مشاهدة النسخة كاملة : ايه معلوماتكم عن اختبار جامعة الدلتا لقدرات اللغة الانجليزية

rashadbasha
29-08-2012, 05:08 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اريد اي معلومات عن اختبار القدرات بتاع اللغة الانجليزية التابع لجامعة الدلتا علماً باني مقدم طب اسنان و الاختبار يوم الاثنين و مش عارف اعمل ايه لاني ضعيف في الانجليزي
يا ريت حد يعرفني اذاكر ايه او اعمل ايه ؟؟؟؟

وده نص للتعريف بالاختبار بس بصراحة مش فاهمه اوي

و اي معلومات و جازكم الله كل خير

امتحان تحديد مستوى اللغة الإنجليزية :

جميع الطلاب الجدد والمحولون عليهم تأدية امتحان تحديد مستوي مقرر اللغة الإنجليزية الذي يتم تسجيل الطالب فيه. وعلى ضوء نتيجة هذا الامتحان يتم تحديد المقرر الذي ينبغي على الطالب التسجيل فيه كمتطلب جامعي. أما الطلاب الذين يُعانون من ضعفٍ واضحٍ في اللغة عليهم أن يُسجلوا في المستوى المناسب (engl 098) أو (engl 099) لرفع مستواهم . الدراسة في هاتين المادتين لا تُحتسبان في المعدل التراكمي للطالب لكنها تطل في سجله الأكاديمي.

مروة مارو
30-08-2012, 08:14 AM
انا معاك برده هو حد اتصل بيكى وقالك على الميعاد ولا انت عرفت منين ونفس مستواك برده فى الانجلش يارب حد يساعدنا

نور_m
31-08-2012, 02:10 AM
انا عندى بردو اختبار قدرات انجليزى بس انا جامعه 6 اكتوبر والامتحان يوم الاحد ومش عارفه اعمل ايه يارب حد يفيدنا

مروة مارو
31-08-2012, 09:45 PM
يا جماعة حد يرد علينا ويقول نذاكر ايه ونعمل ايه
فيييييين شباب مصر

dr/nor pt
31-08-2012, 09:52 PM
يا نور انا اكتوبر متقلقيش خالص دة بس اختار وحاجات هبلة وانصحك بحاجة حلى الى تعرفية والى متعرفهوش سيبية علشان تاخدى مستوى يناسبك وتتعلمى انجليزى صح اما بقى للمذاكرة فساعة ونص فليوم يجيبلك امتياز وتقرائى المحاضرات الى خدتيها بس وهيصى بقيت اليوم انا مقلتش عن امتياز وبعمل كدة دى نصيحة وافتكروا ان لكل مجتهد نصيب واحنا كليات طبية يعنى هيبقى فى اروحنا ناس علشان نحافظ عليها لازم نفهم كويس بلتوفيق