مشاهدة النسخة كاملة : كدة صح ولأ غلط

mostafa_mostafa499
23-04-2008, 05:49 PM
فى الأول عارف انه مخالف بوص هو فى مصلحة بوصو انا هقولكو الحاجات المش عارف اذاكرها وتقوليلى اعمل اية الأول انا فكرت اذاكر العربى فى اخر 10 ايام بس انا ىحافظ حاجات كتير منه حافظ النحو كله ماعد ااتزكيد وحافظ النتصوص ماعد2 والقرالءة ماعدا ماعدا 2 برضه كتاب ادب الرحلأت الرخم جداااااااااا والقفصة العربية انا سيبه دلوقتى فغقولت اخلى العربى اخر 10 ايام وفى الفرنش انا حافظ الكلمات كلها والله بتاعت ةالكتاب كله بس مشكلتى جرامر بالذات المبنى للمجهول والخطابابت ممكن احفظها عادى انا مشكلتى فى الفرنش الجرامر بس وفى الأنجلش انا ممكن اساعدكو انا مخلصه بقالى مدة ماعدا جرامر اخر 10وحدات انا بعتمد فى الفرنش والأنجلش على الكلمات اهم حاجة وفى الكمياء هراجع معادلأت ال5 وال4 وهحفظ ال8 وهحل امتحانت بس احنا لسما فى الغاز المائى فى التاسع انا بقول اسبق الدرس واحفظ من كتاب الأمتحان العلماء والتعريفات والمقارنات وكدة انا عاوز رايكو وفى الرياضة فاضل ليا اخر درس فى التفاضل و هراجع الجبر انا عاوز رايكو انا هخلص النهاردة الكمياء والفرنش وبكرة الجبر ويبقى فاضل العربى قولت اسيبه اية رايكو وعاوزك تقوليلى ادكا على اية فى الكمياء وصررا-حة انا عندى مشكلة انا عاوز استاذ يحلها لى انى مكش بعرف انظم وقتى عينىة مثألأ اقول هخرج العب ساعة بدل ما العب ساعة بلعب 4 او 5 وبحلم ساعات بالثانوية

mostafa_mostafa499
23-04-2008, 05:51 PM
اة واى حد عاوز اى حاجى فى الأنجلش او فرنش انا اممكت اخدمه ماعدا حاجات فى الجرامر ةممكن النحو برضه ورياضة

LoNeCorE
23-04-2008, 11:34 PM
انا عندى مشكلة انا عاوز استاذ يحلها لى انى مكش بعرف انظم وقتى عينىة مثألأ اقول هخرج العب ساعة بدل ما العب ساعة بلعب 4 او 5 وبحلم ساعات بالثانوية

مش بيقولك اسئل مجرب ولا تسئلش طبيب ؟

بص ياسيدى انت لما تلاقى نفسك بتضيع وقت فى اللعب اسئل نفسك كدة...

انهى الاحسن :confused:

ابقا مهندس والناس كلها تقدرنى وتبقا عارفة قيمتى ولما اجى اشتغل فى وظيفة ابقا شغال فى مكان محترم وسط ناس محترمة وساعتها المستوى المادى عمره ما حيكون عائق لانى حبقا انسان مثقف وحاقدر افتح لنفسى مجالات اشتغل فيها والناس حتثق فى كلمتى لو عرضت عليهم مشروع او فكرة.

ولا انفض والعب وفى الاخر ادخل معهد ملوش اى مستقبل ولا لية وظيفة محترمة وفى الاخر اضطر اشتغل اى حاجة ان شاء الله حتا سواق مكروباص كل ما امين شرطة يعدى يضربنى على قفايا ولا اقدر افتح بقى وياة بقا لو العربية اللى انا شغال عليها اتخبطتت حيبقا يومى اسود وحيطلع عينى شغل ليل ونهار وفى الاخر عمرى ماحاعرف احسن مستوايا المادى ولا حتا حلاقى واحدة بنت ناس ومن عائلة محترمة توافق انها ترتبط بيا

وحتا لو بقا معايا الفلوس حتبقا اية لازمتها وانا عايش بنفس مكسورة لان مستوايا الثقافى زفت والناس اللى بتعامل معاهم ناس بيئة اكبر طموح عندهم يلفو سجارة :eek:

ومتسئلنيش انا مجرب اية :D

وصدقنى انت فى ايدك دلوقتى تحدد مستقبلك وتعرف انت رايح فيين يعنى اتعب سنتين وياعم لما تدخل الجامعه حترتاح وحتعمل اللى نفسك فية بس حاول تحدد دلوقتى انت عايز تدخل كلية هندسة مثلا ولا كلية خدمة اجتماعية ;)

Dr.Cheetah
23-04-2008, 11:57 PM
مش بيقولك اسئل مجرب ولا تسئلش طبيب ؟

بص ياسيدى انت لما تلاقى نفسك بتضيع وقت فى اللعب اسئل نفسك كدة...

انهى الاحسن :confused:

ابقا مهندس والناس كلها تقدرنى وتبقا عارفة قيمتى ولما اجى اشتغل فى وظيفة ابقا شغال فى مكان محترم وسط ناس محترمة وساعتها المستوى المادى عمره ما حيكون عائق لانى حبقا انسان مثقف وحاقدر افتح لنفسى مجالات اشتغل فيها والناس حتثق فى كلمتى لو عرضت عليهم مشروع او فكرة.

ولا انفض والعب وفى الاخر ادخل معهد ملوش اى مستقبل ولا لية وظيفة محترمة وفى الاخر اضطر اشتغل اى حاجة ان شاء الله حتا سواق مكروباص كل ما امين شرطة يعدى يضربنى على قفايا ولا اقدر افتح بقى وياة بقا لو العربية اللى انا شغال عليها اتخبطتت حيبقا يومى اسود وحيطلع عينى شغل ليل ونهار وفى الاخر عمرى ماحاعرف احسن مستوايا المادى ولا حتا حلاقى واحدة بنت ناس ومن عائلة محترمة توافق انها ترتبط بيا

وحتا لو بقا معايا الفلوس حتبقا اية لازمتها وانا عايش بنفس مكسورة لان مستوايا الثقافى زفت والناس اللى بتعامل معاهم ناس بيئة اكبر طموح عندهم يلفو سجارة :eek:

ومتسئلنيش انا مجرب اية :D

وصدقنى انت فى ايدك دلوقتى تحدد مستقبلك وتعرف انت رايح فيين يعنى اتعب سنتين وياعم لما تدخل الجامعه حترتاح وحتعمل اللى نفسك فية بس حاول تحدد دلوقتى انت عايز تدخل كلية هندسة مثلا ولا كلية خدمة اجتماعية ;)

الكلام ده صح وأنا كمان بعاني من نفس المشكلة ..... وكمان زهقااان من حياتي

political man
26-04-2008, 06:37 AM
اه يا جماعة بس حكاية العب لما بيشدت دى حاجة بتبقى برة ايدك

dawen_hack
27-05-2008, 08:03 AM
اه هوه صح بس لما تكون في بلد غير في مصر ياعم