مشاهدة النسخة كاملة : حاجه غريــــــــــــــــــــــبه

سجوود
23-08-2012, 08:30 PM
حاحه غريبه جدا بشوفها في المنتدي كل او معظم الموضوعات بتتكلم عن السفر معظم المدرسين مسافرين والبعض الاخر عاوز يحول للتربيه والتعليم. هو فيه ايه جديد مكنش موجود السنين اللي فاتت ؟

ايهاب22
23-08-2012, 08:46 PM
معاك حق المنتدى معظمه عن السفر للخارج فى مواقع فيها اعلانات عن التوظيف فى جميغ الدول العربيه وفق الله الجميع لما فيه الخير...
http://www.wzayef.com/jobs/country/SA

مصطفى الاسيوطى
23-08-2012, 10:05 PM
اان خايف يجى يوم ومش يبقى فيه كوادر حقيقيه فى الازهر لنا الله اخى

سجوود
23-08-2012, 10:13 PM
اان خايف يجى يوم ومش يبقى فيه كوادر حقيقيه فى الازهر لنا الله اخى

فعلا انا شايفه ان الكوادر اللي كانت مطحونه وزهقت من الازهر هيا اللي بتسافر

Mr...Ahmed
24-08-2012, 05:56 AM
فيه ان الازهر اصبح افشل ثم افشل ثم افشل من كل ناحية ممكن تتخيليها
ادارية مالية (دينية) علمية

الازهر اصبح ايقونة الفشل الشامل وعشان كده كللللللللللللله عاوز يهج منه

amr elsharef
24-08-2012, 03:31 PM
والاغرب القبض مش عارف كام اغلب المواضيع من قبل عن المرتبات ربنا يصلح حال الازهر ان شاء الله

الفيلسوف
24-08-2012, 09:30 PM
الوضع فى مصر صعب والوضع فى الأزهر صعب جداً اعذر كل واحد يبحث عن السفر أكيد ظروفه صعبة

aleman
24-08-2012, 10:27 PM
اختى الفاضلة:
مع احترامى لكل الاراء السابقة
فكرة السفر عامة قد يكون الاغلبية العامة تبحث عن المال
لكن فيه اقلية بيدوروا على ال6فوائد الاخرى من السفر
(ففى السفر سبع فوائد)
هناك من يفكر فى السفر ليحج من هناك نظرا لغلو الحج من هنا
هناك من يسافر ليدر س ويتعلم من هناك وييجى يطبق الكلام ده فى بلده
والكثير والكثير ممن كانوا خرجوا للسفر من اجل المال ورجعوا بأشياء اخرى تعلموها من هناك
بالتوفيق باذن الله

sailor_220
25-08-2012, 12:05 AM
بصراحه كل يوم بيعدى بنحس قد ايه ان احنا مدرسين لحد ما تفرج مفيش كيان يضمنا ويدافع عن حقوقنا كل الكلام والمناقشات اللى دايره بين الحكومه وبين والتربيه والتعليم والازهر واقف يتفرج وعجبه الفرجه بصراحه واقسم بالله ده بيحصل ان مدرسين كتير فى الازهر لما بيروح يدى اى طالب فى التربيه والتعليم بيتكسف انه يقول شغال فى الازهر لان المدرس اللى شغال فى الازهر مش حاسس انه على قدم المساواه مع مدرس التربيه والتعليم والعجيب ان اللى تتفق عليه التربيه والتعليم مع الحكومه لازم يضرب مدرس الازهر عشان يطبق عليه صدقونى الاحباط بين معلمى الازهر تخطى المعدلات العالميه المسموح بيها

amr elsharef
25-08-2012, 03:36 AM
ابدا والله الواحد بيفتخر انه شغال فى الازهر بس المشكله فى الاداره والمشيخه فى الوقت الحالى مفيش قرارات حاسمه المفروض يكون ليهم كلمه