مشاهدة النسخة كاملة : نصاب المدرسين فى ادارة نبروه

فتحى ابو عمر
26-08-2012, 09:36 PM
نحن فى ادارة نبروة ومع استعدادنا لبدايه عام دراسى جديد نقوم بعمل خطه لجدول الحصص المدرس فينا نصابه وصل 30 حصه مع ان نصابنا القانونى 22 حصه وفى نفس الوقت توجد مدارس فى الادارة المدرسين متكدسين فيها ولا يصل نصاب حصصهم للنصاب القانونى هنظل لغايه امتى نعيش فى الظلم ده ؟

طه توكل
26-08-2012, 11:33 PM
يا حبيب قلبى ما احنا طول عمرنا كده قول بس ربنا يقوينا زهقت ولا ايه يا ابا عمر

محمد السيد حامد عطوة
26-08-2012, 11:58 PM
نحن فى ادارة نبروة ومع استعدادنا لبدايه عام دراسى جديد نقوم بعمل خطه لجدول الحصص المدرس فينا نصابه وصل 30 حصه مع ان نصابنا القانونى 22 حصه وفى نفس الوقت توجد مدارس فى الادارة المدرسين متكدسين فيها ولا يصل نصاب حصصهم للنصاب القانونى هنظل لغايه امتى نعيش فى الظلم ده ؟

ياسلام ياعم فتحى دا الدنيا قشطة فى نبروه وانا من المنصورة وباروح نبروه وشايل 30 حصة

مسز إيمي
27-08-2012, 03:08 AM
الحصص التي يدرسها المعلم زيادة عن النصاب بيأخذ عليها نقود
تابع الموضوع مع الموجه

Lutfy Zidan
27-08-2012, 06:37 AM
هناك ظلم فعلا فانا مدرس اول مشرف دفعة 1983 تخصص لغة انجليزية ويقول الموجه نصابك 16 حصة فكيف يكون ذلك وانا عندى 52 سنة 000 فكيف يكون ذلك وهناك بعض التخصصات نصاب المدرس فيها 6 حصص .

hamoo2007
27-08-2012, 07:20 AM
طول عمرنا نحن المدرسين جبناء
وتشيل حصص زيادة عن نصابك ليه
زيادة حصة واحدة أوعى تشيل
وسيبك بقى من المثالية والرسالة النبيلة والطلبة ( مين هيديهم حصص ، اعتبرهم ولادك )
ماحدش فى الدنيا دى كلها يقدر يديلك حصة زيادة !!!!!!! استرجل !!!!!!!

فتحى ابو عمر
29-08-2012, 10:14 AM
الحصص التي يدرسها المعلم زيادة عن النصاب بيأخذ عليها نقود
تابع الموضوع مع الموجه
لا يااستاذه احنا العام الماضى قمنا بتدريس الحصص ومع ذلك لم نحصل على حصص زائده لانهم بيلعبوا معانا دوخينى يالمونه الموظف ده يقول لك اعملوا الحصص الزائده والاخر يقولوا مفيش عجز وبعدين التعليم الابتدائى طول عمرة هلس وبعدين المشكله مش فى عجز الماده المشكله فى الانشطه الرسم والموسيقى والتربيه الرياضيه وغيرها

فتحى ابو عمر
29-08-2012, 10:18 AM
طول عمرنا نحن المدرسين جبناء
وتشيل حصص زيادة عن نصابك ليه
زيادة حصة واحدة أوعى تشيل
وسيبك بقى من المثالية والرسالة النبيلة والطلبة ( مين هيديهم حصص ، اعتبرهم ولادك )
ماحدش فى الدنيا دى كلها يقدر يديلك حصة زيادة !!!!!!! استرجل !!!!!!!
طيب انت حضرتك من ادارة نبروة ولو مدرس ابتدائى اقرا اجتماع القسم الماضى وفيه بند بيقول على مديرى المدارس رفع نصاب الحصص للمدرسين الى 30 حصه فما اكثر دون النظر للمسميات قولى راى حضرتك لو سمحت ولو فى مخرج قانونى عرفنى لو سمحت

فتحى ابو عمر
29-08-2012, 10:21 AM
يا حبيب قلبى ما احنا طول عمرنا كده قول بس ربنا يقوينا زهقت ولا ايه يا ابا عمر
والله ياعم طه انا طهقت مش زهقت وطول عمرنا بنقول ربنا يقوينا بس الظلم لماتلاقى زميل لك فى ادارة غرب يقول انه قاعد بجدول 3حصص وانت 30 حصه يبقى ظلم ده ولالا ويبقى ازاى نعرف نشتغل وانا مع الاستاذ اللى بيقول اعتبرهم اولادك واحنا معتبرينهم كده وربنا وحده يعلم اننا مش بنقصر بس هنفضل كده لحد امتى الانسان له طاقه وعامل السن بيفرق

أ/ محمد رجب
29-08-2012, 01:36 PM
ليه معندكوش قانون الصعايده علي كدا رجاله مفيش الهوا فوق النصاب

ابوسمرة88
29-08-2012, 02:49 PM
فعلا التعليم الابتدائى مطحون المعلم فية بس هو السبب لانة لم يطالب بحقة

فتحى ابو عمر
01-09-2012, 07:15 AM
ليه معندكوش قانون الصعايده علي كدا رجاله مفيش الهوا فوق النصاب
اعطينى مخرج قانونى ياباشا

مصرى الى الابد
01-09-2012, 11:03 AM