مشاهدة النسخة كاملة : انا في ثالثه ثانوي بليز ساعدوني

Nehal_1993
21-10-2011, 05:12 PM
لو سمحتوا انا في ثالثه ثانوي ومحوله من علمي لادبي ونفسي ادخل تجاره انجلش وعرفت ان لها تنسيق لواحده ولازم اخد مستوي انجلش غير كده مش هيتحسب في مجموعي هما قالوا انها بيحسبوها (المجموع الكلي +درجات الانجلش في السنتيتن + المستوي الانجلش)
عايزه اعرف( المجموع الكلي يعني بالانجلش وبقيت المواد +وارجع اجمع الانجلش تاني+ المستوي الانجلش) ولا ايه بالضبط بليز حد يساعدني وهي خدت من كم السنه دي بس من ادبي من اعلي مجموع لاخر مجموع قبلته الكليه ؟
وسؤال كمان هو فعلا امتحانات المستوي الانجلش بتكون دايما صعبه اوووي؟؟

لو سمحتوا الا يقدر يساعدني يرد عليا

Darkness Boy
22-10-2011, 03:26 PM
مش ضرورى مستوى رفيع أنجليش انا كنت واخد جغرافيا و دخلت عادى أهو :) - تجارة انجليش خدت من أدبى 86 و من علمى 90 او 91

و فعلا بتتحسب ( المجموع الكلى + مجموع الانجليش السنتين + مستوى رفيع انجليش اذا وجد و لو لم يوجد مش بيضاف مش حوار )

ده اللى انا أعرفه الموضوع سهل خالص ان شاء الله

Bavly2009
23-10-2011, 09:23 PM
هو مش لازم مستوى رفيع انجلش بس لو اخدتى انجلش ده هيرفع المجموع لانه بيتحسب تانى زى مادة الانجلش
( مجموع كلى(بالمستوى الرفيع) + انجلش + مستوى رفيع انجلش )
لو المستوى مش انجلش هيبقى كالتالى ( مجموع كلى (بالمستوى) + انجلش )

و مستوى رفيع انجلش مش سهل على فكره ده بتدرسو قصه لشيكسبير و للعلم الادب الانجليزى مش سهل خالص

same7 8
24-10-2011, 12:25 PM
هوا انتى كنتى جايبه كام ف 2 لو جايبه مجموع على خدى مستوى انجلش انما لو مجموع متوسط خديه فلسفة احلى

fiarnanido
13-12-2011, 10:36 AM
مفيش قصه لشكسبير ولا حاجه كلام ده كان زمان عما 3 قصص صغيرين و خلاص

fiarnanido
13-12-2011, 10:37 AM
مش ضرورى مستوى رفيع أنجليش انا كنت واخد جغرافيا و دخلت عادى أهو :) - تجارة انجليش خدت من أدبى 86 و من علمى 90 او 91

و فعلا بتتحسب ( المجموع الكلى + مجموع الانجليش السنتين + مستوى رفيع انجليش اذا وجد و لو لم يوجد مش بيضاف مش حوار )

ده اللى انا أعرفه الموضوع سهل خالص ان شاء الله

جبت كام في مجموع سنتين و ياتري ايه الافضليه مجموع كبير ولا مجموع انجليش الاول يعني لو واحد جايب 94 و في انجليش 45 وواحد تاني جايب 90 و انجليش 49 الافضليه هتبقا لمين؟؟