مشاهدة النسخة كاملة : ياااااادى العربى مش هنخلص السنة دى

رايه الاسلام
19-07-2012, 10:30 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا داخلة تالتة ثانوى وجبت فى تانية والحمد لله 203 طبعا مجموعى عاجبنى والحمد لله بس المشكلة فى العربى
انا جاوبت امتحان العربى كله الاجبارى والاختيارى وراجعت من نموذج الاجابة وفى الرسالة كتبتها مظبوطة بالعناصر بتاعتها والتعبير كاتبت حوالى 3صفحات ونص من غير ماسيب سطر وبدأت الموضوع بحوالى 6 عناصر وفيه استشهادات وعاملة علامات الترقيم
يعنى من الاخر كنت اتوقع 29,5 او بالكتير 29 اتفجأت انى جايبة 28 عربى ازاى؟ ده معناه انى ناقصة فى الورقة 4 درجات انا لو قلت يعنىافرض المصحح لقى موضوع التعبير بتاعى مدخلش مزاجه مع انى كاتباه بخط كويس جدا فهينقصنى بالكتير درجتين يبقى الاتنين التانيين راحوا فين
انا بابا مدرس لغة عربية بس صحح تالتة ثانوى وكان بيقولة اقل حاجة ممكن تنقصها فىالتعبير درجتين وبيبقى موضوع اى كلام يعنى علشان مصلحة الطالب
طبعا انا قدمت تظلم ومستنيا الميعاد بس عاوزاكم تطمنونى هل ممكن يكون الغلط فى الجمع ولا فى التصحيح ولو فى التصحيح ممكن يتعاد الجزئية المعينة على حسب كلام الوزير
انا مش ناقصة غير فى العربى يعنى حرام والله درجتين بحالهم فى مادة واحدة زى العربى
معلش طولت عليكم والف مبروووك لكل اللى هنا

To Be Is To Do
19-07-2012, 11:11 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا داخلة تالتة ثانوى وجبت فى تانية والحمد لله 203 طبعا مجموعى عاجبنى والحمد لله بس المشكلة فى العربى
انا جاوبت امتحان العربى كله الاجبارى والاختيارى وراجعت من نموذج الاجابة وفى الرسالة كتبتها مظبوطة بالعناصر بتاعتها والتعبير كاتبت حوالى 3صفحات ونص من غير ماسيب سطر وبدأت الموضوع بحوالى 6 عناصر وفيه استشهادات وعاملة علامات الترقيم
يعنى من الاخر كنت اتوقع 29,5 او بالكتير 29 اتفجأت انى جايبة 28 عربى ازاى؟ ده معناه انى ناقصة فى الورقة 4 درجات انا لو قلت يعنىافرض المصحح لقى موضوع التعبير بتاعى مدخلش مزاجه مع انى كاتباه بخط كويس جدا فهينقصنى بالكتير درجتين يبقى الاتنين التانيين راحوا فين
انا بابا مدرس لغة عربية بس صحح تالتة ثانوى وكان بيقولة اقل حاجة ممكن تنقصها فىالتعبير درجتين وبيبقى موضوع اى كلام يعنى علشان مصلحة الطالب
طبعا انا قدمت تظلم ومستنيا الميعاد بس عاوزاكم تطمنونى هل ممكن يكون الغلط فى الجمع ولا فى التصحيح ولو فى التصحيح ممكن يتعاد الجزئية المعينة على حسب كلام الوزير
انا مش ناقصة غير فى العربى يعنى حرام والله درجتين بحالهم فى مادة واحدة زى العربى
معلش طولت عليكم والف مبروووك لكل اللى هنا

أولا / م شاء الله عليكى ( 1000000000000 مبروك )
ثانيا / بإذن الله ح تخدى درجه ممكن لو مظلومه بجد
وإدعى إنك تكونى مظلومه ف التجميع لإنك ح تزيدى الدرجه وإنتى قاعده ف مكانك
ربنا يوفقك ي رب
:d:d

رايه الاسلام
19-07-2012, 12:05 PM
أولا / م شاء الله عليكى ( 1000000000000 مبروك )
ثانيا / بإذن الله ح تخدى درجه ممكن لو مظلومه بجد
وإدعى إنك تكونى مظلومه ف التجميع لإنك ح تزيدى الدرجه وإنتى قاعده ف مكانك
ربنا يوفقك ي رب
:d:d

بجد يعنى فى امل ربنا يخليك طمنتنى لانى سمعت ناس هنا بتقول التظلم مش هيجيب حاجة وربنا يبارك فيك انا فعلت فرحت بمجموعى جدا بس العربى نكد عليا شويه ويااااااااااااااااااااااااااارب يكون الغلط فى الجمع
يعنى لو الغلط فى التصحيح مش ممكن يرجع حاجة ؟
هو انا طبعا راضية بقضاء ربنا لو مرجعتش الحمد لله ومجموعى راضية بيه جدا
ورنا يوفقنا كلنا يااااارب

To Be Is To Do
19-07-2012, 12:14 PM
بجد يعنى فى امل ربنا يخليك طمنتنى لانى سمعت ناس هنا بتقول التظلم مش هيجيب حاجة وربنا يبارك فيك انا فعلت فرحت بمجموعى جدا بس العربى نكد عليا شويه ويااااااااااااااااااااااااااارب يكون الغلط فى الجمع
يعنى لو الغلط فى التصحيح مش ممكن يرجع حاجة ؟
هو انا طبعا راضية بقضاء ربنا لو مرجعتش الحمد لله ومجموعى راضية بيه جدا
ورنا يوفقنا كلنا يااااارب

بصى
لو غلطه جمع خلاص إنتى ضامنه إنك ح تخدى حقك
ولو فى غلطه ف التصحيح ممكن تخدى ع فكره
لأن نظام التظلم الجديد إنهم بيصححوا الجزء إللى متظلمه فيه
وسمعت كمان إنهم لو إجابه تمشى ومش ف النموذج بيعدوها ف التظلم
توكلى ع الله ومش ح تخسرى شئ ع فكره
ربنا معاكى بالتوفيق :d:d

ميزو 64
19-07-2012, 01:57 PM
انا عايز اعمل تظلم بردوك فى العربى تخيلوا جبت كام 23

رايه الاسلام
19-07-2012, 02:39 PM
انا عايز اعمل تظلم بردوك فى العربى تخيلوا جبت كام 23

انا مش عارفة ايه اللى حصل بجد فى ناس كتيرة مظلومة انا معايا واحدة زميلتى والله كنت اتوقعلها 98 % واتفاجأت انها جايبة كام فى الكيميا؟ 26
ايوا 26 من 50 ازاااااى؟ معرفش والله دى اخرها 48 وتبقى مظلومة كمان يالله هى برضه هتعمل تظلم ومش هى بس ناس كتيييييير كده

still think of you
19-07-2012, 02:41 PM
انا مش عارفة ايه اللى حصل بجد فى ناس كتيرة مظلومة انا معايا واحدة زميلتى والله كنت اتوقعلها 98 % واتفاجأت انها جايبة كام فى الكيميا؟ 26
ايوا 26 من 50 ازاااااى؟ معرفش والله دى اخرها 48 وتبقى مظلومة كمان يالله هى برضه هتعمل تظلم ومش هى بس ناس كتيييييير كده

انا برضه اتظلمت ف الكميا و صاحبتى كانت هتقفلها جابت فيها ملحق ما نعرفش اززززززززاى
حرام عليهم و الله

رايه الاسلام
19-07-2012, 02:49 PM
انا برضه اتظلمت ف الكميا و صاحبتى كانت هتقفلها جابت فيها ملحق ما نعرفش اززززززززاى
حرام عليهم و الله
طيب واخرة المهزلة دى ايه وايه لازمتو نذاكر من اول السنة وندخل الامتحان ونجاوب ونقفل وبعدكده نلاقى درجات غريبة ولما نيجى نعمل تظلم فى كتيييييييييير يقولك مفيش حاجة هترجع
يعنى ايه مش فاهمين ؟ يعنى البلد دى عمر ما حالها هيتصلح المفروض على الاقل اى حد يعمل تظلم ويلاقى نفسه مظلوم فعلا حتى لو فى التصحيح نفسه لازم يتعاد التصحيح ده اقل حق لينا احنا اللى تعبنا لينا حوالى سنة فى التوتر والقلق والسهر سيبكم منى انا ممكن الدرجتين دول ميفرقوش اوى بس فى ناس بجد صعبت عليا بتنقص بال10 درجات وهى ممكن تقفل المادة ده حراااااااام المفروض كل واحد يراعى ربنا ولا دول مش عارفين منظر اولياء الامور وقلقهم على ابنائهم يلا ربنا موجود وربنا يوفقنا كلنا

lally adel
19-07-2012, 03:33 PM
نفس الكلام معايا انا جايبة 202 .. يعنى ناقصة 3 درجات
2.5 منهم عربى بس !!!!

لما المستر بتاعى كان هيتشل فى التليفون وانا بقوله وببابا قلب الدنيا ونسى كل حاجة وافتكر بس انى ازاى انقص درجتين ونص عربى .. وخدى عندك بقى استجواب من بابا ومن المستر .. كتبتى تعبير قد ايه ؟؟عملتى ايه فى الرسالة ؟؟شكلتى ولا لا ؟؟ اوعى تكونى اختصرتى فى الاجابات ؟؟ السؤال الفلانى ايه ؟؟ من ساعة ما النتيجة ما طلعت وروحت النهاردة قدمت على التظلم عايزة اقلك امم هناك .. كم بشر وناس يعينى ملاحق وحاجة زفت

انا عاملة موضوع هنا فى القسم بعد اذنك ادخلى شوفيه وشاركى برايك لانى كتبت فيه بعد النقط الخاصة بامتحان العربى دة .. ادخلى وقوليلي رايك

رايه الاسلام
19-07-2012, 11:41 PM
نفس الكلام معايا انا جايبة 202 .. يعنى ناقصة 3 درجات
2.5 منهم عربى بس !!!!

لما المستر بتاعى كان هيتشل فى التليفون وانا بقوله وببابا قلب الدنيا ونسى كل حاجة وافتكر بس انى ازاى انقص درجتين ونص عربى .. وخدى عندك بقى استجواب من بابا ومن المستر .. كتبتى تعبير قد ايه ؟؟عملتى ايه فى الرسالة ؟؟شكلتى ولا لا ؟؟ اوعى تكونى اختصرتى فى الاجابات ؟؟ السؤال الفلانى ايه ؟؟ من ساعة ما النتيجة ما طلعت وروحت النهاردة قدمت على التظلم عايزة اقلك امم هناك .. كم بشر وناس يعينى ملاحق وحاجة زفت

انا عاملة موضوع هنا فى القسم بعد اذنك ادخلى شوفيه وشاركى برايك لانى كتبت فيه بعد النقط الخاصة بامتحان العربى دة .. ادخلى وقوليلي رايك

كتيييييير مظلوم فى العربى وكتيييييييير مكنش يستاهل وجاب 29,5 بس دلوقتى المهم ان التظلم يجيب نتيجة :bosyht9: ربنا معانا ان شاء الله

رايه الاسلام
20-07-2012, 12:22 PM
يا جماعة لو فى حد عمل تظلم يدخل ويقولنا ايه الاخبار السنة دى