مشاهدة النسخة كاملة : محتاج مساعدتكم ونصائحكم

foaaditm
17-07-2012, 01:37 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يا جماعة انا الحمدلله نجحت فى ثانية ثانوى بمجموع 98 % وبيقولوا ان التنسيق حيكون عالى جدا السنة دى ولو جت نفس الامتحانات السنة الجاية حيبقى عالى برضه

هل انا اقدر الحق طب مهما كان نوع التنسيق ؟؟؟؟؟

لو يعنى مثلا قولنا انى جبت 98 % السنة الجاية او 98.5 % هل اجيب الطب ولا ايه ؟؟ ولا حيكون مستقبلى فى ايد التنسيق ؟؟

To Be Is To Do
17-07-2012, 01:50 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يا جماعة انا الحمدلله نجحت فى ثانية ثانوى بمجموع 98 % وبيقولوا ان التنسيق حيكون عالى جدا السنة دى ولو جت نفس الامتحانات السنة الجاية حيبقى عالى برضه

هل انا اقدر الحق طب مهما كان نوع التنسيق ؟؟؟؟؟

لو يعنى مثلا قولنا انى جبت 98 % السنة الجاية او 98.5 % هل اجيب الطب ولا ايه ؟؟ ولا حيكون مستقبلى فى ايد التنسيق ؟؟

بص ( ى ) لو عايز ( ه ) طب ونفسك فيها
يبقى تتوكل ( ى ) ع الله وفى شويه قلق بسيط كده
لكن لو صيدله أو أسنان تتوكل ( ى ) بقلب جامد

لو نفسك ف رياضه يبقى ع البركه هندسه بأمره تعالى

يعنى ع حسب الميول بتاعتك

Engineer ..
17-07-2012, 01:55 PM
هو ممكن تكمل علمي علوم بمجموعك ده وتشد جامد لو نفسك ف طب ان شاء الله هييجي أو صيدلة يعني أو اسنان بس لازم تعلي المجهود شوية
لو هندسة يبقى تحول رياضة وتريح دماغك وهتلاقي السنة زي الفل باذن الله

foaaditm
17-07-2012, 01:59 PM
انا دماغى ملهاش فى الرياضة خالص لكن مثلا الطب ممكن ييجى من كام على السنة بتاعتى ؟؟

Engineer ..
17-07-2012, 02:03 PM
انا دماغى ملهاش فى الرياضة خالص لكن مثلا الطب ممكن ييجى من كام على السنة بتاعتى ؟؟

كل سنة وليها ظروفها ما عليك الا انك تشد حيييييلك بس :)

foaaditm
17-07-2012, 02:04 PM
ان شاء الله يعنى مثلا ازيد كام درجة علشان اكون مطمئن ؟ انا جبت 201 اجيب مثلا 203 ده غير المستوى الرفيع ؟؟

hamdy adel 100
18-07-2012, 12:54 AM
الي يجيب 405 فما فوق يبقي ضامن طب اكييييييييييد في اي سنة وتحت اي ظروف للتنسيق ودي بالنسبة لمجموعك مع المستوي الرفيع مش بعيده مع المذاكره كمل وحقق حلمك وربنا يوفقك