يشمل من إستكملوا متطلبات التعيين و خاضوا إختبار كادر إبريل الماضى و نجحوا .. :078111rg3:
يعنى غير بتوع قرار 515 اللى كانوا تعاقد عادى أو بالإجر و إتثبتوا .. :rolleyes:
و ربنا يكرم الجميع و يوفقهم .. :):av4056bb7jp3:

طب حاول تصورها بوضوح ويب وارفعها على المنتدي

jack11
06-09-2012, 09:35 PM
طب حاول تصورها بوضوح ويب وارفعها على المنتدي

للأسف .. :(
صورة الويب كام مختلفة عن صورة الموبايل .. :blush:
كل ما آخد صورة تطلع غير واضحة المعالم تماماً , سواء قربت الكاميرا أو باعدتها .. :rolleyes::stickjo4:
سامحونى .. :angry2:
إن شاء الله يوم الأحد هكون فى مدرسة قليوب الثانوية الصناعية بنين اللى جمب قسم قليوب ( عند الرشاح ) .. :)
اللى يحب يقابلنى يشوف الورق يتفضل .. :022yb4:
أخوكم : أستاذ مصطفى إسماعيل , مدرس ثانوى صناعى تخصص قسم تركيبات و معدات كهربية نظرى ( قسم كهرباء يعنى ) .. :d
هنتظركم حتى الساعة الواحدة ظهراً بالمدرسة .. :078111rg3:

jack11
06-09-2012, 09:44 PM
لو تحبوا أكتب لكم صيغة القرار بالنص معنديش مانع .. :)
عشان الصورة بتطلع مموهة و مش باينة خالص .. :bosyht9:

علاءالدين عبدالعليم
06-09-2012, 10:33 PM
اللى افهمه ان المثبتين بالقرار 515 ولم يمتحنوا الكادر لا يشملهم القرار كده مظبوط

ابو الفاروق
06-09-2012, 11:01 PM
اللى افهمه ان المثبتين بالقرار 515 ولم يمتحنوا الكادر لا يشملهم القرار كده مظبوط

مظبوط يا أ/ علاء

ابو الفاروق
06-09-2012, 11:06 PM
لو تحبوا أكتب لكم صيغة القرار بالنص معنديش مانع .. :)
عشان الصورة بتطلع مموهة و مش باينة خالص .. :bosyht9:

اكتبه للناس
وياريت لو مفيهاش تعب ليك نتقابل فى الادارة بدل مدرسة الصنايع
ممكن أكون فى الادارة الساعة 10 صباحاً واستناك تحت عند مكتب الأمن

عصام الفنان
06-09-2012, 11:29 PM
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s480x480/424666_10151151069249306_1463235129_n.jpg

علاءالدين عبدالعليم
06-09-2012, 11:49 PM
اللى افهمه انه فقط من امتحن الكادر هو من يشمله القرار

jack11
07-09-2012, 03:25 AM
اكتبه للناس

محافظة القليوبية
مديرية التربية و التعليم
إدارة شئون العاملين - تعيينات

قرار رقم (750) بتاريخ 14/8/2011

مدير المديرية

بعد الإطلاع على القانون رقم (47) لسنة 78 بشأن نظام العاملين المدنيين بالدولة و لا ئحته التنفيذية .

و على قانون التعليم رقم 139 لسنة 181 المعدل بالقانونين رقمى 155 لسنة 2007 و 198 لسنة 2008 .

و على القرار الوزارى رقم 280 بتاريخ 7/7/2012 الصادر من وزارة التربية و التعليم و المتضمن أسماء المعلمين المساعدين التابعين لمديرية التربية و التعليم بالمحافظة و عددهم ( 4157 ) الذين اجتازوا الإختبارات الخاصة بكادر المعلم . و حصلوا على شهادة الصلاحية , و كافة الشروط المطلوبة للتعيين فى وظيفة معلم أو ما يعادلها وفقاً للمادة 73 من القانون 155 لسنة 2007 .

و على موافقة لجنة شئون العاملين بالمديرية بجلستها المنعقدة بتاريخ 12/7/2012 و المعتمدة من السيد الأستاذ الدكتور محافظ القليوبية بتاريخ 8/8/2012 . على تعيين السادة الآتى أسمائهم بالكشوف المرفقة بوظيفة معلم أو ما يعادلها بالدرجة الثالثة التخصصية بمرتب 48 جنية بداية ربط الدرجة مضافاً إليها العلاوات الخاصة التى سبق ضمها للمرتب و بأقدمية من 1/8/2012 ( الأقدمية المحددة بمعرفة الوزارة )

و على موازنة المديرية للعام المالى الحالى .

قرر

أولاً :- تعيين السادة الموضحة أسماؤهم بالكشوف المرفقة بوظيفة معلم أو ما يعادلها بالدرجة الثالثة التخصصية مجموعة وظائف التعليم بمرتب أساسى 48 جنية بداية ربط الدرجة الثالثة مضافاً إليها العلاوات الخاصة التى سبق ضمها للمرتب الأساسى بأقدمية من 1/8/2012 مع منحهم بدل الإعتماد من تاريخ 1/8/2012 .

ثانياُ :- على الإدارات التعليمية التابعين لها إستكمال ملفات التعيين و حفظها بقسم الملفات بالإدارة .

ثالثاً :- على جميع جهات الإختصاص تنفيذ هذا القرار كل فيما يخصه .

مدير شئون العاملين ------------ المدير العام -------------- وكيل الوزارة

((و طبعاً التواقيع للسادة المذكورين أعلاه كلها موجودة بالأصل و بتاريخ 9/8/2012 , يعنى بعد إعتماد السيد المحافظ بيوم ))

jack11
07-09-2012, 03:42 AM
اكتبه للناس

ههههههههههههههه .. :):p
و ماله يا با شا .. :bosyht9:
نتمشور عشان خاطرك .. :stickjo4:
مدرستى بعيد عن الإدارة , بينما مدرسة بن سينا الإبتدائية بتاعتك جمبها .. :romarioxp6:
و المنطقى إن ممكن حد غيرك يفكر يدور علي و مش كويس انه يشحطط ورانا .. :blush::slap1qk6:
باردون ع المصطلحات اللوكل .. :)
ساعات بكون معجم لغة عربية ضابط للقواعد النحوية و ساعات بكون بلدى , تبعاً لما يقتضيه الرد و مواضعه ( حينما أرغب بالمزاح ) .. :rolleyes:
المهم طبيعى إنى رايح بكره الإدارة لإن لازم نسيب نسخة من الأوراق بالملفات هناك .. :078111rg3::028ja7::)

بارك الله فيك يا أخى الحبيب .. :):)
و تسعدنى مقابلتك غداً .. :av4056bb7jp3:

ابو الفاروق
07-09-2012, 06:28 AM
ههههههههههههههه .. :):p
و ماله يا با شا .. :bosyht9:
نتمشور عشان خاطرك .. :stickjo4:
مدرستى بعيد عن الإدارة , بينما مدرسة بن سينا الإبتدائية بتاعتك جمبها .. :romarioxp6:
و المنطقى إن ممكن حد غيرك يفكر يدور علي و مش كويس انه يشحطط ورانا .. :blush::slap1qk6:
باردون ع المصطلحات اللوكل .. :)
ساعات بكون معجم لغة عربية ضابط للقواعد النحوية و ساعات بكون بلدى , تبعاً لما يقتضيه الرد و مواضعه ( حينما أرغب بالمزاح ) .. :rolleyes:
المهم طبيعى إنى رايح بكره الإدارة لإن لازم نسيب نسخة من الأوراق بالملفات هناك .. :078111rg3::028ja7::)

بارك الله فيك يا أخى الحبيب .. :):)
و تسعدنى مقابلتك غداً .. :av4056bb7jp3:

يا أ/ مصطفى والله اجيلك على عنيه فى اى مكان
ومدرسة الصنايع اقرب ليا على فكرة من الادارة
بس انا قلت الادارة علشان نشوف الاجراءات بالمرة
وجزاك الله خير على كل خطوة تخطوها فى مساعدة الغير

jack11
07-09-2012, 07:00 AM
يا أ/ مصطفى والله اجيلك على عنيه فى اى مكان
ومدرسة الصنايع اقرب ليا على فكرة من الادارة
بس انا قلت الادارة علشان نشوف الاجراءات بالمرة
وجزاك الله خير على كل خطوة تخطوها فى مساعدة الغير

أكرمك الله يا أخى الحبيب .. :)
أخجلتم تواضعنا .. :rolleyes::rolleyes:
تسعدنى و تشرفنى مقابلة شخص دمث الخلق و رائع مثلك .. :av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:
و ملك الحصريات بمنتدى المعلم المساعد .. :cool::078111rg3:
المنتدى الحبيب , الذى كان و ما يزال له أكبر الآثر و الفضل فى مدنا بكافة المعلومات و البيانات و القرارات الصادرة بشأن مهنتنا و مستقبلنا العلمى و الوظيفى .. :078111rg3::078111rg3::028ja7:
و فريق العمل ( مشرفين و إداريين ) لهم منى كل تقدير , و أخص بالذكر , المشرف المحبوب , وافر الجهد و العطاء : الأستاذ شريف حسن .. :):078111rg3:
جزاكم الله كل خير , و حفظكم من كل سوء , و جعل ما تقدمونه من خير فى موازين حسناتكم يوم الدين .. :):):rolleyes::cool:

jack11
07-09-2012, 07:12 AM
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s480x480/424666_10151151069249306_1463235129_n.jpg

هههههههههههههههه .. :p:p
تشرفنى زيارتك , و يسعدنى تعليقك بالموضوع يا أستاذ عصام .. :022yb4::friendsxs3:
دراما فنية مُعبرة تماماً .. :romarioxp6:

jack11
07-09-2012, 07:20 AM
تعيين مبارك
ومحدش يفهمني غلط
قصدى مبرووك علي التعيين
الله يبارك فيكم جميعاً .. :)
البركة فيكم يا حبايب .. :):)

lovely_heba
07-09-2012, 02:23 PM
طيب حد يرد عليا هو شرط icdlلان كدا القرار مش محدد لانة محدد شهادة الصلاحية اللى هى الكادر والتربوى ارجو الافادة

مصطفى1981
07-09-2012, 08:06 PM
لحد ما حد يتثبت

ابو الفاروق
07-09-2012, 08:50 PM
طيب حد يرد عليا هو شرط icdlلان كدا القرار مش محدد لانة محدد شهادة الصلاحية اللى هى الكادر والتربوى ارجو الافادة

هو مش موجود كشرط من شروط التعيين طبعا , لكنهشرط من شروط دخول اختبار الكادر , واحنا دخلنا , انا شخصيا دخلت من غير icdl ولسة معملتهاش لحد دلوقتى , لان كان فى اعفاء لمدة سنة منها .
اعتقد ان التعيين هيتم بدونها ولكن فى الفترة القادمة سنكون مطالبين بها

reem_a
09-09-2012, 12:59 PM
السلام عليكم
حد من الناس اللي جابت قرار المحافظ ونتيجة الكادر مختومة من المديرية عرف يعمل أي اجراءات النهاردة في الادارة او المدرسة؟

مصطفى1981
09-09-2012, 07:38 PM
حد خلص أجراءاب التعيين من القليوبية

ابو الفاروق
10-09-2012, 12:07 AM
القرار وكشوف الأسماء لابد ان تأتي من المديرية

reem_a
10-09-2012, 12:10 AM
ايوه والناس اللي راحت جابت القرار والاسماء مختومة من المديرية قالولهم هناك روحوا نفذوا من الادارة والمدرسة عملوا ايه؟
حضرتك قلت انك حتروح تودي صورة من الاوراق دي للادارة عملت ايه؟

ابو الفاروق
10-09-2012, 12:31 AM
ايوه والناس اللي راحت جابت القرار والاسماء مختومة من المديرية قالولهم هناك روحوا نفذوا من الادارة والمدرسة عملوا ايه؟
حضرتك قلت انك حتروح تودي صورة من الاوراق دي للادارة عملت ايه؟

ما انا قلت لحضرتك
لازم الاوراق تيجى بشكل رسمى من المديرية اما عن طريق مندوب الادارة
او عن طريق الفاكس

reem_a
10-09-2012, 12:33 AM
ماشي شكرا لرد حضرتك
بس المندوب اتاخر جدا
ياريت لو الاوراق وصلت لاي ادارة في القليوبية الناس تبلغ بعض هنا في المنتدى
وشكرا لرد حضرتك مرة تانية

ابو الفاروق
10-09-2012, 12:47 AM
ماشي شكرا لرد حضرتك
بس المندوب اتاخر جدا
ياريت لو الاوراق وصلت لاي ادارة في القليوبية الناس تبلغ بعض هنا في المنتدى
وشكرا لرد حضرتك مرة تانية

لا شكر على واجب يا أستاذه
واكيد ان شاء الله لو فى اى جديد هنكتبه هنا

مع ان المفروض مندوب الادارة الخاص بالمراسلات بيروح مرتين على الاقل اسبوعياً
بس نعمل ايه بقي فى الكسل وتكبير الدماغ
حتى المديرية مش هاين عليهم يبعتوا فاكس
حاجة تجنن

jack11
10-09-2012, 04:02 AM
أخى أبو الفاروق .. :rolleyes:
تعرضت لظروف جبرية خارجة عن إرادتى إضطرتنى للسفر خارج المحافظة لقضاء أمر شديد الأهمية .. :mad:
و بذلك لم أستطع القدوم فى موعدنا المحدد , و لم أقم بإجراءات القيام بالعمل .. :rolleyes:
أعتذر لك و أعبر عن خالص و شديد آسفى .. :blush::blush:
سأكون هناك بالغد إن شاء الله ( يوم الإثنين ) , و سأرسل إليك رقم هاتفى على الخاص حتى يمكننا التواصل , و أرجو ألا يكون ذلك مخالفاً لقوانين المنتدى .. :rolleyes:
بالمناسبة :
هناك من أنهى إجراءات القيام بالعمل بإدارات أخرى فى القليوبية .. :)

محمدعواد
10-09-2012, 03:20 PM
طيب لو سمحت يااخى العزيز اروح اسال قسم اية فى المديريه بتاعه بنها عن قرار التعيين ارجو الافادة وبسرعه

مصطفى1981
10-09-2012, 03:25 PM
حد عمل اجراءات ف شبرا

reem_a
10-09-2012, 03:28 PM
طيب لو سمحت يااخى العزيز اروح اسال قسم اية فى المديريه بتاعه بنها عن قرار التعيين ارجو الافادة وبسرعه
قسم التعيينات في الدور الرابع وبعدين تمضي الورق من مدير شئون العاملين وتختمه من المكتب المجاور له

مصطفى1981
10-09-2012, 03:33 PM
ماهي الخطوات بالتفصيل

مصطفى1981
10-09-2012, 11:30 PM
حد من القليوبية نجح فى الكادر و غير لمعلم مساعد
خصوصا لو أدارة شرق شبرا الخيمة
ممكن رد

مصطفى1981
11-09-2012, 02:08 PM
جديدة ف القليوبية

ابو الفاروق
11-09-2012, 02:16 PM
السلام عليكم
انا لسة جاى دلوقتي من الادارة
والحمد لله سلمت أصل القرار , واصل الكشف الموجود فيه اسمي
لقسم الملفات
وصورة اخرى للإحصاء وسيتم تغيير المسمى الوظيفى
ادارة قليوب التعليمية

محمدعواد
11-09-2012, 02:27 PM
على فكره روحت سالت عن القرار قالوا مفيش حاجه جت ماتعلقوش الناس كفايه غش ومفيش قرار 515 اجتاز اودخل كادر كلهم خدوا دورات معلم مساعد فقط

ابو الفاروق
11-09-2012, 02:33 PM
على فكره روحت سالت عن القرار قالوا مفيش حاجه جت ماتعلقوش الناس كفايه غش ومفيش قرار 515 اجتاز او دخل كادر كلهم خدوا دورات معلم مساعد فقط

حضرتك إدارة إيه ؟؟
أولا : انا قرار 515 ولكنى كنت معلم مساعد متعاقد بتاريخ 1/3/2009 ثم تم تثبيتى بقرار 515
اما من ثبتوا بقرار 515 ولكنهم كانوا بالاجر فلم يخوضوا اختبار ابريل ولم يكن لهم الحقفى دخولة ومازال امامهم على الاقل عام اخر على دخول اختبار الكادر وهم الان فى مرحلة التدريب والدورات التأهيلية ..

ثانيا : انا روحت المديرية وجبت الورق بنفسي
سواء القرار مختوم صورة طبق الأصل
او كشف الاسماء اللى فى اسمى
....
ولسة جاى دلوقتى من الادارة التعليمية
وسلمت الاصول اللى كانت معايا فى قسم الملفات
وصورة أخرى للإحصاء
ولولا تأخر الوقت وكسل موظفى الاحصاء لكنت غيرت المسمى الوظيفى
وانا ادارة قليوب
ومعذرة : انا هغش الناس ليه أو هستفاد ايه ؟؟؟

reem_a
11-09-2012, 04:54 PM
[q
ا: انا روحت المديرية وجبت الورق بنفسي
سواء القرار مختوم صورة طبق الأصل
او كشف الاسماء اللى فى اسمى
....
ولسة جاى دلوقتى من الادارة التعليمية
وسلمت الاصول اللى كانت معايا فى قسم الملفات
وصورة أخرى للإحصاء
ولولا تأخر الوقت وكسل موظفى الاحصاء لكنت غيرت المسمى الوظيفى
وانا ادارة قليوب
[/quote]
السلام عليكم
شكرا يا أستاذ على ابلاغنا بآخر الأخبار بالنسبة لتنفيذ حضرتك للقرار وألف مبروك
انا في المديرية مضوا وختموا الورقة اللي فيها اسمي بس اما القرار قالوا مش بيتختم
المهم كل ما اروح الادارة يرفضوا ينفذوا بحجة ان مفيش حاجة جت لهم رسمي بالرغم من انهم في المديرية بيأكدوا ان القرار اتبعت
عموما نرجوا من أي حد في محافظة القليوبية يعرف ان القرار وصل لادارته او عرف ينفذه يقول لنا وحضرتك لو فيه اجراءات تانية او طلبوا منك اي اوراق ياريت تبلغنا
وشكرا لحضرتك ومرة اخرى الف مبروك وعقبال الترقية الجاية ان شاء الله

ابو الفاروق
11-09-2012, 06:45 PM
السلام عليكم
شكرا يا أستاذ على ابلاغنا بآخر الأخبار بالنسبة لتنفيذ حضرتك للقرار وألف مبروك
انا في المديرية مضوا وختموا الورقة اللي فيها اسمي بس اما القرار قالوا مش بيتختم
المهم كل ما اروح الادارة يرفضوا ينفذوا بحجة ان مفيش حاجة جت لهم رسمي بالرغم من انهم في المديرية بيأكدوا ان القرار اتبعت
عموما نرجوا من أي حد في محافظة القليوبية يعرف ان القرار وصل لادارته او عرف ينفذه يقول لنا وحضرتك لو فيه اجراءات تانية او طلبوا منك اي اوراق ياريت تبلغنا
وشكرا لحضرتك ومرة اخرى الف مبروك وعقبال الترقية الجاية ان شاء الله[/quote]

الله يبارك فى حضرتك
فى الحقيقه عندنا فى الادارة اصبحوا متفاهمين بشكل ملحوظ وعلى غير العادة
والحمد لله فى الملفات اخدوا الورق وحطوة فى الملف الخاص بي
وفى الاحصاء اخدوا لكى يتثني لهم تغيير المسمى الوظيفى فقط
ملوحظة : حتى لو جه القرار رسمى ,كل اللى هيقوله ليكم ,صوروا القرار ,والكشف اللى فى اسمك ,ونسخةمنه هتروح الملفات والتانية الاحصاء والتالتة فى مدرستك فى ملفك الخاص , علشان السكرتير يحط بدل الاعتماد فى القبض الجديد ان شاء الله
اتمنى التوفيق للجميع
ونخلص من الهم ده

ابو الفاروق
11-09-2012, 10:49 PM
http://tahrir2day.com/2011-05-09-11-48-39/2011-08-10-09-21-47/328-%D9%83%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A1/8774-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%A8%D9%8A%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A9-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%87%D9%86%D8%A9-%D9%88%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%B9-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%A9.html
تحقيق : المعلم بين الرسالة والمهنة ونظرة الدولة والمجتمع
اعداد : محمد الفاروق

Mr Ahmed lotfy
12-09-2012, 01:07 AM
معلش استفسار من الاخوه الزملاء ايه موضوع تغيير المسمى الوظيفى هل تقصد انك مثلا تربية عام وتم تسكينك على ابتدائى ام ماذا لانى انا مدرس بالازهر واريد تغيير المسمى الوظيفى فكيف يتم ذلك

ابو الفاروق
12-09-2012, 02:57 AM
معلش استفسار من الاخوه الزملاء ايه موضوع تغيير المسمى الوظيفى هل تقصد انك مثلا تربية عام وتم تسكينك على ابتدائى ام ماذا لانى انا مدرس بالازهر واريد تغيير المسمى الوظيفى فكيف يتم ذلك

لا يا أ/ احمد , انا اقصد تغيير المسمى من معلم مساعد الى معلم بعد الحصول على شهادة الصلاحية

elaumda2007
12-09-2012, 12:34 PM
انا يا جماعة معين بالقرار 515 بتاريخ 1-7-2011 وكنت تعاقد مميز 2008 ودخلت الامتحان فى ابريل ونجحت ولكنهم حجبوا النتيجة ودخلت دورة تأهيل المعلم المساعد ونجحت والحمد لله كمان ومع ذلك لم يرد اسمي ضمن الكشوف التى وردت الى مديرية بنها التعليمية وانا من ادارة قليوب وتخصص لغة عربية ---- ارجو لمن عنده معلومة صادقة ان يفيدنى ماذا افعل لانى توجهت للادارة لم افهم منهم شيء وقالوا لا نعرف والاكاديمية لا احد يجيب علينا وفى المديرية يقولون الاسماء التى وردت هي من نقوم بتوزيعها فقط --- ارجو الرد وجزاكم الله خيرا

jack11
12-09-2012, 02:10 PM
انا يا جماعة معين بالقرار 515 بتاريخ 1-7-2011 وكنت تعاقد مميز 2008 ودخلت الامتحان فى ابريل ونجحت ولكنهم حجبوا النتيجة ودخلت دورة تأهيل المعلم المساعد ونجحت والحمد لله كمان ومع ذلك لم يرد اسمي ضمن الكشوف التى وردت الى مديرية بنها التعليمية وانا من ادارة قليوب وتخصص لغة عربية ---- ارجو لمن عنده معلومة صادقة ان يفيدنى ماذا افعل لانى توجهت للادارة لم افهم منهم شيء وقالوا لا نعرف والاكاديمية لا احد يجيب علينا وفى المديرية يقولون الاسماء التى وردت هي من نقوم بتوزيعها فقط --- ارجو الرد وجزاكم الله خيرا

أخى الحبيب .. :)
عليك تصوير كشف الأسماء التى جاءت بتعيين معلمى إدارة قليوب و قرار التعيين و إرفق معهم ما يفيد نجاحك فى الكادر و أنك تعاقد مميز من 2008 و توجه للأكاديمية ليقوموا بالبحث و الإستعلام عن حالتك و وضعك .. :(
ربما هناك خطأ غير مقصود , و يتم إرفاق إسمك معنا و تعيينك مثلنا بتاريخ 1/8/2012 على الدرجة الثالثة .. :o
و ان شاء الله خير .. :rolleyes::)

reem_a
12-09-2012, 03:15 PM
أخى الحبيب .. :)
عليك تصوير كشف الأسماء التى جاءت بتعيين معلمى إدارة قليوب و قرار التعيين و إرفق معهم ما يفيد نجاحك فى الكادر و أنك تعاقد مميز من 2008 و توجه للأكاديمية ليقوموا بالبحث و الإستعلام عن حالتك و وضعك .. :(
ربما هناك خطأ غير مقصود , و يتم إرفاق إسمك معنا و تعيينك مثلنا بتاريخ 1/8/2012 على الدرجة الثالثة .. :o
و ان شاء الله خير .. :rolleyes::)

السلام عليكم
هل الاسماء جت عندكم رسمي في ادارة قليوب؟ ولا اللي عاوز ينفذ يروح يجيب اسمه بنفسه
عندنا في ادارتنا لاجديد ومش راضيين ينفذوا لما جبت لهم صورة الكشف مختومة من بنها والقرار

مصطفى1981
12-09-2012, 03:22 PM
ما هي الخطوات بالتفصيل التي قمتوا بها لنقلكم لمعلم في القليوبية

مصطفي حسين الملاح
12-09-2012, 05:27 PM
انا روحت المدرية وجبت جميع الاسماء الخاصة بادارة القناطر الخيرية ومعايا نسخة من الكشوف لو حد عاوز يعرف اسمه يقولي
وإنشاء الله هاروح الادارة غداً وأديهم الكشوف وربنا يسهل ويشتغل منها الاستاذ مجدي امين
وميقولش النسخ مش معتمدة وهنبعت عمك حسن موسي المدرية يجبلنا نسخة
موووووووووت ياحماااااااااااار

مصطفي حسين الملاح
12-09-2012, 05:36 PM
انا روحت النهارده المدرية وجبت نسخة من الكشوف بجميع الاسماء الخاصة
بادارة القناطر الخيرية لوحد عاوز يعرف اسمه يقولي

وان شاء الله هاروح الادارة بكرة واديهم نسخه الي الاستاذ مجدي امين
وربنا يسهل وميقولش النسخة مش معتمده وهنبعت عمك حسن موسي يجيب نسخه
موووووووووووووت ياحماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار

reem_a
12-09-2012, 05:47 PM

الف مبروك وعقبال لما الاسماء توصل رسمي لجميع الادارات

ابو الفاروق
12-09-2012, 08:40 PM

بس يا عمدة معانا واحد نفس مشكلتك بالظبط هى هى
والنهاردة كان فى الاكاديمية وعمل مشكلة هناك واتصلوا بمدير الاكاديمية وهو قاعد
ومدير الاكاديمية قاللهم يجيب ما يثبت كلامة وانو كان متعاقد , وانه زيه زى زميلة اللى بنفس موقفة ونجحوا واسمائهم نزلت عادى
استاذنا الفاضل ... زميلنا اسمه محمد سعيد محمد يوسف القطامى . ادارة قليوب مدرسة عقبة بن نافع - قليوب المحطة ... هو هيجهز ورقة وهيروح الاكاديمية تانى يوم الاثنين ياريت تنسق معاه وكل اللى فى نفس مشكلتكم ياريت تنسقوا مع بعض وتروحوا سوى لانهم فى الاكاديمية .. أ/ ايمان كمال مديرة مركز التدريب بالاكاديمية قالتلوا ياريت تجيب كل زميلك اللى بنفس مشكلتك معاك علشان نحلها كلها مرة واحدة

اتصل بيا على الرقم 01009526635 او 01220674465 دى ارقام زميلك محمد القطامى واللى بيعانى من نفس المشكلة
وربنا يوفق

معلم مساع
12-09-2012, 11:51 PM
يعني ايه متعاقد بقرار 515 ومتعا قد معلم مساعد ما هو الفرق ارجوكم ساعدوني انا متعينه بعقد ب110جنيه وبيجدد نفسه تلقائي

ابو الفاروق
13-09-2012, 12:41 AM
يعني ايه متعاقد بقرار 515 ومتعا قد معلم مساعد ما هو الفرق ارجوكم ساعدوني انا متعينه بعقد ب110جنيه وبيجدد نفسه تلقائي

قرار 515 مش قرار تعاقد . انما قرار تثبيت كل من امضى 3 سنوات عمل بالعقد او الاجر او الحصة او بكليهما فى محافظة القليوبية

reem_a
13-09-2012, 05:48 PM
يا ترى الاوراق وصلت لاي ادارة في القليوبية؟

elaumda2007
13-09-2012, 10:45 PM
هام الى كل من هو بقرار 515 وانتحن كادر ابريل ولم يرد اسمه فى الكشوف التى وردت من الاكاديمية الى المديرية وهو من ادارة قليوب التعليمية
لقد ذهبنا الى الاكاديمية اخرتن الاستذة ايمان كمال ان الكشوف التى زل ليس لها اساس من الصحة وانه لابد من مرور عامين على مدة معلم مسعد لاصحاب القرار 515 وانه لم يمر سوى عام واحد وان الاكاديمية هى لم تصدر القرار ولكنه وكيل المديريه العمريطى وذلك لحسابات شخصية ولتثبيت بعض المحسوبيات وانه اختار بعض الاسماء عشوائيا وبناء عليه انه سوف يتم الغاء هذا القرار وقد تقدم بعض الزملاء بمذاكرات للاستاذة ايمان كمال لارسالها الى الدكتور رمضان مدير الاكاديميو لوقف هذه المهزلة التى تحدث عنده فى الاكاديمية والتى يتشكك البعض فى مدى العلاقة بين رمضان والعمريطى للموافقة على اصدار بع الاسماء وعدم ورود البعض الاخر الذى امتحن وحضر دورة تدريب المعلم المساعد ولم يرد اسمه فى الكشوف هذا ما حدث داخل الاكاديمية --- وبناء عليه اننا من نتضرر ولم يرد اسمنا فى الكشوف ومعنا ما يثبت نجاحنا وتم حجب نتيجتنا سوف نتوجه بمذكرات الى النيابة الادارية ورئاسة الوزراء ولمكتب وزير التعليم ولمكتب المحافظ واتصلنا باحدى القنوات التليفزيونية لعرض الموضع على الجميع فى التليفزيون ويتم محاسبة المسئول عن اصدار القرار 750 الذى هو ليس قرار محافظ ولا قرار وزير ولا قرار اكاديمية ولكنه قرار وكيل مديرية فقط --- فعلى من يرغب ان يشارك معنا ونض الينا عليه ان يتصل بنا على الارقام التالية وبسرعة شديدة حتى يتم وقف هذه المهزله او يرد اسمنا ضمن الكشوف معهم 01009526635 اخوكم محمد القطامي ---------او على رقم 01126243004 اخوكم سيد خليل

ابو الفاروق
13-09-2012, 10:54 PM
هام الى كل من هو بقرار 515 وانتحن كادر ابريل ولم يرد اسمه فى الكشوف التى وردت من الاكاديمية الى المديرية وهو من ادارة قليوب التعليمية
لقد ذهبنا الى الاكاديمية اخرتن الاستذة ايمان كمال ان الكشوف التى زل ليس لها اساس من الصحة وانه لابد من مرور عامين على مدة معلم مسعد لاصحاب القرار 515 وانه لم يمر سوى عام واحد وان الاكاديمية هى لم تصدر القرار ولكنه وكيل المديريه العمريطى وذلك لحسابات شخصية ولتثبيت بعض المحسوبيات وانه اختار بعض الاسماء عشوائيا وبناء عليه انه سوف يتم الغاء هذا القرار وقد تقدم بعض الزملاء بمذاكرات للاستاذة ايمان كمال لارسالها الى الدكتور رمضان مدير الاكاديميو لوقف هذه المهزلة التى تحدث عنده فى الاكاديمية والتى يتشكك البعض فى مدى العلاقة بين رمضان والعمريطى للموافقة على اصدار بع الاسماء وعدم ورود البعض الاخر الذى امتحن وحضر دورة تدريب المعلم المساعد ولم يرد اسمه فى الكشوف هذا ما حدث داخل الاكاديمية --- وبناء عليه اننا من نتضرر ولم يرد اسمنا فى الكشوف ومعنا ما يثبت نجاحنا وتم حجب نتيجتنا سوف نتوجه بمذكرات الى النيابة الادارية ورئاسة الوزراء ولمكتب وزير التعليم ولمكتب المحافظ واتصلنا باحدى القنوات التليفزيونية لعرض الموضع على الجميع فى التليفزيون ويتم محاسبة المسئول عن اصدار القرار 750 الذى هو ليس قرار محافظ ولا قرار وزير ولا قرار اكاديمية ولكنه قرار وكيل مديرية فقط --- فعلى من يرغب ان يشارك معنا ونض الينا عليه ان يتصل بنا على الارقام التالية وبسرعة شديدة حتى يتم وقف هذه المهزله او يرد اسمنا ضمن الكشوف معهم 01009526635 اخوكم محمد القطامي ---------او على رقم 01126243004 اخوكم سيد خليل

على فكرة يا أ/ سيد , مشكلة النتيجة المحجوبة ليست خاصة بالقليوبية وحسب , وانما هناك من هم فى محافظة دمياط وقد تعرضوا لنفس المشكلة ,, كنت بكلم أ/ محمد القطامى منذ ساعة واخبرنى ما حدث فى اتصالكم ب أ/ ايمان , واخبرته بالحل القانونى , وهو اثباتكم احقيتكم فى دخول الاختبار بل ونجحتم فيه , ولكن حجبت نتائجكم لاسباب غير مفهومة , وغيركم فى محافظات أخرى , ليس من المنطقي ان يتم اصدار قرار بل وتم توزيعة , وهو قرار خاطىء , كما ان الاسماء التى وردت فى الكشوف أتية من الاكاديمية وعليها لوجوا الأكاديمية وختم النسر وختم الاكاديمية .. سوف تحل مشكلتكم بإذن الله

ابو الفاروق
13-09-2012, 10:58 PM
أما عن الاسماء التى لم ترد فى الكشوف فهى لا تتعدى 4 زملاء فى ادارة قليوب التعليمية ولن يزيد العدد على مستوي المحافظة عن 40 او 50 زميل من أصل 4300 تقريبا قد خاضوا الأختبار , فليس من المنطقي تعمد شطب او وعدم وضع 50 معلم من اجل تعيين أخرين ليس لهم الحق فى التعيين

ابو الفاروق
13-09-2012, 11:25 PM
وأما عن القرار 750 وكونه ليس قرار وزير او مدير الاكاديمية او المحافظ , فهذا غير صحيح , فمدير الاكاديمية لا يصدر قرارات بالتعيين ده اولا , والاسماء التى وردت فى الكشوف أتيه من الاكاديمية وعليها لوجوا الاكاديمية المهنية , وهنا تتوقف مسؤلية الاكاديمية عند تقديم اسماء الناجحين وحسب , اما لوزير فهو من يصدر قرار التعيين وهو قرار 280 وعليه يتم التصديق من المحافظ برقم أخر وهو 750 ثم يتم التنفيذ من خلال وكيل الوزارة , فكيف بالله عليك ان يتخطي وكيل الوزارة كلاً من الوزير والمحافظ ويصدر قرار ليس كأى قرار وانما قرار تعيين من تلقاء نفسه من أجل محاباه او مجاملة بعض الزملاء ( هيضيع نفسه ) علشان خاطر واحد او اتنين يعينهم .... مشكلتكم تتلخص فى خطأ من موظف مدخل البيانات فى الأكاديمية وسيتم تصحيحة من خلال نفس الموظف , ولان أ/ ايمان قد علمت بهذا الخطأ وان الخطأ من الاكاديمية قد استجابت عندما ذهب أ/ محمد القطامى بالامس لها وهدد بالاعتصام , واتصلت بمدير الاكاديمية ورد عليها وقال لها يأتى بما يثبت نجاحة واحقيته فى خوض الاختبار ,,وهذا فى منتهى السهولة ,,, الملف الخاص بكم فى الاكاديمية والذى تم ارسالة عن طريق الادارة به كل الاوراق التى تثبت احقيتكم فى خوض الاختبار .. من عقد معلم مساعد الى التربوى وتاريخ التعاقد قبل 31/3/2010 , اما ما ثبت نجاحكم هى ورقة النجاح التى طبعتها قبل حجب النتيجة , وان لم تكن معك فعليك الذهاب الى مقر لجنتك التى خضت فيها الاختبار ومن خلال الكشف الذى قمنا فيه بتسجيل اسماءونا ورقم البطاقة , وتأتى بإفادة بخوض الاختبار فى ذلل المركز , وعلى فكرة الاختبار كان بكود الكترونى يعنى سهل جدا تتجاب النتيجة مرة اخرى ... ارجوا ان اكون قد وفقت فى عرض مشكلتكم بالتفصيل وطريقة حلها

معلم مساع
14-09-2012, 01:16 AM
طيب لازم الواحديتعاقد لمدة3سنوات وبعدين التثبيت طيب القرار اللي طلع بتثبيت جميع المتعاقدين ده ايه

Mr Ahmed lotfy
14-09-2012, 04:00 PM
لا يا أ/ احمد , انا اقصد تغيير المسمى من معلم مساعد الى معلم بعد الحصول على شهادة الصلاحية

شكرا اخى الزميل

معلم مساع
14-09-2012, 04:06 PM
طيب لازم الواحديتعاقد لمدة3سنوات وبعدين التثبيت طيب القرار اللي طلع بتثبيت جميع المتعاقدين ده ايه
وهل شرط التثبيت ان يكون حاصل ع دبلوم تربوي انا حاصل علي بكالوريوس علوم

reem_a
16-09-2012, 02:56 PM
فيه اي اخبار عن وصول القرارات بشكل رسمي لادارات محافظة القليوبية؟

elaumda2007
16-09-2012, 10:02 PM
فى اتصال تليفونى مع سكرتيرة مدير عام الاكاديمية فى اكتوبر
اخبرتنى انه تم ارسال فاكس الى مديريات التربية والتعليم بالغاء العمل بالقرار 750 حتى يتساوي جميع المعينين بقرار 515 نتيجة الخطأ الذى حدث من مديرية بنها التعليمية بارسال مجموعة من الاسماء فقط ولم يتم ارسال كل اسماء 515 الى الاكاديمية وبناء عليه فقد تم ورود اسماء فى الكشوف المعينة ولم يرد بعض الاسماء الاخرى نتيجة جهل وعدم تركيز من موظفى مديرية بنها التعليمة ----- نتمنى من الله تعالى ان يكون كلامها صادقا ويتساوى كا اصحاب القرار 515 حتى لا يكون هناك ظلما لاحد وخصوصا من اجتازوا كادر ابريل 2012

محمود ابو يزيد
16-09-2012, 10:21 PM
ألف مليون مبروك

sayed_gira
17-09-2012, 04:24 PM

عاوز اعرف اسمى موجود ولا لا؟
سيد احمد عبد العزبز 01223169861

ابو الفاروق
17-09-2012, 04:26 PM
فى اتصال تليفونى مع سكرتيرة مدير عام الاكاديمية فى اكتوبر
اخبرتنى انه تم ارسال فاكس الى مديريات التربية والتعليم بالغاء العمل بالقرار 750 حتى يتساوي جميع المعينين بقرار 515 نتيجة الخطأ الذى حدث من مديرية بنها التعليمية بارسال مجموعة من الاسماء فقط ولم يتم ارسال كل اسماء 515 الى الاكاديمية وبناء عليه فقد تم ورود اسماء فى الكشوف المعينة ولم يرد بعض الاسماء الاخرى نتيجة جهل وعدم تركيز من موظفى مديرية بنها التعليمة ----- نتمنى من الله تعالى ان يكون كلامها صادقا ويتساوى كا اصحاب القرار 515 حتى لا يكون هناك ظلما لاحد وخصوصا من اجتازوا كادر ابريل 2012

لاء كلمها مش مظبوط ، لان المديريات لا ترسل أسماء الى الأكاديمية وانما الملفات ترسل من الادارات التعليمية وعن طريق قسم الاحصاء الى افرع الاكاديمية المختلفه فى المحافظات ، بعد مراجعة قسم الاحصاء للملفات والتأكد من صحتها واحقية صاحب الملف فى دخول الاختبار ، ثم يتم التأكد مرة أخرى فى فرع الاكاديمية فى احقية صاحب الملف فى خوض الاختبار المزمع او المتقدم اليه .، والدليل هو انك وقت الاختبار وعندما دخلت على صحيفة احوالك كان لك ورقة إخطار بميعاد الاختبار ومكانة وتوقيته وبالفعل حضرتك امتحنت ونجحت كمان ولكن بعد ذلك حجبت نتيجتكم , نتيجة خطأ ما ويجب ان تعرفه .

اما حجب النتيجة عن كل معلمى القليوبية والذين اختبروا ابريل الماضى وعدم تنقيذ القرار 750 فلو تم سيكون نتيجة اننا قد عينا بناءاً على القرار 515 وبناءا على قرار 515 قد تم التعامل معنا بداية من تاريخ تنفيذ هذا القرار وهو 1/7/2011 على اننا معلمين مساعدين ومساوتنا بمن ثبت معنا بنفس القرار ولكنه كان يعمل بالاجر ، وتم بذلك محو سنوات العقد والذى كان فى 2009 ، وبناءا على ذلك فكان يجب ان ننتظر لمدة سنتين ثم نخوض اختبارات الكادر يعنى هما اعتبروا دخولنا فى ابريل الماضى تم بالخطأ . ولكن بما اننا دخلنا فالاكاديمية قررت بدلا من خوض الاختبار مرة اخرى ، تحجب فقط النتيجة وعند مرور السنتين تحسب لنا النتيجة ويتم تغيير المسمى الوظيفى لملعم مع صرف بدل الاعتماد

لكن انا اتصلت تانى بشئون العاملين فى المديرية أ/ سعيد
قال احنا هنبعت للادارات فاكس انهم يتأكدوا من ملف كل واحد اسمه وصل فى الكشوف واللى نجحوا فى الكادر ، لو كان متعاقد معلم مساعد قبل خوض الاختبار يتم احتساب النتيجة له ، لكن لو مكنش متعاقد قبل دخول الاختبار لا تحتسب النتيجة له ويتم ووقف القرار 750 بالنسبة له

reem_a
17-09-2012, 09:16 PM
لاء كلمها مش مظبوط ، لان المديريات لا ترسل أسماء الى الأكاديمية وانما الملفات ترسل من الادارات التعليمية وعن طريق قسم الاحصاء الى افرع الاكاديمية المختلفه فى المحافظات ، بعد مراجعة قسم الاحصاء للملفات والتأكد من صحتها واحقية صاحب الملف فى دخول الاختبار ، ثم يتم التأكد مرة أخرى فى فرع الاكاديمية فى احقية صاحب الملف فى خوض الاختبار المزمع او المتقدم اليه .، والدليل هو انك وقت الاختبار وعندما دخلت على صحيفة احوالك كان لك ورقة إخطار بميعاد الاختبار ومكانة وتوقيته وبالفعل حضرتك امتحنت ونجحت كمان ولكن بعد ذلك حجبت نتيجتكم , نتيجة خطأ ما ويجب ان تعرفه .

اما حجب النتيجة عن كل معلمى القليوبية والذين اختبروا ابريل الماضى وعدم تنقيذ القرار 750 فلو تم سيكون نتيجة اننا قد عينا بناءاً على القرار 515 وبناءا على قرار 515 قد تم التعامل معنا بداية من تاريخ تنفيذ هذا القرار وهو 1/7/2011 على اننا معلمين مساعدين ومساوتنا بمن ثبت معنا بنفس القرار ولكنه كان يعمل بالاجر ، وتم بذلك محو سنوات العقد والذى كان فى 2009 ، وبناءا على ذلك فكان يجب ان ننتظر لمدة سنتين ثم نخوض اختبارات الكادر يعنى هما اعتبروا دخولنا فى ابريل الماضى تم بالخطأ . ولكن بما اننا دخلنا فالاكاديمية قررت بدلا من خوض الاختبار مرة اخرى ، تحجب فقط النتيجة وعند مرور السنتين تحسب لنا النتيجة ويتم تغيير المسمى الوظيفى لملعم مع صرف بدل الاعتماد

لكن انا اتصلت تانى بشئون العاملين فى المديرية أ/ سعيد
قال احنا هنبعت للادارات فاكس انهم يتأكدوا من ملف كل واحد اسمه وصل فى الكشوف واللى نجحوا فى الكادر ، لو كان متعاقد معلم مساعد قبل خوض الاختبار يتم احتساب النتيجة له ، لكن لو مكنش متعاقد قبل دخول الاختبار لا تحتسب النتيجة له ويتم ووقف القرار 750 بالنسبة له
طيب الاستاذ سعيد ما قالش لك هما بعتوا القرار رسمي مع المندوبين للادارات ولا لا؟
وياترى واحد نفذ القرار زي حضرتك او معاه الكشف بالاسماء مختوم في أي احتمال انهم يوقفوا له القرار بعد ما اتمضى واتختم وخلص من بنها؟

ابو الفاروق
17-09-2012, 09:50 PM
طيب الاستاذ سعيد ما قالش لك هما بعتوا القرار رسمي مع المندوبين للادارات ولا لا؟
وياترى واحد نفذ القرار زي حضرتك او معاه الكشف بالاسماء مختوم في أي احتمال انهم يوقفوا له القرار بعد ما اتمضى واتختم وخلص من بنها؟

الحقيقة بإختصار شديد يا أ/ ريم ،،، المديرية فى ورطة قانونية كبيرة
واعتقد اننا كالعادة هنشيل غلط غيرنا ، ولكن موقفنا القانونى سليم وخاصة بعد استلام القرار والكشوف مختومة

reem_a
17-09-2012, 09:59 PM
الحقيقة بإختصار شديد يا أ/ ريم ،،، المديرية فى ورطة قانونية كبيرة
واعتقد اننا كالعادة هنشيل غلط غيرنا ، ولكن موقفنا القانونى سليم وخاصة بعد استلام القرار والكشوف مختومة
طيب والمفروض الورطة دي هما حلوها بمجرد ما راحت اسماءنا التنظيم والادارة والمحافظ ووكيل الوزارة مضى القرار وكل ما اتصل يقولوا القرار خلص ومستنيين المندوب
يعني كل شئ انتهى مش عارفة لغاية دلوقت التأخير الفظيع الغريب ده ووقف الحال سببه ايه طالما هما اكدوا لي اكتر من كده ان القصة انتهت من بنها والدليل على كده انهم سمحولنا بتصوير القرار والاسماء وختموها كمان وقالوا روحوا نفذوا
معلش تاني يا استاذ ابو الفاروق طمني لو تعرف حد غيرك استلم في ادارته وفي المدرسة ولو عرفت ان اي ادارة جالها رسمي ابقى قولي
وربنا يجزيك بكل خير

ابو الفاروق
17-09-2012, 10:08 PM
طيب والمفروض الورطة دي هما حلوها بمجرد ما راحت اسماءنا التنظيم والادارة والمحافظ ووكيل الوزارة مضى القرار وكل ما اتصل يقولوا القرار خلص ومستنيين المندوب
يعني كل شئ انتهى مش عارفة لغاية دلوقت التأخير الفظيع الغريب ده ووقف الحال سببه ايه طالما هما اكدوا لي اكتر من كده ان القصة انتهت من بنها والدليل على كده انهم سمحولنا بتصوير القرار والاسماء وختموها كمان وقالوا روحوا نفذوا
معلش تاني يا استاذ ابو الفاروق طمني لو تعرف حد غيرك استلم في ادارته وفي المدرسة ولو عرفت ان اي ادارة جالها رسمي ابقى قولي
وربنا يجزيك بكل خير

بصي حضرتك .. موضوعنا له وجهان ، وجهه ايجابي وآخر سلبى
الوجه الإيجابى : هو أننا قد تم تعيينا بالفعل وعلى درجة مالية فعليه بالقرار 515
الوجه السلبي : هو أننا لن نحصل على مسمى معلم الا بعد 10 اشهر من الأن , وضاع حقنا فى الاقدمية ( سنوات العقد )

فى جميع الاحوال انا اللى يهمنى التعيين والدرجة سواء على 515 او 280 المهم التعيين
ولكن لو تم بالفعل وقف تنفيذ القرار 750 وحبيتوا ناخد حقنا بالقانون هنكتب شكوى جماعية للنيابة الادارية ونطالب بحقنا فى الاقدمية وفى احتساب نتيجة الكادر وصرف البدل وجميع المميزات ، وسندنا القانونى هو أصل العقد عقد المعلم المساعد انا شخصياً تاريخ تعاقدي 1/3/2009 ، يعنى قضيت المدة البينية فى وظيفة معلم مساعد طبقاً للقانون 155 المادة 73 وامتحنت ونجحت ... كما ان قرار 515 تم تنفيذه بعد مرور السنتين وليس قبل انتهاؤهم
على الرغم انى خلصت كل حاجة فى الادارة وممكن بكرة كمان اروح الاحصاء اقف على ايديهم واغير صحيفة الاحوال لمعلم واطلع منها نسخة وابقى اثبت حقى من كافة شىء

reem_a
17-09-2012, 10:16 PM
اصل انا بالنسبة لي يا استاذ ابو الفاروق ظروفي مختلفة عنكم
انا لظروف شخصية كنت في اجازة وماقدمتش ورقي ايام التثبيت فمنزلش اسمي في قرار 515
وبتعامل لغاية دلوقت على اني معلم مساعد متعاقد تعاقد مميز وده عاملي قلق في الادارة لاني مختلفة عن الجميع لا انا قرار 515 ولا 514 ولا بالاجر فكنت مستنية الامتحان والكادر والقرار بفارغ الصبر عشان ابقى زي اي مجموعة وما افضلش لوحدي كده وكمان عشان اتعين ما افضلش متعاقدة تعاقد مميز
فأنا متضايقة جدا معايا القرار واسمي في الكشوف وصورة نجاحي في الكادر ومتعنتين في الادارة وبيقولوا لازم تجيلنا رسمي مع المندوب وكمان هنا في المنتدى يقولك القرار 750 حيتلغي طب حفضل كده متعلقة لغاية امتى؟ وايه اللي ممكن اعمله؟

elaumda2007
17-09-2012, 10:29 PM
اخي الفاضل ابو الفاروق
انااتصلت اليوم فى تمام الساعة الانية والنصفبالدكتوررما شخصيا والله العظيم واخبرته بالقصة كلها من البداية الى النهاية وما حدث فى الاكاديمية واننا عقود مميزة من 2008 ومن كلامك الذى اخبرت به الزميل القطامى وكان رد الدكتور رمضان ان الذيم لم ينزل اسمائهم هم من لى حق وهم الصواب وما حدث هو انه قد تم ارسال خطاب من الاكاديمية الى المديرية بحصر كل المعينين بالقرار 515 والقرار 514 من واقع كل ادارة لان القرارين قرار محافظ فلابد من الرجوع للمحافظة ولكن ما حدث ان المديرية ارسلت مجموعة من الاسماء هى التى تم حجب النتيجة عنها والتى لم ترسل اسمائهم هم منلم يتم حجب النتيجة عنهم ومعهم عدد ممن حجبت نتيجتهم وكان طل الاسماء هو لحجب النتيجة واعداد التقارير الخاصة بنجاحهم فى الاختبارات وحصر من اختبر ومنلم يختبر ون دخل دورة تدريب المعلم المساعد ومن لم يدخل وبناء عليه حصل خطأ من المديريه وتم اصدار القرار على تسكين هؤلاء الذين لم تحجب عنهم النتيجة فالموضوع كله خطأن من المديرية وسوء فهم منهم للفاكس الصادر من الاكاديمية -- وعندما وجدنى الدكتور رمضان مش مصدق كلامه او عندى شك قام بالاتصال المباشر مع الاستاذ سيد غنيم بالمديرية واكد لى هذا الكلام انه قد وصل فاكس لى المديرية من الاكاديمية بوقف العمل بالقرار 750 على جميع من هم ب515 ومن قام بتغيير المسمى على المديرية ارسال فاكسات الى الادارات لوقف العمل بالمسمى الجديد وحجب نتيجتهم فورا وقد اقسم لى بالله العظيم على هذا وقد سمعت المكالمة كاملة بين الدكتور رمضان والاستاذ سيد عن طريق الاسبيكر ثم اوصله الاستاذ سيد بالاستاذ العمريطى وتحدث معه عن الخطأ الذى حصل واوصاه ان يتحذ الاجراءات السريعة لوقف العمل بالقرار 750 على كل من هم بقرار 514 و 515 الاول حتى 1/3/2013 والقرار 515 حتى 1/7/2013 حتى يتم مرور عامين على التعيين ولا يوجد امتحان مرة اخرى كل ما هنالك انه سوف تحجب النتيجة حتى 1/7/2013 فقط وسوف ينزل كشف بجميع الاسما ء وفيهم من نزل اسمه الاسبوع الماض مرة اخرى سواء كان اج او تعاقد عادياو تعاقد مميز لان الكل معين ب 515 -- فصدقنى ارتحت من مكالمتة وخصوصا لانى سمعت مكالمته للعمريطى شخصيا ومكالمته للاستاذ سيد غنيم ولا اعتقد انه مجبر ان يكذب عي او يقسم بالله العظيم كذبا حتى وان كذب فانى سمعت الماكلمة بنفسي والله العظيم

ابو الفاروق
17-09-2012, 10:45 PM
وبتعامل لغاية دلوقت على اني معلم مساعد متعاقد تعاقد مميز وده عاملي قلق في الادارة لاني مختلفة عن الجميع لا انا قرار 515 ولا 514 ولا بالاجر فكنت مستنية الامتحان والكادر والقرار بفارغ الصبر عشان ابقى زي اي مجموعة وما افضلش لوحدي كده وكمان عشان اتعين ما افضلش متعاقدة تعاقد مميز
فأنا متضايقة جدا معايا القرار واسمي في الكشوف وصورة نجاحي في الكادر ومتعنتين في الادارة وبيقولوا لازم تجيلنا رسمي مع المندوب وكمان هنا في المنتدى يقولك القرار 750 حيتلغي طب حفضل كده متعلقة لغاية امتى؟ وايه اللي ممكن اعمله؟

طيب تعرفي أن حالتك دى هى الحالة الوحيدة التى لا تشوبها شائبة بالنسبة لتنفيذ القرار 280 الوزاري وعليه قرار 750 لانك كدة مش متثبتة بل متعاقدة يعنى لازم القرار 280 يتنفذ معاكى

ابو الفاروق
17-09-2012, 10:59 PM
اخي الفاضل ابو الفاروق
انااتصلت اليوم فى تمام الساعة الانية والنصفبالدكتوررما شخصيا والله العظيم واخبرته بالقصة كلها من البداية الى النهاية وما حدث فى الاكاديمية واننا عقود مميزة من 2008 ومن كلامك الذى اخبرت به الزميل القطامى وكان رد الدكتور رمضان ان الذيم لم ينزل اسمائهم هم من لى حق وهم الصواب وما حدث هو انه قد تم ارسال خطاب من الاكاديمية الى المديرية بحصر كل المعينين بالقرار 515 والقرار 514 من واقع كل ادارة لان القرارين قرار محافظ فلابد من الرجوع للمحافظة ولكن ما حدث ان المديرية ارسلت مجموعة من الاسماء هى التى تم حجب النتيجة عنها والتى لم ترسل اسمائهم هم منلم يتم حجب النتيجة عنهم ومعهم عدد ممن حجبت نتيجتهم وكان طل الاسماء هو لحجب النتيجة واعداد التقارير الخاصة بنجاحهم فى الاختبارات وحصر من اختبر ومنلم يختبر ون دخل دورة تدريب المعلم المساعد ومن لم يدخل وبناء عليه حصل خطأ من المديريه وتم اصدار القرار على تسكين هؤلاء الذين لم تحجب عنهم النتيجة فالموضوع كله خطأن من المديرية وسوء فهم منهم للفاكس الصادر من الاكاديمية -- وعندما وجدنى الدكتور رمضان مش مصدق كلامه او عندى شك قام بالاتصال المباشر مع الاستاذ سيد غنيم بالمديرية واكد لى هذا الكلام انه قد وصل فاكس لى المديرية من الاكاديمية بوقف العمل بالقرار 750 على جميع من هم ب515 ومن قام بتغيير المسمى على المديرية ارسال فاكسات الى الادارات لوقف العمل بالمسمى الجديد وحجب نتيجتهم فورا وقد اقسم لى بالله العظيم على هذا وقد سمعت المكالمة كاملة بين الدكتور رمضان والاستاذ سيد عن طريق الاسبيكر ثم اوصله الاستاذ سيد بالاستاذ العمريطى وتحدث معه عن الخطأ الذى حصل واوصاه ان يتحذ الاجراءات السريعة لوقف العمل بالقرار 750 على كل من هم بقرار 514 و 515 الاول حتى 1/3/2013 والقرار 515 حتى 1/7/2013 حتى يتم مرور عامين على التعيين ولا يوجد امتحان مرة اخرى كل ما هنالك انه سوف تحجب النتيجة حتى 1/7/2013 فقط وسوف ينزل كشف بجميع الاسما ء وفيهم من نزل اسمه الاسبوع الماض مرة اخرى سواء كان اج او تعاقد عادياو تعاقد مميز لان الكل معين ب 515 -- فصدقنى ارتحت من مكالمتة وخصوصا لانى سمعت مكالمته للعمريطى شخصيا ومكالمته للاستاذ سيد غنيم ولا اعتقد انه مجبر ان يكذب عي او يقسم بالله العظيم كذبا حتى وان كذب فانى سمعت الماكلمة بنفسي والله العظيم

انا مش بكدبك بل بالعكس انا مصدق كلامك ، رغم انى مش فاهم شوية تفاصيل فى النص الا ان المجمل انا فاهمه

بس احب أقول لحضرتك ان القرار 514 خاص بمن خاضوا اختبارات الكادر سنة 2011 ودول ملهمش دعوة بينا إطلاقا لانهم امتحنوا الكادر وهما معلمين مساعدين ولم يكونوا معينين او مثبتين ده ، كمان دول اخدوا المسمى الوظيفى من زمان ده أولا

أما بالنسبة لينا متفتكرش ان كلام رمضان ه صح قانونياً او مريح زى ما انت بتقول لان بكلامه ده بيلغى سنين الاقدمية بتعتنا، وبيتم التعامل معانا وكأن أول عملنا كمعلمين مساعدين ابتداء من 1/7/2011 ، احنا حقنا القانونى هو الحصول على مسمى معلم لاننا مستوفيين لكل شروط الحصول على مسمى معلم ، بداية من التعاقد لاكثر من سنتين انتهائاً بخوض الاختبار والحصول على الصلاحية

المشكلة بإختصار ما بين المديرية والاكاديمية ، المديرية ضمتنا للقرار 515 مع الاجر والاكاديمية هى الاخرى سمحت لنا بدخول الاختبار وقبلت اوراقنا واختبرنا ونجحنا واستخرجت كشوف بإسمنا
يعنى رمضان بقى عايز يظبط الموضوع خوفاً من المسائلة القانونية سواء هو او العمريطي

reem_a
17-09-2012, 11:09 PM
طيب تعرفي أن حالتك دى هى الحالة الوحيدة التى لا تشوبها شائبة بالنسبة لتنفيذ القرار 280 الوزاري وعليه قرار 750 لانك كدة مش متثبتة بل متعاقدة يعنى لازم القرار 280 يتنفذ معاكى
بس اعمل ايه في التعنت والتعطيل ووقف الحال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ابو الفاروق
17-09-2012, 11:18 PM
بس اعمل ايه في التعنت والتعطيل ووقف الحال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اتصلى بالاكاديمية ضرورى ، لان حالتك دى قانونية مية فى المية ، يعنى هما معانا بيقولوا انتوا اتعينتوا على 515 فلازم يعدى عليكم سنتين ،، طيب حضرتك اهو متعينتيش ب 515 يعنى مفيش حجة عندهم

elaumda2007
18-09-2012, 03:08 PM
قرر الدكتور رمضان / مدير الاكاديمية المهنية بالمعلمين الغاء العمل بالقرار 750 وذلك الخاص بتسكين من اجتاز اختبارات ابريل 2012 للمعينين بالقرار 515 و 514 وذلك بعد التأكد من وجود أخطاء فادحة فى كشوف الأسماء التى وردت من المديرية ببنها الى الأكاديمية حيث ارسلت المديرية بعض الاسماء ولم ترسل البعض الآخر وقامت بخلط كل اسماء من هم ب515 سواء كانوا متعاقدين تعاقد مميز او كانوا بالاجر مما جعل الاسماء تكون خاطئة واختلط الحابل بالنابل --- هذا وقد ذهبنا الى المديرية بنفسنا ومعنا صورة من الفاكس الوارد من الاكاديمية الى المديرية بوقف تسكين كل من هم بقرار 515 و 514 على درجة معلم حيث أنه لابد من مرور عامين على التثبيت اولا وبناء عليه سوف نذهب الى النيابة الادارية انشاء الله غدا الاربعاء ومعنا صورة الفاكس وسوف نختصم وكيل الوزارة والمسئول عن التعينات فى المديرية حيث انهم يقومون بالتلاعب فى الفاكس لصالح بعض الاشخاص -المعينين تبعهم --- فعلى كل من هم بقرار 515 و514 تم ايقاف التسكين على درجة معلم حتى 1/7/2013 حتى يتساوى الجميع فى الدرجة وقد جا الى ادارة قليوب التعليمية فاكس بوقف العمل بالقرار 750 اليوم الساعة 12.30 ظهرا

elaumda2007
18-09-2012, 03:11 PM
ولكل من يريد التأكد معنا صورة الفاكس الوارد من الاكاديمية الى المديرية بوقف القرار 750 للقرارين 515 و 514

psychology2009
18-09-2012, 03:33 PM

الاستاذة ريم انا نفس ظروفك ولا داعي للقلق الموقف سليم انا بردو كنت متعاقد وكنت في اجازة وبعدين رجعت للعمل ولم اعين علي القرار المشؤووم 515 ومازلت متعاقد ودخلت الامتحان ونجحت واسمي في الكشوف وهما فعلا مستنيين الورق يجي رسمي
اما القرار 515 كان للمعلمين العاملين بالاجر وتثبيتهم علي معلم مساعد طيب ازاي انا معلم مساعد بالتعاقد والمدرية تثبتني علي معلم مساعد اين العقل والحكمة لا يوجد وكانت البلد في حالة تخبط
اما الاكاديمية ملهاش دعوه انت مثبت ولا بتاع انت بالتعاقد لتاريخ المحدد دخلت الامتحان ويتم تحويلك بقرار من الاكاديمة لمعلم
اما الذين اثارو فوضى قرار 515 هما المعلمين اللي بالاجر اللي اتثبت علي معلم مساعد وليس له حق دخول الامتحان فهو بيطالب بدخولة الامتحان اسوة بالمعلمين المساعدين اللي دخلو فأثار هذة البلبلة وان مفيش عدل ومفيش مساواه ولا بد من تحقيق المساواة
اما من كان معلم مساعد وتم تثبيتة معلم مساعد بردو ودخل الامتحان ونجح وتم حجب النتيجة ده خطا في الاكاديمية وعلية مراجعه الاكاديمية لتوضيح الخطأ انه نجح وتم حجب نتيجتة ويطالب بحقة
لكن اثارة البلبلة والفوضي وتخويف الزملاء عن غير قصد بجهل منه فده نقولة اتقي الله ودور علي حقك ووضح اللبس اللي هما وقعو فية ليهم وان شاء الله هيحصل علي حقة
لكن الغاء القرار والنتيجة هتستنا لحد مايمر سنة والكلام اللي يثير القلق والريبة الزملاء الكرام نرجو الحرص
وما يلفظ من قول الا لدية رقيب عتيد

reem_a
18-09-2012, 03:43 PM
الاستاذة ريم انا نفس ظروفك ولا داعي للقلق الموقف سليم انا بردو كنت متعاقد وكنت في اجازة وبعدين رجعت للعمل ولم اعين علي القرار المشؤووم 515 ومازلت متعاقد ودخلت الامتحان ونجحت واسمي في الكشوف وهما فعلا مستنيين الورق يجي رسمي
اما القرار 515 كان للمعلمين العاملين بالاجر وتثبيتهم علي معلم مساعد طيب ازاي انا معلم مساعد بالتعاقد والمدرية تثبتني علي معلم مساعد اين العقل والحكمة لا يوجد وكانت البلد في حالة تخبط
اما الاكاديمية ملهاش دعوه انت مثبت ولا بتاع انت بالتعاقد لتاريخ المحدد دخلت الامتحان ويتم تحويلك بقرار من الاكاديمة لمعلم
اما الذين اثارو فوضى قرار 515 هما المعلمين اللي بالاجر اللي اتثبت علي معلم مساعد وليس له حق دخول الامتحان فهو بيطالب بدخولة الامتحان اسوة بالمعلمين المساعدين اللي دخلو فأثار هذة البلبلة وان مفيش عدل ومفيش مساواه ولا بد من تحقيق المساواة
اما من كان معلم مساعد وتم تثبيتة معلم مساعد بردو ودخل الامتحان ونجح وتم حجب النتيجة ده خطا في الاكاديمية وعلية مراجعه الاكاديمية لتوضيح الخطأ انه نجح وتم حجب نتيجتة ويطالب بحقة
لكن اثارة البلبلة والفوضي وتخويف الزملاء عن غير قصد بجهل منه فده نقولة اتقي الله ودور علي حقك ووضح اللبس اللي هما وقعو فية ليهم وان شاء الله هيحصل علي حقة
لكن الغاء القرار والنتيجة هتستنا لحد مايمر سنة والكلام اللي يثير القلق والريبة الزملاء الكرام نرجو الحرص
وما يلفظ من قول الا لدية رقيب عتيد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الحمد لله اني لقيت حد في ظروفي
انا سألت في المديرية اليوم وأكدوا لي ان القرار سليم وانه اتبعت للادارات بالفعل وان الاسماء والنتيجة مفيهاش مشكلة ولا حاجة
بس انا مستغربة ان مفيش مدرس قال ان القرار وصل في ادارته وكله ساكت
عموما لو سمعت ان حاجة وصلت ادارتك تقولي وانا كمان لو وصل اي شئ حبلغ حضرتك
وان شاء الله ننفذ عن قريب يارب

ابو الفاروق
18-09-2012, 04:40 PM
قرر الدكتور رمضان / مدير الاكاديمية المهنية بالمعلمين الغاء العمل بالقرار 750 وذلك الخاص بتسكين من اجتاز اختبارات ابريل 2012 للمعينين بالقرار 515 و 514 وذلك بعد التأكد من وجود أخطاء فادحة فى كشوف الأسماء التى وردت من المديرية ببنها الى الأكاديمية حيث ارسلت المديرية بعض الاسماء ولم ترسل البعض الآخر وقامت بخلط كل اسماء من هم ب515 سواء كانوا متعاقدين تعاقد مميز او كانوا بالاجر مما جعل الاسماء تكون خاطئة واختلط الحابل بالنابل --- هذا وقد ذهبنا الى المديرية بنفسنا ومعنا صورة من الفاكس الوارد من الاكاديمية الى المديرية بوقف تسكين كل من هم بقرار 515 و 514 على درجة معلم حيث أنه لابد من مرور عامين على التثبيت اولا وبناء عليه سوف نذهب الى النيابة الادارية انشاء الله غدا الاربعاء ومعنا صورة الفاكس وسوف نختصم وكيل الوزارة والمسئول عن التعينات فى المديرية حيث انهم يقومون بالتلاعب فى الفاكس لصالح بعض الاشخاص -المعينين تبعهم --- فعلى كل من هم بقرار 515 و514 تم ايقاف التسكين على درجة معلم حتى 1/7/2013 حتى يتساوى الجميع فى الدرجة وقد جا الى ادارة قليوب التعليمية فاكس بوقف العمل بالقرار 750 اليوم الساعة 12.30 ظهرا

أما كشوف المديرية ، فأحب اذكر حضرتك بشىء ، عند تنفيذ القرار 515 جاءت للإدارة الاسماء التي سيتم تثبيتها ، وكان هناك كشوف خاصة بالمتعاقدين المميزين , وكشوف اخرى خاصة بالاجر وتم تثبتهم ، يعني حتى لو المديرية بعتت اسماء فهتكون هى دى الكشوف اللى راحت

مصطفى1981
19-09-2012, 01:27 AM
عاوز اعرف اية الخطوات الى عملتها بالظبط
عملت قيام عمل جديد
انا لسة هروح عشان اغير فى صحيقة الاحوال بتاعتى
ازاى يتوقف احنا هنسكت

ابو الفاروق
19-09-2012, 01:33 AM
عاوز اعرف اية الخطوات الى عملتها بالظبط
عملت قيام عمل جديد
انا لسة هروح عشان اغير فى صحيقة الاحوال بتاعتى
ازاى يتوقف احنا هنسكت

فى الملفات اخدوا اصول الورق منى
وصورة فى الاحصاء لتغيير المسمى
ورئيس قسم الملفات قال مفيش حاجة تانية مطلوب ، فقط ادوا نسخة لسكرتير المدرسة علشان يعملكم استمارات القبض على الجديد
بس وصل النهاردة وصل فعلا فاكس وتم تعليق ورقة فى الادارة بوقف العمل بالقرار ، وكأن شىء لم يكن للى قدموه ، لحين صدور تعليمات اخرى

مصطفى1981
19-09-2012, 01:38 AM
فى الملفات اخدوا اصول الورق منى
وصورة فى الاحصاء لتغيير المسمى
ورئيس قسم الملفات قال مفيش حاجة تانية مطلوب ، فقط ادوا نسخة لسكرتير المدرسة علشان يعملكم استمارات القبض على الجديد
بس وصل النهاردة وصل فعلا فاكس وتم تعليق ورقة فى الادارة بوقف العمل بالقرار ، وكأن شىء لم يكن للى قدموه ، لحين صدور تعليمات اخرى
اية هى اصول الورق الى خدوها من حضرتك

elaumda2007
20-09-2012, 12:40 PM
هذا الفاكس الوارد من الاكاديمية الذي بمقتضاه تم وقف العمل بالقرار 514 و 515 -- القرار واضح للجميع لمن اراد ان يفهم ولا يمشي وراء المضللين - الموضوع هو عملية وقت فقط وتنزل جميع الاسماء دون ظلم لاحد فالقانون واضح وهو مرور عامين كاملين على الدرجة الثالثة بوظيفة معلم مساعد واذا ثبت ان احد موظفى الاحصاء باى ادارة قام بتسكين اى معلم بعد صدور هذا الفاكس فسوف يحال الى النيابة الادارية ومن تم تسكينه فسوف يقف العمل بها حتى مرور العامين -- فالموضوع كله وقت فقط وليس ضررا لاحد او الغاء تثبيت لاحد فلا ينزعج احد ولا يسمع كلام اي مضلل -- ربنا يوفق الجميع

jack11
22-09-2012, 11:45 AM
لا حول و لا قوة إلا بالله العلى العظيم .. :(
حسبنا الله و نعم الوكيل .. :angry2:
انت على كل ظالم يارب .. :blush:

ابو الفاروق
22-09-2012, 01:23 PM
لا حول و لا قوة إلا بالله العلى العظيم .. :(
حسبنا الله و نعم الوكيل .. :angry2:
انت على كل ظالم يارب .. :blush:

متخفش الفاكس للترضية وتهدأة الموقف لا اكثر
وسيتم ارسال فاكس اخر لتوضحية وكيففية تنفيذه
لان الفاكس ده من اولة لاخرة غلط
وسيبك من الفقرة الاولى وخليك فى التانية
وشوف اخر جملة فى الفقرة التانية

( موافاة الاكاديمية المهنيه للمعلمين بمن سيتم اقاف تعيينهم ) وده هيتم عن طريق قسم الملفات والاحصاء فى الادارة ، وكل من لا ينطبق عليه شرط السنتين او اى شرط كان يمنع دخولة اختبارات ابريل الماضى سيتم وقف تعيينه وارسال اسمه للمديرية لترسله بدورها للاكاديمية لحجب نتيجة وحذف اسمه من الكشوف اللى عندها

المشكلة فقط فى الوقت وعلشان كدة لازم ضغط منا

reem_a
22-09-2012, 01:45 PM
متخفش الفاكس للترضية وتهدأة الموقف لا اكثر
وسيتم ارسال فاكس اخر لتوضحية وكيففية تنفيذه
لان الفاكس ده من اولة لاخرة غلط
وسيبك من الفقرة الاولى وخليك فى التانية
وشوف اخر جملة فى الفقرة التانية

( موافاة الاكاديمية المهنيه للمعلمين بمن سيتم اقاف تعيينهم ) وده هيتم عن طريق قسم الملفات والاحصاء فى الادارة ، وكل من لا ينطبق عليه شرط السنتين او اى شرط كان يمنع دخولة اختبارات ابريل الماضى سيتم وقف تعيينه وارسال اسمه للمديرية لترسله بدورها للاكاديمية لحجب نتيجة وحذف اسمه من الكشوف اللى عندها

المشكلة فقط فى الوقت وعلشان كدة لازم ضغط منا
صح يا استاذ ابو الفاروق
الفاكس مع انه صيغته غلط الا ان اللي يقرا اخر جملة يطمن ما يخافش لان معناها ان القرار ساري ولم يتم الغاؤه ولكن سيتم استثناء بعض الاسماء اللي دخلت الاختبار بدون حق وده مكتوب في النتيجة بتاعة الامتحان ان من يثبت عدم استيفاءه الشروط سيتم الغاء نتيجة امتحانه يعني لاجديد ده غير ان الفاكس بصيغة الرجاء وليس امر بالالغاء

ابو الفاروق
22-09-2012, 05:02 PM
صح يا استاذ ابو الفاروق
الفاكس مع انه صيغته غلط الا ان اللي يقرا اخر جملة يطمن ما يخافش لان معناها ان القرار ساري ولم يتم الغاؤه ولكن سيتم استثناء بعض الاسماء اللي دخلت الاختبار بدون حق وده مكتوب في النتيجة بتاعة الامتحان ان من يثبت عدم استيفاءه الشروط سيتم الغاء نتيجة امتحانه يعني لاجديد ده غير ان الفاكس بصيغة الرجاء وليس امر بالالغاء

حضرتك انا قلت الكلام ده من الاول للأستاذ سيد ( العمدة ) صاحب الموضوع اتهمنى انى بمشى ورا وهم ومش عايز اصدق الا نفسى
مع انى مش بتكلم الا بشكل قانونى بحت

لما كتب فى الاول ان مدير الاكاديمية قرر ،، قلت له مينفعش مدير الاكاديمية يقرر ده اولا
والالغاء لا يأتى الا من الوزير صاحب القرار

ثانيا الفاكس جامع القرار 514 مع 515 ... مع ان القرار 514 ملوش دعوة بموضوعنا من ريب او بعيد

رابعاً ايقاف التعيين لحين مرور عامين على الدرجة والمقصود بالعامين هنا هما المدة البينية على وظيفة معلم مساعد ونحن قضيناها

خامساً الاكاديمية تدين نفسها فى اول فقرة بانها تقول لم يسمح للبعض بدخول الاختبار وحجب نتيجة البعض الأخر ،، والاصل فى الرفض وعدم السماح فى الدخول هى شروط الاكاديمية ،، ومن حجب نتيجة البعض الاخر بعد نجاحهم هى الاكاديمية أيضاً وليست المديرية ،، وجميع الاسماء التى وردت فى الكشف واردة من الاكاديمية وليس الوزارة او المديرية

reem_a
22-09-2012, 07:15 PM
حضرتك انا قلت الكلام ده من الاول للأستاذ سيد ( العمدة ) صاحب الموضوع اتهمنى انى بمشى ورا وهم ومش عايز اصدق الا نفسى
مع انى مش بتكلم الا بشكل قانونى بحت

لما كتب فى الاول ان مدير الاكاديمية قرر ،، قلت له مينفعش مدير الاكاديمية يقرر ده اولا
والالغاء لا يأتى الا من الوزير صاحب القرار

ثانيا الفاكس جامع القرار 514 مع 515 ... مع ان القرار 514 ملوش دعوة بموضوعنا من ريب او بعيد

رابعاً ايقاف التعيين لحين مرور عامين على الدرجة والمقصود بالعامين هنا هما المدة البينية على وظيفة معلم مساعد ونحن قضيناها

خامساً الاكاديمية تدين نفسها فى اول فقرة بانها تقول لم يسمح للبعض بدخول الاختبار وحجب نتيجة البعض الأخر ،، والاصل فى الرفض وعدم السماح فى الدخول هى شروط الاكاديمية ،، ومن حجب نتيجة البعض الاخر بعد نجاحهم هى الاكاديمية أيضاً وليست المديرية ،، وجميع الاسماء التى وردت فى الكشف واردة من الاكاديمية وليس الوزارة او المديرية
تمام يا استاذ ربنا يباركلك ويهدي الناس اللي مش عايزة مصلحة نفسها أد ما يهمها ايذاء الاخرين