مشاهدة النسخة كاملة : النقابة المستقلة هل هتعمل زى الزمالك وحسام حسن

أحمد على فارس
28-09-2011, 11:54 PM
النقابة المستقلة بدأت بداية قوية لصالح المعلم وختمتها بأداء ضعيف بيفكرونى بالزمالك وحسام حسن فضل ماسك الدورى على القمة وفى النهاية خسر الزمالك الدورى
يعنى النفابة المستقلة عاملة زى اللى راح البحر ورجع عطشان
عملنا الإضراب وعملنا الوقفات وأدينا دلوقتى أعدين حطين أيدنا على خدنا مستنيين مش عارفين مستنيين إيه بالظبط
ياريت النقابة المستقلة تقلنا فيه إيه بالظبط عشان الواحد كده بقى محتار بصراحة
أرجو أن محدش يزعل لأن من حقنا أن أحنا نسأل فيه إيه والمفروض النقابة اللى بنحبها ووثقنا فيها ترد علينا بصراحة عشان نرتاح

أ/رضا عطيه
29-09-2011, 12:38 AM
ستعرف الرد قريبا

عندما تفاجىء بأن البيلى مرشح للوزارة أو حتى وكيل وزارة

هى دى سياسة المصالح والطموحات

هل تقبل أن نساعدهم على نيل طموحاتهم ؟

ولتذهب مصالحنا لبئر تجمع فيه ألام وأوجاع كل الشعب

شكرا لك

ashraf ram
29-09-2011, 08:01 AM
النقابة المستقلة بدأت بداية قوية لصالح المعلم وختمتها بأداء ضعيف بيفكرونى بالزمالك وحسام حسن فضل ماسك الدورى على القمة وفى النهاية خسر الزمالك الدورى
يعنى النفابة المستقلة عاملة زى اللى راح البحر ورجع عطشان
عملنا الإضراب وعملنا الوقفات وأدينا دلوقتى أعدين حطين أيدنا على خدنا مستنيين مش عارفين مستنيين إيه بالظبط
ياريت النقابة المستقلة تقلنا فيه إيه بالظبط عشان الواحد كده بقى محتار بصراحة
أرجو أن محدش يزعل لأن من حقنا أن أحنا نسأل فيه إيه والمفروض النقابة اللى بنحبها ووثقنا فيها ترد علينا بصراحة عشان نرتاح
يا ريت نفهم انا كنت واحد منهم
نفذوا الى المجتمع التعليمى من خلال تبنى مطالب المعلمين المشروعة واستقطبوا عدد كبير جدا من المعلمين وخصوصا كارهى الاخوان استطاعوا التوصل اليهم لان الطيور على اشكالها تقع
وبعدين الان بعد ان كسبوا ثقة عدد لا بأس به من المعلمين وخصوصا الشباب شرعوا فى تكوين حزب سياسى ( تحت التاسيس )
واكيد عن طريق الوصول الى المعلمين نفذوا الى شريحة اخرى على صلة بالمعلمين من المجتمع
فهمنا ولا اقول تانى

عاطف رجل صالح
29-09-2011, 02:11 PM
ارجو ان تكون المليونية الاحد لا السبت لان السبت اجازة فى معظم المحافظات والسبت يوم مربح لمعلمى الدروس فلن يحضرون اما الاحد فهو يوم دراسة فالكل سيحضر لو خرج المدرس من البيت مش مهم رايح فين المدرسة او الاضراب والمحافظات البعيدة يعتصمون امام الادارة او المديرية لتكون المليونية فى جميع المحافظات وتصل التقارير فى وقت واحد ومن جميع المحافظات ساعتها ستنكشف الحقيقة
ويظهر كل شئ واللة ولى التوفيق هذا رايى

أحمد على فارس
29-09-2011, 05:16 PM
يا ريت نفهم انا كنت واحد منهم
نفذوا الى المجتمع التعليمى من خلال تبنى مطالب المعلمين المشروعة واستقطبوا عدد كبير جدا من المعلمين وخصوصا كارهى الاخوان استطاعوا التوصل اليهم لان الطيور على اشكالها تقع
وبعدين الان بعد ان كسبوا ثقة عدد لا بأس به من المعلمين وخصوصا الشباب شرعوا فى تكوين حزب سياسى ( تحت التاسيس )
واكيد عن طريق الوصول الى المعلمين نفذوا الى شريحة اخرى على صلة بالمعلمين من المجتمع
فهمنا ولا اقول تانى
قول تانى
يعنى المعلمين هيخسروا الدورى ولا إيه
حسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم ومفترى مبيحسش بالناس التعبانة

عبده ع
29-09-2011, 08:36 PM
مالدورى راح من زمان وبفعل فاعل وعلى راى سعد باشا مفيش فايده

عاطف رجل صالح
29-09-2011, 09:36 PM
ثبت حتى الان فشل مليونيات السبت
نجرب الاحد البعض يذهب الى مكان المليونية وابناء المحافظات البعيدة يذهبون امام الادارة او المديرية بهذا تفرغ المدارس

أحمد على فارس
30-09-2011, 12:19 AM
ثبت حتى الان فشل مليونيات السبت
نجرب الاحد البعض يذهب الى مكان المليونية وابناء المحافظات البعيدة يذهبون امام الادارة او المديرية بهذا تفرغ المدارس
ممكن أسألك سؤال يا أستاذ عاطف
هو عاطف ده يبقى أنت ولا واحد تانى ؟؟:)

سلوى مومو
30-09-2011, 08:38 AM
اتقوا الله يا معلمين الأستاذ أيمن البيلى بعد كل اللى بيعمله ده نقعد نشكك فيه من غير سبب
يعنى مفيش حاجة عاجبانا لا من اللى مش سائل فينا ولا اللى معرض نفسه للخطر وتعب علشان
مصالحنا وتحقيق مطالبنا حضرتكم عارفين إن الأستاذ أيمن اتعرض ل***ة وكان فى المستشفى فى نفس
يوم المليونية اللى فاتت طيب هو ايه اللى جابره على كده
الرجاء منكم حسن الظن بمن ليس له مصلحة شخصية من وراء ما يفعله سوى مصلحة المعلم وتغيير منظومة
التعليم اللى احنا كلنا عارفين إنها غلط فى غلط
يا ريت نكون ايد واحدة وبلاش سوء الظن ( إن بعض الظن إثم )

أحمد على فارس
30-09-2011, 03:24 PM
اتقوا الله يا معلمين الأستاذ أيمن البيلى بعد كل اللى بيعمله ده نقعد نشكك فيه من غير سبب
يعنى مفيش حاجة عاجبانا لا من اللى مش سائل فينا ولا اللى معرض نفسه للخطر وتعب علشان
مصالحنا وتحقيق مطالبنا حضرتكم عارفين إن الأستاذ أيمن اتعرض ل***ة وكان فى المستشفى فى نفس
يوم المليونية اللى فاتت طيب هو ايه اللى جابره على كده
الرجاء منكم حسن الظن بمن ليس له مصلحة شخصية من وراء ما يفعله سوى مصلحة المعلم وتغيير منظومة
التعليم اللى احنا كلنا عارفين إنها غلط فى غلط
يا ريت نكون ايد واحدة وبلاش سوء الظن ( إن بعض الظن إثم )
ماشى ياعم الأستاذ أيمن زى الفل والنقابة المستقلة زى العسل
بس هما من سكة وأنا من سكة
بلاش نشكك فى نواياهم بس من حقى أشكك فى قدراتهم هما أضعف من أنهم يعملوا أى حاجة لحقوق المعلم يبقى كده ولا كده مليش دعوة بيهم
أنا حليت مشكلتى خلاص والحمد لله وهأدى دروس على قدى والصغير بيكبر وواحدة واحدة أن شاء الله كام سنة أجيب سكودة زيرو من غير ما أعتصم وأقف فى الشمس وتجيلى ضربة شمس على الفاضى