مشاهدة النسخة كاملة : عاوز الشباب في موضوع ضروري اوي

TEMO_KHALED
05-02-2008, 11:51 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....اية الاخبار يا رجالة عاملين اية في الدنيا الفاكسة دي.... انا عندي اقتراح جااااااااااامد اوي لينا احنا بس ...[ممنوع دخول البنات
بصوا بقى اية رايكم نعمل الموضوع دة عشان نتكلم فيه مع بعض في كل حاجة عاوزينها .... كاننا قدام بعض بالظبط اي مشكلة اي سؤال اي راي اي فكرة اي كلمة اي حاجة عاوزين نقولها وتقدروا تقولوا نفضفض مع بعض من الآخر....... ماشي يا شباب ........
مع كامل احترامي لبنات المنتدى أي بنت هاتشارك ماتزعلش لما نتجاهل مشاركتها تماما يالا يا شباب

MohammeD el_SadaT
05-02-2008, 12:14 PM
فكره جامده يا معلم
وموافق عليها أهو ندردش مع بعض إيه رأيك نبدأ بالحياه العاطفيه للبشر
اللى هتشارك أهو ناخد خلفيه
عن مغامرات الرجاله

TEMO_KHALED
05-02-2008, 12:23 PM
ماشي يا معلم ...وانا موافق.....
يالا يا شباب ....اول حاجة::::الحياة العاطفية ...........

TEMO_KHALED
05-02-2008, 12:30 PM
يالا يا شباب عاوز كل الي يدخلوا يتكلموا عن حياتهم العاطفية وعاوزين نعرف راي كل واحد بخصوص الحكاية دي...وعاوزين نعرف كل واحد اية تجاربه وناوي يعمل ايو .....يالا بقى مش عاوز كسل وكل واحد يدخل يقرى الموضوع ويخرج تاني.....

كركركوكو
05-02-2008, 12:57 PM
وكي ياتامر موافق والفكره اكثر من ممتازه بس حاول تخلي في عنوان الموضوع ممنوع دخول البنات عشان الواحد يعرف يتكلم في اي اي حاجه براحته ولو في بنات دخلت ممكن الواحد شكله يكون مش كويس يعني
يلا ناخد رأي باقيت الشباب ونبدأ

TEMO_KHALED
05-02-2008, 01:39 PM
مشكور يا باشا وياريت السادات او مصطفى يغيروا اسم الموضوع الى مثلا...
((( ممنوع دخول البنات منعا للاحراج)))
وان شاء الله كله تمام

TEMO_KHALED
06-02-2008, 06:22 AM
بما ان مفيش حد عاوز يتكلم ...هنفضل مستنين كتييييير اوي..فا هاحط سؤال وانتوا تجاوبوه....
(؛(( اية رايكم في حب ما قبل الزواج...... هل هو مشاعر كويسة ...ولا انعدام اخلاق ...... ولا حاجة مهمة اوي في حياتنا..))

doctor mostafa
06-02-2008, 06:29 AM
أنا مواااااااااااافق يا تيمو

دة أنت تفكيرك أحسن من الدكاترة والله

ومشكوووووووور يا مااااااااااااااان على الموضوع

TEMO_KHALED
06-02-2008, 06:33 AM
أنا مواااااااااااافق يا تيمو

دة أنت تفكيرك أحسن من الدكاترة والله

ومشكوووووووور يا مااااااااااااااان على الموضوع

اي خدعة يا باشا ..عشان تعرف بس تبقوا تعرفوا قيمتي...اكيد انتا عارف اتوا دي عايدة على مين........ منور يا حبي

كركركوكو
06-02-2008, 11:04 AM
السلام عليكم
مشكور ياتامر
طبعا كلنا عارفين ان 99% من شباب وبنات مصر مش عايشين من غير حب
والحب بكل صراحه حاجه في منتها الجمال
وفي نفس الوقت عزاب ومرار

يعني بأختصار الافضل من وجهة نظري هو الحب بعد الزواج
اكيد هيكون جميل جدا
واكيد الواحد لما يتجوز زواج تقليدي هيكون افضل
لاننا لو نظرنا امامنا هنلاقي ان اغلبية علاقات الحب بتقعد فتره كبير وبتنتهي بعزاب مش بجواز
يعني من الاخر الحب حاجه فاشله
وفعلا والله مضره بالصحه
ومن الاخر صعب انك تلاقي بنت تستاهل الحب اللي انت تديهولها

وفي الاخر الواحد مهما يقول اكيد هيحب بنت في يوم من الايام

لاكن انا لا اوؤيد الحب ما قبل الزواج لانه في الاغلبيه لا ينتهي بزواج
وانا من وجهة نظري ان الحب اللي مش ينتهي بزواج ميبقاش حب من الاول

وجزاكم الله كل الخير والله الموضوع ده في غاية الاهميه لان الواحد بيتكلم بحريه

TEMO_KHALED
06-02-2008, 11:20 AM
بص يا كيمو طبعا صعب تلاقي البنت الي تحبها بجد وتكون تستاهل حبك....بس برضوا اكيد في.....والحب الي مش بينتهي بجواز وبيكون الاتنين عارفين كدة من الاول بيكون اشتغال بس مش اكتر.... بس بجد كلامك حلو اوي يا كيمو نورت الموضوع

كركركوكو
07-02-2008, 02:28 PM
ايه ده ياشباب
انا كنت افتكر
ان الموضوع ده هيمشي وهنحل مشاكل بعض انما انتم ماشاء الله كالعاده
البخل هيموتكم
ياجماعه شاركو لله
والله انا بشحت منكم
حرام عليكم كده

TEMO_KHALED
07-02-2008, 02:32 PM
ايه ده ياشباب
انا كنت افتكر
ان الموضوع ده هيمشي وهنحل مشاكل بعض انما انتم ماشاء الله كالعاده
البخل هيموتكم
ياجماعه شاركو لله
والله انا بشحت منكم
حرام عليكم كده

معلش يا كيمو ..هانعمل اية بقى

amr_2010
09-02-2008, 04:21 PM
ايه الموضوع الجامد ده انا هثبته يا مان بس انا من رايي ان مفهاش حاجه ان البنات تدخل بس لو هتشارك يبقي بحدود

انا من رايي بقي عن الحب قبل الجواز ده طبيعي جدا وانا مقتنع بيه
ومش مقتنع بحاجه اسمها جواز تقليدي وانا وضده ومع الجواز عن حب
لان الحب اخره ايه غير الجواز ولو انت بتحب بجد هتقدر تعمل اي حاجه علشان تتجوز الي بتحبها
والي بتحبك لو بتحب بجد تقدر تضحي باي حاجه علشان تتجوزك وده رايي

TEMO_KHALED
09-02-2008, 07:34 PM
مشكور يا معلم عالتثبيت وبالنسبة للبنات انا قصدي عشان نتكلم براحتنا مش اكتر...منور يا عمرو باشا

دكتور تامر المصرى
10-02-2008, 02:20 AM
الله ينور ياتيمو والله العظيم دماغك دى زى العسل وياريت بجد نتكلم كلان كشباب كرجال وممنوع دخول اى نوعمن الجنس الاخر البنات يعنى
وانا موافقك فى كل حاجه بصراحه انا جربت الحب بس اخدت اسفيل محترم اللىحصل ياجماعه انى لما كنت فى الكليه اتعرفت على زميله ليا واعجبت بيها وقعدنا نحب فى بعض سبع سنين طول مه الكليه يوم التخرج قالتلى انا اسفه انا اكتشفت انى مش بحبك وبصراحه من يوميها مش حبيت بس تعرفوا انا بدور على الحب الحقيقى . شكرا على الموضوع
الدكتور تامر المصرى

TEMO_KHALED
10-02-2008, 06:01 AM
ربنا يكرمك يا باشا والله انتا الي زي العسل..... شكل كل الي اسمهم تامر ناس كويسين ....(اكيد طبعا)
ونورت الموضوع وبالنسبة للاسفيل الي اخدته ... عادي يا سيدي استحمل الدنيا برضوا مش سهلة وصعب تلاقي حد يحبك بجد بس برضوا في كتيييييييييير

كركركوكو
10-02-2008, 05:07 PM
الله ينور ياتيمو والله العظيم دماغك دى زى العسل وياريت بجد نتكلم كلان كشباب كرجال وممنوع دخول اى نوعمن الجنس الاخر البنات يعنى
وانا موافقك فى كل حاجه بصراحه انا جربت الحب بس اخدت اسفيل محترم اللىحصل ياجماعه انى لما كنت فى الكليه اتعرفت على زميله ليا واعجبت بيها وقعدنا نحب فى بعض سبع سنين طول مه الكليه يوم التخرج قالتلى انا اسفه انا اكتشفت انى مش بحبك وبصراحه من يوميها مش حبيت بس تعرفوا انا بدور على الحب الحقيقى . شكرا على الموضوع
الدكتور تامر المصرى

ياه بعد سبع سنين قالت لك كده
دي اصلا معندهاش قلب
حب ايه ياعم اللي من النوع ده
اكيد تقضية وقت
انا اعرف شباب كتير بيقلولي ياعمي قضي وقتك
اكيد في بنات كد ه

amr_2010
12-02-2008, 03:46 AM
الدكتور تامر المصرى

بجد الله يكون فعونك بعد سبع سنين تعمل كده
ده انا قعدنا نحب بعض شهرين ونص وجت عملت معايا كده
وانا بعديها عيطت وفضلت اسبوعين تعبان ومابكلش ولا بزاكر
كل الي هقدر اقولهولك حاول تنسي

واحـد من النــاس
12-02-2008, 08:37 PM
((( ممنوع دخول البنات منعا للاحراج)))

انت كده بتديهم دعوة صريحة ملحة للدخول :D

خليه مثلا .. سوالف شباب ..حكاوي الزلمان ههههه خليجي بأه

لا بجد يعني مثلا .. كلام شباب .. اي حاجة كفاية انه في قسم الرجالة يبطلوا فضول بأه :D

وانا موافق بس شوية كده واقدر اشارك معاكو :)

TEMO_KHALED
17-02-2008, 12:36 PM
انت كده بتديهم دعوة صريحة ملحة للدخول :d

خليه مثلا .. سوالف شباب ..حكاوي الزلمان ههههه خليجي بأه

لا بجد يعني مثلا .. كلام شباب .. اي حاجة كفاية انه في قسم الرجالة يبطلوا فضول بأه :d

وانا موافق بس شوية كده واقدر اشارك معاكو :)

ماشي يا بلال منور ... وعاوز اشوف مشاركتك ان اء الله

amr_2010
18-02-2008, 02:56 AM
عايزين نتكلم في موضوع جديد يا جماعه
ايه رايكم نتكلم عن لو انتى او انتا بتحب شخص لدرجة الجنون ومش قادر تتزوجها مش هتقدر تفتح بيت يعنى هل تقبلى او تقبل ان تتزوجوا عرفى دا لكل الشباب والبنات قولوا رايكم بصراحه انا على نفسى مقدرش

TEMO_KHALED
18-02-2008, 11:10 AM
عايزين نتكلم في موضوع جديد يا جماعه
ايه رايكم نتكلم عن لو انتى او انتا بتحب شخص لدرجة الجنون ومش قادر تتزوجها مش هتقدر تفتح بيت يعنى هل تقبلى او تقبل ان تتزوجوا عرفى دا لكل الشباب والبنات قولوا رايكم بصراحه انا على نفسى مقدرش

بص يا معلم جامد اوي الكلام دة..... بس انا لو بحبها بجد عمري ما هافكر ابهدلها في الجواز العرفي..هو انا اصلا مستحيل اتجوز عرفي لكن انا باتكلم عن الي بحبها ... . والجواز العرفي دة من الآخر بتاع العيال

الاء عبد العظيم
20-02-2008, 03:59 AM
انا اسفة انى دخلت بس اعمل اية انا عندى فضول انا اسفة واللة متزعلوش منى
ممكن تعتبرونى صديقة ليكوا هنا لو لا خلاص براحتكوا وعموما انا اسفة على تدخلى دة بس غصب عنى الاسم هو الى شدنى وانا اسفة بجد اختكم فى اللة الاء عبد العظيم

فنكوشه المنكوشه
20-02-2008, 04:02 AM
هو الموضوع حلو او جميل او جيد :d

واسفه علي التدخل والفضول

بس متقدروش تمنعوا حد من الدخول طول ما الموضوع مفتوح

يا اما تعملوا باسورد :d

الاء عبد العظيم
20-02-2008, 04:05 AM
انا اسفة واللة لو كنت زعلتك

doctor mostafa
20-02-2008, 09:58 AM
عادى يا ألاء أنتى زى أختنا عادى جدا وتيمو عامل الموضوع دة مفتوح للى عاوز يشوفة

أنتى أو كل البنات ممكن تشتركوا فية بس الموضوع خدى بالك علينا أحنا مش لأى بنت

وشكرااااااااااااااااااااااااا

TEMO_KHALED
20-02-2008, 02:40 PM
انا اسفة انى دخلت بس اعمل اية انا عندى فضول انا اسفة واللة متزعلوش منى
ممكن تعتبرونى صديقة ليكوا هنا لو لا خلاص براحتكوا وعموما انا اسفة على تدخلى دة بس غصب عنى الاسم هو الى شدنى وانا اسفة بجد اختكم فى اللة الاء عبد العظيم

اهلا بيكي معانا عالمنتدى ومنورة ..انا الي مش عاوزه يحصل ن احنا لما نتكلم وواحد يقول كلمة ولا حاجة مفيش واحدة تقول اية دة؟؟؟ والحاجات دي يعني... بس هو دة كل مافي الموضوع ..مشكورة

TEMO_KHALED
20-02-2008, 02:42 PM
هو الموضوع حلو او جميل او جيد :d

واسفه علي التدخل والفضول

بس متقدروش تمنعوا حد من الدخول طول ما الموضوع مفتوح

يا اما تعملوا باسورد :d

مشكورة ...بس انا عاوز اننا نتكلم بصراحة ..ولو الحكاية في الباس ورد لما عمرو يدخل ا شاء الله هانشوف الحكاية دي معاه

كركركوكو
20-02-2008, 02:48 PM
ياص ايه بس ياجماعه احنا بنقول ممنوع دخول البنات فالموضوع باين من عنوانه ممكن احنا نتكلم في حاجه خصوصيه جدا جدا
ولو في بنات هنتحرج نتكلم بجد
بعد اذنك ياتامر
وبالنسبه للبنات اللي دخلوا حصل خير مفيش مشاكل بس من الافضل ان مفيش بنات تدخل عشان ناخد راحتنا دي فكرة الموضوع عامتا لاكن ماشاء الله مفيش تفاعل من الشباب نعمل ايه بقي الواحد خلاص اتخنق وزهق طيب انا هفكر لكم في مشاكل يمكن تساعدوني في الحل ؟؟؟؟؟؟؟؟

TEMO_KHALED
20-02-2008, 02:51 PM
ياص ايه بس ياجماعه احنا بنقول ممنوع دخول البنات فالموضوع باين من عنوانه ممكن احنا نتكلم في حاجه خصوصيه جدا جدا
ولو في بنات هنتحرج نتكلم بجد
بعد اذنك ياتامر
وبالنسبه للبنات اللي دخلوا حصل خير مفيش مشاكل بس من الافضل ان مفيش بنات تدخل عشان ناخد راحتنا دي فكرة الموضوع عامتا لاكن ماشاء الله مفيش تفاعل من الشباب نعمل ايه بقي الواحد خلاص اتخنق وزهق طيب انا هفكر لكم في مشاكل يمكن تساعدوني في الحل ؟؟؟؟؟؟؟؟

بص يا كيمو ...سيبك حكاية البنات دي وكدة دلوقتي وان شاء الله هانتصرف...اتكلم يا حبي ...والي يرد اهلا وسهلا والي مايردش برضوا اهلا وسهلا

amr_2010
23-02-2008, 03:04 AM
بص يا تامر بلاش حكاية الباسورد ده لان الموضوع هيبقي بايخ شويه

وموضوع ان البنات تدخل او ماتدخلش ده عادي

بس لما تدخل الموضوع وترد فيه ترد بحدود ومتعلقش غير علي الموضوع الي بنتكلم فيه

ومن ناحية الخصوصيه وكده هتعملك ايه هي يعني البنات لما تعرف خصوصياتك ده انت علي النت محدش شايفك

ده رايي يا جماعه ولو حد لي اي راي تاني يبعتلي رسالة خاصه او يرد في الموضوع

واحـد من النــاس
23-02-2008, 06:12 AM
قتل الفضولُ القط :D

مش هتقدروا تمنعوا البنات من الدخول غير بباسوورد يا اما تحطوا فران على باب الموضوع :D

اختاروا بأه هتعملوا ايه عشان ابدأ اشارك بـ ( كااااامل حريتي ) :D

وبردو يا تيمو لو البنات مادخلتش ده ما يسمحش انك تاخد راحتك اوي يعني في الكلام :D

amr_2010
24-02-2008, 08:40 AM
قتل الفضولُ القط :D

مش هتقدروا تمنعوا البنات من الدخول غير بباسوورد يا اما تحطوا فران على باب الموضوع :D

اختاروا بأه هتعملوا ايه عشان ابدأ اشارك بـ ( كااااامل حريتي ) :D

وبردو يا تيمو لو البنات مادخلتش ده ما يسمحش انك تاخد راحتك اوي يعني في الكلام :D

فعلا عندك حق وانا معاك في الكلام ده
لكن انا مقدرش اعمل باسورد للموضوع لانها مش من صلاحياتي ياريت تبلغو حد من الادارة

كركركوكو
24-02-2008, 02:10 PM
بصوا سيبكم من الكلام ده اللي عنده مشكلها يقولها واحنا نتناقش في حلها وسيبكم بقي من موضوع بنات تدخل وبنات مش تدخل لانهم مش هيعملوا باسورد المهم اللي عنده حاجه يقولها وبلاش نخرج عن المووع الاساسي
جزاكم الله كل الخير والكلام ده بالنيابه عن تامر صاحب الموضوع

monef
23-03-2008, 10:57 AM
انتو غلسين صحيح منتو بتتكلمو علينا يعني زميمه ولو قدمنا يبقى احسن مش كدجه ولا اه

لسه بهون عليكى
24-03-2008, 12:04 AM
شوف بقه ياسيدى مشكلتى فى الحياه انى بحب بنت من زمااااااااااااان
وحاولوا يبعدونا كتيييييييييييير
بس مش قادر انساها او ابعد عنها حاولت كتير بس مش قادر
ناس كتير بيقولوا ماحدش بيقف على حد بس انا واقف عارف ليه علشان اللى بيقول كده بيبقى ضعيف
مافيش فى ايده اى حاجه يعملها انما انا الحمد لله شغال دالوقت فى مكانه ماحدش يحلم بيها
هو كله نصيب وكل حاجه بس فين الاسباب المقنعه للرفض
السبب الةحيد انى يكون انا مسيحى وهى مسلمه
والحمد لله ربنا مكملنا بنعمة الاسلام هما فى الحاله دى لما بحصل حاجه شكل دى واحد مسيحى او واحده تحب واحد او واحده العكس بيقلبوا الدنيا ويحصل حاجات كتير
مش دى اخف من دى
ولا انا غلطان
مش لازم يرضوا باللى ربنا قاسمه لهم

3olomgy
11-04-2008, 10:48 AM
شوف بقه ياسيدى مشكلتى فى الحياه انى بحب بنت من زمااااااااااااان
وحاولوا يبعدونا كتيييييييييييير
بس مش قادر انساها او ابعد عنها حاولت كتير بس مش قادر
ناس كتير بيقولوا ماحدش بيقف على حد بس انا واقف عارف ليه علشان اللى بيقول كده بيبقى ضعيف
مافيش فى ايده اى حاجه يعملها انما انا الحمد لله شغال دالوقت فى مكانه ماحدش يحلم بيها
هو كله نصيب وكل حاجه بس فين الاسباب المقنعه للرفض
السبب الةحيد انى يكون انا مسيحى وهى مسلمه
والحمد لله ربنا مكملنا بنعمة الاسلام هما فى الحاله دى لما بحصل حاجه شكل دى واحد مسيحى او واحده تحب واحد او واحده العكس بيقلبوا الدنيا ويحصل حاجات كتير
مش دى اخف من دى
ولا انا غلطان
مش لازم يرضوا باللى ربنا قاسمه لهم

طيب ما تحاول تعرف سبب الرفض من الاهل ايه وتناقشه وتعالجه ؟
ولو خلاص مفيش نصيب يبقى بص لنفسك ومستقبلك وانسى والحياة مش هتقف على واحدة مهما كانت

3olomgy
11-04-2008, 11:17 AM
يالا يا شباب عاوز كل الي يدخلوا يتكلموا عن حياتهم العاطفية وعاوزين نعرف راي كل واحد بخصوص الحكاية دي...وعاوزين نعرف كل واحد اية تجاربه وناوي يعمل ايو .....يالا بقى مش عاوز كسل وكل واحد يدخل يقرى الموضوع ويخرج تاني.....

هو الحب جميل ولذيذ وكل حاجة بس لحد معين
اول الحب اما بتكون المشاعر لسه صافية ومفيش ضغينة ولا احقاد بتحس انك طاير فى السما بجناحاتك بس بعد كده لازم لازم هتحصل دروبات واتحدى ان يكون حد حب قبل كده وماحصلتش مشاكل ؛ بس الفرق بين الحب الحقيقى والحب المزيف ان المشاكل بتتعالج وكل طرف بييجى على نفسه عشان يعديها

غير كده المشكلة بتكون فى توقيتات الحب ؛ من واقع خبرتى مع اصدقائى اتأكدت تماما ان مفيش مراهقة بتعرف تحب ...؛ البنت فى السن ده عموما بتكون عايزة حد يديها المشاعر والعواطف اللى اتحرمت منها فى طفولتها يعنى بديل صناعى عن الام او الاب مش اكتر لكن لما بتحصل مشاكل او خناقات بتحس انها ماكنتش مستنية كده ..هى كانت عايزة اهتمام وعواطف طول اليوم وكل يوم حتى لو هى نفسها بتقسى على الانسان اللى بتحبه .. هى عمرها ما هتتفهم حبيبها زعل ليه او بيتخانق ليه ...طفلة عايزة تتدلع وتاخد البزازة وال*****اك وخلاص ..بعد كده بتحس انها خلاص خدت اللى كانت محرومة منى وتبتدى التلاكيك المعتادة ( انا بحبك وانت مش بتحبنى ) ( انا اتجرحت منك كتير وبستحمل وانت مش بتحس ) ( خلينا اصحاب احسن ) ( لازم نبعد عن بعض شوية ) ؛ لو الجمل دى اتقالتلك فانسحب بشياكة وبكرامة احسن ما تتبهدل معاها اكتر من كده .
غير كده البنت اما بتدخل الجامعة بتغير رأيها فى السنة ست مرات ع الاقل ..( ده شخصيته قوية بس ده اذكى )
( ده اشيك بس ده اشطر ) ( ده محترم بس ده لبق ) ...وهكذا دواليك
الهوائية طبيعة عند الانثى سواء اعترفنا او انكرنا والحب نفسه مشاعر هوائية لا تخضع لمنطق وعقل بس عند الراجل الموضوع بياخد شكل جادى شوية وبيكون عنده استعداد يضحى للنهاية ...المهم حبه يستمر ؛ لكن البنت المهم عندها تفضل طفلة ببزازة ؛ولو عايز حد يتأكد من كلامى يسمع اسامة منير ويشوف ليه البنات بتسيب الشباب بعد ما يكونوا حبوا بعض سنين والاسباب بتكون تافهة للغاية ...( مابقاش حنين زى الاول ) ( بينسى عيد ميلادى ) ...؛ مرة كانت بنت عندها 18 سنة بتكلم اسامة منير..بتقوله انها بتحب واحد من تلات سنين بس دلوقتى ظهر واحد حنين وطيب عنه ..فبتستشير اسامة تروح لمين عشان هى محتارة ..فى الاخر طلب منها تسيب الاتنين لانها بتظلمهم وبتظلم نفسها .
هوائية وعشوائية فى التفكير وحنين للطفولة ...هو ده ملخص الحب عند البنت

بالنسبة ليا انا ..فكنت بحب بنت وللاسف مفيش نصيب لعدة اسباب..يمكن لسه عندى امل فيها بس خلاص حسيت انى مابقتش زى الاول واهم حاجة دلوقتى انى بلتفت لدراستى ومذاكرتى وبندمج مع اصحابى فى الكلية لاقصى درجة ممكنة عشان ما افكرش فيها والحمد لله بنجح فى كده ولو انى بحن ليها احيانا بس بفتكر الالام اللى سببتهالى عشان ما احنلهاش

ناوى على ايه بقى ؟ ...ناوى انجح فى دراستى بتفوق واقتحم مجال العمل واحقق نفسى وساعتها هرجعلها ولو هى رفضت فانا خلاص ( اذا كانت المرأة نصف الحياة فسأكتفى بالنصف الآخر ) وهعيش لاهلى ولنفسى فقط لا غير وده احسن واجمل شىء فى الكون

انا صح ولا غلط ؟ ...الحقيقة معرفش بس بحاول ما اكونش انسان ظالم ..يمكن هى مافهمتنيش كويس..يمكن هى ماحستش بحبى ..يمكن هى تعبت ..يمكن انا الغلطان ...الله اعلم بكل واحد .
نصيحة اخوية ...يوم ما تحب اختار كويس اللى بتحبها ..ماتكنش معقدة نفسيا ..ماتكنش اجبرتها انت على الحب ..لازم هى تكون حبتك من الاول مش انت اللى برمجتها انها تحبك

3olomgy
11-04-2008, 11:27 AM
ايزين نتكلم في موضوع جديد يا جماعه

طيب يا عمور مش نحدد يعنى ايه جواز الاول ؟ :D
الجواز يا سيدى مش زى ما احنا فاهمين وبس ..الجواز حاجات تانية بالاضافة للى احنا فاهمينه
اتنين هيتحملوا مسؤلية ...هيكون لهم بيت مشترك ...مفيش بابا وماما..
طيب الجواز العرفى ماله ؟
اتنين بيتقابلوا فى السر ومحدش يعرف غير اصحابهم فى الكلية :rolleyes:
فين هنا المسؤولية والمشاركة وووو ؟
نفترض جدلا ان البنت كانت حامل ...هل هيقدر يمشى معاها فى الشارع ويقول مراتى حامل ؟
هل هيرضى اخته تتحط فى نفس الوضع ؟ :o
المشكلة ان الجواز كتلة واحدة متكونة من كذا حاجة ...الجواز العرفى بياخد حاجة واحدة من الكتلة دى وبيسيب الباقى ..انتقائية يعنى
عن نفسى عمرى ما هفكر فى شىء زى ده مهما كانت الظروف يا اما اتجوز جواز شرعى واضح يا اما مش هتجوز؛
يا اسود ( جواز شرعى ) يا ابيض ( عزوبية ) :D
مفيش رمادى ولا فسفورى ولا فحلقى
شكرا ع السؤال الجامد يا عسلية

abody@@
29-04-2008, 09:33 AM
انا من راى الحب قبل الزاوج مش كويس اقولك ليه حيفضلوا يحبوا بعض لحد ما يجيبوا طفل وبعد كده حتلاقى الدنيا خربت مشاكل وقلاف بس الحب بعد الجواز احسن واى واحد ميرضاش يجوز واحده كان مزبط معها من الاخر وهو فى حالات ممكن ينفع فيها الحب قبل الجواز بس ديه نادرااا جدااااا وانا دلوقتى بحب واحده وطبعا عمرى ما حفكر فى يوم انى اتجوزها من الاخر حتقولى ليه حقولك معرفش

amr_2010
02-05-2008, 04:42 PM
انا من راى الحب قبل الزاوج مش كويس اقولك ليه حيفضلوا يحبوا بعض لحد ما يجيبوا طفل وبعد كده حتلاقى الدنيا خربت مشاكل وقلاف بس الحب بعد الجواز احسن واى واحد ميرضاش يجوز واحده كان مزبط معها من الاخر وهو فى حالات ممكن ينفع فيها الحب قبل الجواز بس ديه نادرااا جدااااا وانا دلوقتى بحب واحده وطبعا عمرى ما حفكر فى يوم انى اتجوزها من الاخر حتقولى ليه حقولك معرفش

والله حرام عليك بجد انت مش بتحبها الي بيحب بيعمل اي حاجه علشان يرضي حبيبه
وعلشان يتجوزو في النهاية وانت حرام عليك بجد البنت الي انت بتظلمها دي
وعلي فكرة انت مش بتحب انت بتتسلي او مريض نفسي ولازم تروح لطبيب نفسي
وفي اصحاب ليا كتير زيك كده انا كنت بقولهم انتو متخلفين ومابتفهموش وببقي نفسي اضربهم

ابوالنور
01-06-2008, 12:17 PM
انا معاك حب قبل زواج مالو لزنة
والله حرام عليك بجد انت مش بتحبها الي بيحب بيعمل اي حاجه علشان يرضي حبيبه
وعلشان يتجوزو في النهاية وانت حرام عليك بجد البنت الي انت بتظلمها دي
وعلي فكرة انت مش بتحب انت بتتسلي او مريض نفسي ولازم تروح لطبيب نفسي
وفي اصحاب ليا كتير زيك كده انا كنت بقولهم انتو متخلفين ومابتفهموش وببقي نفسي اضربهم

ايه يا عمرو انت عايز تحب قبل زواج ولا ايه عايز يبقى اسمك عمرو الجريح فكر مش اى بنت بنا ت ايما دى بقو يعنى مش هقولك اكيد انت عارف ايه الى بيحصل

ابوالنور
01-06-2008, 12:22 PM
طيب يا عمور مش نحدد يعنى ايه جواز الاول ؟ :D
الجواز يا سيدى مش زى ما احنا فاهمين وبس ..الجواز حاجات تانية بالاضافة للى احنا فاهمينه
اتنين هيتحملوا مسؤلية ...هيكون لهم بيت مشترك ...مفيش بابا وماما..
طيب الجواز العرفى ماله ؟
اتنين بيتقابلوا فى السر ومحدش يعرف غير اصحابهم فى الكلية :rolleyes:
فين هنا المسؤولية والمشاركة وووو ؟
نفترض جدلا ان البنت كانت حامل ...هل هيقدر يمشى معاها فى الشارع ويقول مراتى حامل ؟
هل هيرضى اخته تتحط فى نفس الوضع ؟ :o
المشكلة ان الجواز كتلة واحدة متكونة من كذا حاجة ...الجواز العرفى بياخد حاجة واحدة من الكتلة دى وبيسيب الباقى ..انتقائية يعنى
عن نفسى عمرى ما هفكر فى شىء زى ده مهما كانت الظروف يا اما اتجوز جواز شرعى واضح يا اما مش هتجوز؛
يا اسود ( جواز شرعى ) يا ابيض ( عزوبية ) :D
مفيش رمادى ولا فسفورى ولا فحلقى
شكرا ع السؤال الجامد يا عسلية

هو الحب جميل ولذيذ وكل حاجة بس لحد معين
اول الحب اما بتكون المشاعر لسه صافية ومفيش ضغينة ولا احقاد بتحس انك طاير فى السما بجناحاتك بس بعد كده لازم لازم هتحصل دروبات واتحدى ان يكون حد حب قبل كده وماحصلتش مشاكل ؛ بس الفرق بين الحب الحقيقى والحب المزيف ان المشاكل بتتعالج وكل طرف بييجى على نفسه عشان يعديها

غير كده المشكلة بتكون فى توقيتات الحب ؛ من واقع خبرتى مع اصدقائى اتأكدت تماما ان مفيش مراهقة بتعرف تحب ...؛ البنت فى السن ده عموما بتكون عايزة حد يديها المشاعر والعواطف اللى اتحرمت منها فى طفولتها يعنى بديل صناعى عن الام او الاب مش اكتر لكن لما بتحصل مشاكل او خناقات بتحس انها ماكنتش مستنية كده ..هى كانت عايزة اهتمام وعواطف طول اليوم وكل يوم حتى لو هى نفسها بتقسى على الانسان اللى بتحبه .. هى عمرها ما هتتفهم حبيبها زعل ليه او بيتخانق ليه ...طفلة عايزة تتدلع وتاخد البزازة وال*****اك وخلاص ..بعد كده بتحس انها خلاص خدت اللى كانت محرومة منى وتبتدى التلاكيك المعتادة ( انا بحبك وانت مش بتحبنى ) ( انا اتجرحت منك كتير وبستحمل وانت مش بتحس ) ( خلينا اصحاب احسن ) ( لازم نبعد عن بعض شوية ) ؛ لو الجمل دى اتقالتلك فانسحب بشياكة وبكرامة احسن ما تتبهدل معاها اكتر من كده .
غير كده البنت اما بتدخل الجامعة بتغير رأيها فى السنة ست مرات ع الاقل ..( ده شخصيته قوية بس ده اذكى )
( ده اشيك بس ده اشطر ) ( ده محترم بس ده لبق ) ...وهكذا دواليك
الهوائية طبيعة عند الانثى سواء اعترفنا او انكرنا والحب نفسه مشاعر هوائية لا تخضع لمنطق وعقل بس عند الراجل الموضوع بياخد شكل جادى شوية وبيكون عنده استعداد يضحى للنهاية ...المهم حبه يستمر ؛ لكن البنت المهم عندها تفضل طفلة ببزازة ؛ولو عايز حد يتأكد من كلامى يسمع اسامة منير ويشوف ليه البنات بتسيب الشباب بعد ما يكونوا حبوا بعض سنين والاسباب بتكون تافهة للغاية ...( مابقاش حنين زى الاول ) ( بينسى عيد ميلادى ) ...؛ مرة كانت بنت عندها 18 سنة بتكلم اسامة منير..بتقوله انها بتحب واحد من تلات سنين بس دلوقتى ظهر واحد حنين وطيب عنه ..فبتستشير اسامة تروح لمين عشان هى محتارة ..فى الاخر طلب منها تسيب الاتنين لانها بتظلمهم وبتظلم نفسها .
هوائية وعشوائية فى التفكير وحنين للطفولة ...هو ده ملخص الحب عند البنت

بالنسبة ليا انا ..فكنت بحب بنت وللاسف مفيش نصيب لعدة اسباب..يمكن لسه عندى امل فيها بس خلاص حسيت انى مابقتش زى الاول واهم حاجة دلوقتى انى بلتفت لدراستى ومذاكرتى وبندمج مع اصحابى فى الكلية لاقصى درجة ممكنة عشان ما افكرش فيها والحمد لله بنجح فى كده ولو انى بحن ليها احيانا بس بفتكر الالام اللى سببتهالى عشان ما احنلهاش

ناوى على ايه بقى ؟ ...ناوى انجح فى دراستى بتفوق واقتحم مجال العمل واحقق نفسى وساعتها هرجعلها ولو هى رفضت فانا خلاص ( اذا كانت المرأة نصف الحياة فسأكتفى بالنصف الآخر ) وهعيش لاهلى ولنفسى فقط لا غير وده احسن واجمل شىء فى الكون

انا صح ولا غلط ؟ ...الحقيقة معرفش بس بحاول ما اكونش انسان ظالم ..يمكن هى مافهمتنيش كويس..يمكن هى ماحستش بحبى ..يمكن هى تعبت ..يمكن انا الغلطان ...الله اعلم بكل واحد .
نصيحة اخوية ...يوم ما تحب اختار كويس اللى بتحبها ..ماتكنش معقدة نفسيا ..ماتكنش اجبرتها انت على الحب ..لازم هى تكون حبتك من الاول مش انت اللى برمجتها انها تحبك

انا مش هقول غير كلمة واحدة

عايز تحب قبل زواج خلى بالك من كلمة الى هقولها

انزل خليك معيا

هتجرح جرح عمرك ما اجرحته اصل بنات عملين زى ايه قطط تاكلو و تنكر

amr_2010
01-06-2008, 01:21 PM
ايه يا عمرو انت عايز تحب قبل زواج ولا ايه عايز يبقى اسمك عمرو الجريح فكر مش اى بنت بنا ت ايما دى بقو يعنى مش هقولك اكيد انت عارف ايه الى بيحصل

انا اول مرة حبيت اتجرحت فعلا
وحاليا بحب واحده تانيه
بس المشكلة ان بسبب اول مرة لما انجرحت بقي معنديش ثقه وبقيت بشك دايما حتي هي قالتلي انت شكاك اوي
وبجد مش عارف اعمل ايه وخايف اتجرح تاني

بس علي فكرة انا قولت زيكم كده بعد ماتجرحت اول مرة بس الحب ده بيجي صدفه وبكره تقولو عمرو قال

ابوالنور
02-06-2008, 04:27 PM
انا اول مرة حبيت اتجرحت فعلا
وحاليا بحب واحده تانيه
بس المشكلة ان بسبب اول مرة لما انجرحت بقي معنديش ثقه وبقيت بشك دايما حتي هي قالتلي انت شكاك اوي
وبجد مش عارف اعمل ايه وخايف اتجرح تاني

بس علي فكرة انا قولت زيكم كده بعد ماتجرحت اول مرة بس الحب ده بيجي صدفه وبكره تقولو عمرو قال

عمرو الحب ايام دى مش حب حتى لو انت قولتى انه هى بتحبنى بدرجة جنان

Last Fantasy
03-06-2008, 01:26 AM
مفيش حد يعرف يلاقي الحب ده في الزمن ده غير بصعوبة ولما يلاقيه ساعتها بنديله لقب محظوظ

amr_2010
03-06-2008, 02:33 AM
عمرو الحب ايام دى مش حب حتى لو انت قولتى انه هى بتحبنى بدرجة جنان

هي فعلا قالتلي كده في الاول بس دلوقتي بحس انها مبقتش زي الاول
حاسس ان مشاعرها اتغيرت مابقتش تتصل زي الاول وانا ساعات اتصل بيها ماتردش عليا ولما اقولها مابترديش ليه تقولي مكنتش فاضيه وماتهتمش بزعلي وشايفه ان ده عادي ديما

مفيش حد يعرف يلاقي الحب ده في الزمن ده غير بصعوبة ولما يلاقيه ساعتها بنديله لقب محظوظ
فعلا صعب

ابوالنور
03-06-2008, 03:59 AM
حب الحب دلوقتى مش ليه قيمة زمان كان ليه

هما بنات كدا عملة زى قطط تاكل و تنكر

[SIZE="7"]بس انا بقول الحمدالله ربنا هيخد حقنا منهم يوق قيام هما اكتر ناس هيدخلو جهنم[/SI
ولزمانت تختبر حببتك قبل ما تحبها

amr_2010
03-06-2008, 02:33 PM
حب الحب دلوقتى مش ليه قيمة زمان كان ليه

[size="7"][/SI
ولزمانت تختبر حببتك قبل ما تحبها
اختبرها ازاي يعني

ابوالنور
03-06-2008, 02:43 PM
تختبرها فى كل حاجة يعنى تشوف هل هى بتحبك ولا عايز تمشى معاك و انت تصرف عليها و حاجاتدى يعنى يارب تكون وصلت

موني2008
03-06-2008, 02:53 PM
انا اسفة يا جماعة اووووووووووووى انى دخلت هالموضوع بس هو شدنى بس ياريت تعتبرونى (صديق ) يشارك فى الموضوع هدى مش صديقه لالالالا (صديق ) وبعدين ما احد يطنش دخولى

وابى اقول شئ البنات ما عملة زى القطط تاكل وتنكر لا بالعكس البنت لما بتحب بتحب بجد لكن الشاب بيحب يخون واقول اعتبرونى صدييييييييييق

ابوالنور
03-06-2008, 03:01 PM
لا البنات عملة زى قطط تاكل و تنكر و تجرح و تاسى بتعمل ككل حاجة منا اى شاب بيوفرلها كل حاجة رصيد و ياخدها و يفسحها و بس انتو ققط و اهلا بيكى ياريت بنات تكلم برضو فى موضوع دة

Ra2oF
03-06-2008, 06:54 PM
انا اسفة يا جماعة اووووووووووووى انى دخلت هالموضوع بس هو شدنى بس ياريت تعتبرونى (صديق ) يشارك فى الموضوع هدى مش صديقه لالالالا (صديق ) وبعدين ما احد يطنش دخولى

وابى اقول شئ البنات ما عملة زى القطط تاكل وتنكر لا بالعكس البنت لما بتحب بتحب بجد لكن الشاب بيحب يخون واقول اعتبرونى صدييييييييييق

القاعدة ديه متطبقة علي الاتنين يعني فيه و فيه مش كلو وحش يعني في ولاد كيده و في بنات كيده بس هو الحوار ان الموضوع ده كتر في الوقت ده فالولاد بيقولوا البنات خونة و البنات بتقول الولاد خونة :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: تقبلوا مروري

amr_2010
03-06-2008, 08:01 PM

طب بما انك صديق ان البنات لما بتحب بتحب بجد
قوليلي بقي ليه البنت الي بتحبني بجد مش معبراني بقالها يومين ليه وبتصل بيها مابتردش عليا

sh2awa _ 91
03-06-2008, 08:47 PM
قوليلي بقي ليه البنت الي بتحبني بجد مش معبراني بقالها يومين ليه وبتصل بيها مابتردش عليا

سوري يا عمرو وياريت مش حد يقولي داخلة تعملي اية وموضوع شباب ومكتوب فيه للشباب والحوارات دي انا هجاوب على سؤالك وهخرج !!!
انا عمري ما فكرت في كاية الحب دي نهائي ومش تسال ليه لأني مش عارفة !!
بس انا كبنت بتفكيري !! عمري فيوم ما هجرح حد الا اما يكون في سبب ! شوف يا عمرو انتا عندك سبب من4 شوف انهي فيهم الي صح بس بعد اما تفكر كوييييس اوي
اول سبب ممكن اوي يكون حد وقع بينكم ! حد قالها حاجة عنك مش تمام !!
تاني سبب ممكن تكون انتا جرحتها ومش اخدت بالك بس هس فكرت انك تقصد تجرحها
ممكن سبب تالت وهو انك اصلا اخترت غلط انا عارفة ان تفكيرك في السبب دة هايكون صعب بس لازم تحكم بعقلك مش بقلبك في الموقف دة
ممكن سبب رابع ان هي حاست انها بتعمل حاجة اهلها مش يعرفوها فحبت تنهي الموضوع

مش كل البنات كويسين ومش كل الشباب كويسين احنا بشر يعني فينا انواع كتيييير اوي المهم نشوف احنا انهي فيهم والناس الي بنكلمهم انهي فيهم

ياريت تتقبل كلامي يا عمرو

@lion
03-06-2008, 08:54 PM
بص ياباشا انا بحب واحدة مووووت وهي عارفة ومن خلال الوسائط عرفت انها بتحبني بس مش قادر اكلمها وجها لوجه اعمل ايه؟

موني2008
04-06-2008, 11:05 AM

اقوللك انا عشان هى اساسا ما كان فيه حب من الاول عشان كده مطنشاك او انت ممكن تكون سوات معاها موقف مش حلو خلتها تزعل منك او او او او ؟؟؟؟؟؟ اكيد فى شئ حصل بس انا بجاوب على اساس صديق اوكى عمر

amr_2010
04-06-2008, 11:41 AM
اقوللك انا عشان هى اساسا ما كان فيه حب من الاول عشان كده مطنشاك او انت ممكن تكون سوات معاها موقف مش حلو خلتها تزعل منك او او او او ؟؟؟؟؟؟ اكيد فى شئ حصل بس انا بجاوب على اساس صديق اوكى عمر

لا كان فيه حب من الاول وكل واحد قال للتاني وبعدين انا معملتش معاها موقف مش حلو
واخر مكالمة كلمتهالها كنا عادي جدا وسألتها فيه حاجه قالتلي لا وقولتلها هكلمك تاني وبكلمها مابتردش ولا هي بتتصل
المفروض ان انتي بنت تبقي عارفة البنات بيفكرو ازاي علشان كده انا سألتك

aoukal_2010
04-06-2008, 11:50 AM
الف شكر ةلمجهودات صوت الحق

aoukal_2010
04-06-2008, 11:52 AM
الف شكر لمجهودات المدرسين

aoukal_2010
04-06-2008, 11:53 AM
ربنا يوفقنا فى كل المواد

aoukal_2010
04-06-2008, 11:54 AM
يارب الامتحانات تكون سهلة

amr_2010
04-06-2008, 12:54 PM
بص ياباشا انا بحب واحدة مووووت وهي عارفة ومن خلال الوسائط عرفت انها بتحبني بس مش قادر اكلمها وجها لوجه اعمل ايه؟
حاول تكلمها وخليك جرئ بس لازم تكون متأكد انها بتحبك

سوري يا عمرو وياريت مش حد يقولي داخلة تعملي اية وموضوع شباب ومكتوب فيه للشباب والحوارات دي انا هجاوب على سؤالك وهخرج !!!
انا عمري ما فكرت في كاية الحب دي نهائي ومش تسال ليه لأني مش عارفة !!
بس انا كبنت بتفكيري !! عمري فيوم ما هجرح حد الا اما يكون في سبب ! شوف يا عمرو انتا عندك سبب من4 شوف انهي فيهم الي صح بس بعد اما تفكر كوييييس اوي
اول سبب ممكن اوي يكون حد وقع بينكم ! حد قالها حاجة عنك مش تمام !!
تاني سبب ممكن تكون انتا جرحتها ومش اخدت بالك بس هس فكرت انك تقصد تجرحها
ممكن سبب تالت وهو انك اصلا اخترت غلط انا عارفة ان تفكيرك في السبب دة هايكون صعب بس لازم تحكم بعقلك مش بقلبك في الموقف دة
ممكن سبب رابع ان هي حاست انها بتعمل حاجة اهلها مش يعرفوها فحبت تنهي الموضوع

مش كل البنات كويسين ومش كل الشباب كويسين احنا بشر يعني فينا انواع كتيييير اوي المهم نشوف احنا انهي فيهم والناس الي بنكلمهم انهي فيهم

ياريت تتقبل كلامي يا عمرو

شكرا جدا لردك
اول سبب ده ممكن وانا بفكر فيه ان في واحده من صاحبتها كان بتحبني وانا قولت لصاحبتها انا بحب صاحبتك وعايزك تقوليلها بس انا مكنتش اعرف ان صاحبتها دي بتحبني وبعدها عرفت منها
تاني سبب ده معتقدتش كانت قالتلي وانا اخر مره كنت بكلمها فيها كنا عادي جدا
تالت سبب ده معرفش
السبب الرابع انا قولتلها كتير تقول حتي لمامتها علشان مابحبش اعمل حاجه من ورا حد وقالتلي انا لو قولت لماما مش هكلمك تاني وقالتلي انا قايله لاخواتي كلهم بس
يعني انا الي كنت بقولها قولي لاهلك
ممكن ده يكون سبب من الاسباب

ابوالنور
04-06-2008, 01:12 PM
احنا كدا خرجنا على موضوع يا عمرو

amr_2010
04-06-2008, 01:51 PM
احنا كدا خرجنا على موضوع يا عمرو

اصلا الموضوع بيتكلم عن اي حد عنده مشكله او عايز يتكلم في اي حاجه يدخل يتكلم

ابوالنور
04-06-2008, 02:06 PM
اصلا الموضوع بيتكلم عن اي حد عنده مشكله او عايز يتكلم في اي حاجه يدخل يتكلم

بس احنا مسكنا موضوع معين

sh2awa _ 91
04-06-2008, 04:02 PM
شكرا جدا لردك
اول سبب ده ممكن وانا بفكر فيه ان في واحده من صاحبتها كان بتحبني وانا قولت لصاحبتها انا بحب صاحبتك وعايزك تقوليلها بس انا مكنتش اعرف ان صاحبتها دي بتحبني وبعدها عرفت منها
تاني سبب ده معتقدتش كانت قالتلي وانا اخر مره كنت بكلمها فيها كنا عادي جدا
تالت سبب ده معرفش
السبب الرابع انا قولتلها كتير تقول حتي لمامتها علشان مابحبش اعمل حاجه من ورا حد وقالتلي انا لو قولت لماما مش هكلمك تاني وقالتلي انا قايله لاخواتي كلهم بس
يعني انا الي كنت بقولها قولي لاهلك
ممكن ده يكون سبب من الاسباب

العفو يا عمرو على اية
بس شوف بقى السبب الاول ولا السبب الرابع
حاول تعرف

ابوالنور
06-06-2008, 08:39 PM
بنات خاينيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ن
حتى فى قطط شوفو الصورة الى فى مرفقات قط بتخون حببه:d

amr_2010
06-06-2008, 09:39 PM
بنات خاينيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ن
حتى فى قطط شوفو الصورة الى فى مرفقات قط بتخون حببه:d
انت هتخليني اشك في كل البنات

ابوالنور
07-06-2008, 10:36 AM
انت هتخليني اشك في كل البنات

انا قولتلك قبل كدا لزك تختبرها بس انت تعرف مش هتلحق لان اسبوع واحد هتوهق هتظرفك خيانة و تعيش فى عذاب يامعلم هما دول بنات شعرهم خيانة و جرح و عذاب

amr_2010
07-06-2008, 12:16 PM
انا قولتلك قبل كدا لزك تختبرها بس انت تعرف مش هتلحق لان اسبوع واحد هتوهق هتظرفك خيانة و تعيش فى عذاب يامعلم هما دول بنات شعرهم خيانة و جرح و عذاب

فعلا وكدابين كمان

موني2008
08-06-2008, 09:24 AM

انت لييييييييييييييييييييييش كده انت شايف الدنياااا سودااااااااااااااااااااااااااااااااااا حرام عليك على فكرة انا مش حدخل هنا تانى خاااااااااااااااااااااااااااااااالص

mero_63
08-06-2008, 12:14 PM
ههههههههههههههههههههههههههههه
طيب احنا اشاء الله كل واحد فى بنت خنته او عذبه يكتب
رقم 2

TITANIC _LOVESTORY
09-06-2008, 01:43 AM
انا بقى حبيت بنت لمده سنتين وكانت مثال للادب والاخلاق واتفقنا على الخطوبه مع اهلنا ولكنها قبل الخطوبه ب3شهور ماتت فى حادثه مروريه ياريت كلنا ندعولها بالرحمه وتدعولى ربنا يصبرنى على فراقها

ابوالنور
09-06-2008, 10:36 AM
انت لييييييييييييييييييييييش كده انت شايف الدنياااا سودااااااااااااااااااااااااااااااااااا حرام عليك على فكرة انا مش حدخل هنا تانى خاااااااااااااااااااااااااااااااالص

انا اسف لو زعلتك منى بس خلينا نكلم بعد امتحان

mero_63
10-06-2008, 11:20 AM
انا بقى حبيت بنت لمده سنتين وكانت مثال للادب والاخلاق واتفقنا على الخطوبه مع اهلنا ولكنها قبل الخطوبه ب3شهور ماتت فى حادثه مروريه ياريت كلنا ندعولها بالرحمه وتدعولى ربنا يصبرنى على فراقها

ربنا يرحمها ويدخلها الجنه
ومعلش يابوب هى الحياه كده

روبى2008
10-06-2008, 12:56 PM
الله يرحمها وربنا يصبرك ادعيلها كتير

روبى2008
10-06-2008, 01:01 PM
انت ليه شايف ان البنات كلهم خاينين انت علشان واحده تقول على الكل الشباب هم اللى بيحبو يجرحو ومعرفش ليه وبيتسلو كتير بس حرام عليكم والله انا عن نفسى كنت بحب وسابنى ومعرفش السبب لحد دلوقتى ونفسى اعرف وانا والله معملتش حاجه غلط تخليه يسيبنى بس الحمد لله ربنا رزقنى بحد افضل منه بيحبنى اوى وانا كمان بحبه اوى وان شاء الله عمرى ما هسيبه وربنا ميحرمنيش منه انا اسفه انى دخلت بس اضيقت اوى من كلامكم عن البنات وانا والله بكره الخيانه ويا ريت اللى يحب يكون اد كلمة بحبك ومتكونش كلمه للتسليه

mero_63
11-06-2008, 03:45 PM
شكرا روبى على المشكره
وعلى العموم دى وجهت نظر
ومحدش قال ان كل البنات خاينين هوما حوالى 99.9 بس
ههههههههههههههههه

ابوالنور
25-06-2008, 12:17 PM
انت ليه شايف ان البنات كلهم خاينين انت علشان واحده تقول على الكل الشباب هم اللى بيحبو يجرحو ومعرفش ليه وبيتسلو كتير بس حرام عليكم والله انا عن نفسى كنت بحب وسابنى ومعرفش السبب لحد دلوقتى ونفسى اعرف وانا والله معملتش حاجه غلط تخليه يسيبنى بس الحمد لله ربنا رزقنى بحد افضل منه بيحبنى اوى وانا كمان بحبه اوى وان شاء الله عمرى ما هسيبه وربنا ميحرمنيش منه انا اسفه انى دخلت بس اضيقت اوى من كلامكم عن البنات وانا والله بكره الخيانه ويا ريت اللى يحب يكون اد كلمة بحبك ومتكونش كلمه للتسليه

كلكم كدا تجرحو و بعدين تقولو انا ما عملتش حاجة غلط

amr_2010
26-06-2008, 03:34 AM
كلكم كدا تجرحو و بعدين تقولو انا ما عملتش حاجة غلط

والله يا ابني عندك حق
احنا ايش عرفنا ان انتي معملتيش حاجه غلط ولا ايه الي حصل بالظبط

ابوالنور
27-06-2008, 01:23 PM
:Dوالله يا ابني عندك حق
احنا ايش عرفنا ان انتي معملتيش حاجه غلط ولا ايه الي حصل بالظبط

صح كلامك مية مية:D

موني2008
30-06-2008, 11:48 AM
:D

صح كلامك مية مية:D

لا اله الا الله محمد رسول الله

toty_elromansy
02-07-2008, 03:52 AM
لا اله الا الله محمد رسول الله

ابوالنور
02-07-2008, 07:41 PM
لا اله الا الله محمد رسول الله وحسبى الله ونعم الوكيل

ياالله ..................لا تعليق

uoua
04-07-2008, 03:32 PM
انا حصل معايا موقف ابوخ من كده انا بنت حبة اخد رايكم انا حبات اوى وكلم ماما وقالت لى بابا بس هو اتغير عشان هزار قالتله انى ولد زميلى كلمنى معنوا محذرنى انى مكلمش و اى ولد بس انا فعلن مكلمتش بس عارفة انوا غيور زيادة فانا حبات ابطلوا الغير ة دى بس قالى خالينا ناخد راحة من بعض شوية ان عجبنى رايكم عيزة رايكم اكمل معاه ولا اسيبه بس غيرة الزيادة وحشة بس انا بموووووت فيه مش هقدر اعيش من غيره

amr_2010
05-07-2008, 03:35 AM
انا حصل معايا موقف ابوخ من كده انا بنت حبة اخد رايكم انا حبات اوى وكلم ماما وقالت لى بابا بس هو اتغير عشان هزار قالتله انى ولد زميلى كلمنى معنوا محذرنى انى مكلمش و اى ولد بس انا فعلن مكلمتش بس عارفة انوا غيور زيادة فانا حبات ابطلوا الغير ة دى بس قالى خالينا ناخد راحة من بعض شوية ان عجبنى رايكم عيزة رايكم اكمل معاه ولا اسيبه بس غيرة الزيادة وحشة بس انا بموووووت فيه مش هقدر اعيش من غيره
ياريت توضحي كويس عشان انا مش فاهم كويس

ีundertaker_2000
05-07-2008, 06:42 AM

يعنى هو لو بيحبك كان قالك خالينا ناخد راحه من بعض شويه

انا الى اعرفه ان الحب مافيهوش راحه

بصى متجريش وراه لانه لو بيحبك مكنش قالك الجمله دى وحاولى تقومى يعنى هو مش اخر ولد فى الدنيا

ربنا يوفقك

uoua
08-07-2008, 01:10 PM
اوك انا فكرة انى اسيبوه بس لم قالتله قالى انتى ظلمتينى لو سبتينى لسة كلام ده من يومين احنا كنا هنكخطب بعد النتيجة مش عرفة انا مشتتة اوى .يا عمر هو كلم ماما قالتله انى كلمت ولد زميلى لكن هو محذرنى مكلمش اى ولد معنى انا مكلمتش اى حد كان هزار كانت عيزة يبطل غيرة ده بيغير من ابن خالتى اصغر منى 6 سنين بس كل مائلوا نسيب بعد يقالى لا اعمل ايه

ีundertaker_2000
08-07-2008, 05:11 PM
اوك انا فكرة انى اسيبوه بس لم قالتله قالى انتى ظلمتينى لو سبتينى لسة كلام ده من يومين احنا كنا هنكخطب بعد النتيجة مش عرفة انا مشتتة اوى .يا عمر هو كلم ماما قالتله انى كلمت ولد زميلى لكن هو محذرنى مكلمش اى ولد معنى انا مكلمتش اى حد كان هزار كانت عيزة يبطل غيرة ده بيغير من ابن خالتى اصغر منى 6 سنين بس كل مائلوا نسيب بعد يقالى لا اعمل ايه

لا حتته انه يقولك متكلميش حد غيرك مينفعش انك اكيد عندك اصحاب سواء كان ولاد او بنات انا شايف انه عادى مافيهاش حاجه حتى ابن خالتك مينفعش ان شايف انه يقولك ناخد هدنه ده يبئه بيستهبل

المهم فكرى بعقلك وخلى بالك من الحكايه

وربنا يوفقك

uoua
08-07-2008, 08:59 PM
شكرررررررررررا اوى انت اكيد صاخبتك فرحانا بيك لانك بتحب النقاش ادعيلى ربنا يصبرنى

ีundertaker_2000
09-07-2008, 03:15 AM
شكرررررررررررا اوى انت اكيد صاخبتك فرحانا بيك لانك بتحب النقاش ادعيلى ربنا يصبرنى

ربنا يخليكى هى الحكايه لازم تتاخد بالهداوه والتفكير الدقيق واهم حاجه التفكير بالمخ مش بالقلب علشان تاخدى فيها القرار الصح واهم حاجه متتسرعيش ول فى اى حاجه ممكن تعملى موضوع وهتلاقى فى الف واحد هيردوا عليكى

وربنا يصبرك ويوفقك

موني2008
09-07-2008, 09:37 PM
نفسى اعرف هى ليش كلمة حسبى الله ونعم الوكيل اتحذفت ولا هى حراااام الايام هدى حد يجاوبنى

ีundertaker_2000
10-07-2008, 04:23 AM
نفسى اعرف هى ليش كلمة حسبى الله ونعم الوكيل اتحذفت ولا هى حراااام الايام هدى حد يجاوبنى

لا طبعا مش حرام

بس يا مونى هو فى حاجه مستدعيه اننا نقول حسبى الله ونعم الوكيل

لو فى حاجه مستدعيه واحنا مش واخدين بالنا قولى

uoua
11-07-2008, 03:35 PM
شكررررررررا للجميع نتيجة ع الابواب هنعمل ايه دلوقتتتتتتتتتتتتى

mohamedbader
11-07-2008, 03:42 PM
هاىانا عايز اتعرف على نا س كتير اوى

uoua
12-07-2008, 04:55 PM
كلنا موجودين عرفين بعض

amr_2010
11-08-2008, 03:00 AM
ايه با جماعه مفيش حد عنده موضوع نتكلم فيه

انا عندي موضوع مهم
لو حبيت واحده اوي واديتها قلبك وحبيتها بجد وهي سابتك بدون سبب وحاولت ترجعلها ومش عارف
ازاي تنساها وانت مش قادر تنساها