مشاهدة النسخة كاملة : اتمنى الرد السريع من حضراتكم ؟؟؟

الجمالwالباكي
18-07-2011, 02:16 AM
يا جماعة انا جبت 88% علمي علوم وبجد اتصدمت من المجموع ده وزمايل ليا كتير عدو ال97 % ونفسيتي تحت الصفر حتى اهلي زعلانين كان نفسهم ادخل طب وانا دلوقت مش عارفة اعمل ايه اكمل علمي علوم مع اني سمعت ان التنسيق هيرتفع السنة الجاية لبتوع المرحلة الاولى ولا احول علمي رياضة وادخل هندسة مع العلم اني مستوايا متوسط في الرياضة والفيزيا ؟؟؟؟ ولكنه مرتفع في الانجلش والعربي والمواد الادبية هل ممكن لو شديت حيلي اجيب في سنة 3 مجموع 95% ولا لا وكنت عايزة اسال امتى اخر معاد للتحويل من علوم لرياضة انا بجد نفسي اخل كلية قمة وعايزة اعرف اقل كلية هندسة بتاخد من مجموع كام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟وبتكون فين ؟؟؟؟؟
وشكرااااااااااااااااا مقدماااااااااااااااااااااااااااا

real madrid cf
18-07-2011, 02:22 AM
يا جماعة انا جبت 88% علمي علوم وبجد اتصدمت من المجموع ده وزمايل ليا كتير عدو ال97 % ونفسيتي تحت الصفر حتى اهلي زعلانين كان نفسهم ادخل طب وانا دلوقت مش عارفة اعمل ايه اكمل علمي علوم مع اني سمعت ان التنسيق هيرتفع السنة الجاية لبتوع المرحلة الاولى ولا احول علمي رياضة وادخل هندسة مع العلم اني مستوايا متوسط في الرياضة والفيزيا ؟؟؟؟ ولكنه مرتفع في الانجلش والعربي والمواد الادبية هل ممكن لو شديت حيلي اجيب في سنة 3 مجموع 95% ولا لا وكنت عايزة اسال امتى اخر معاد للتحويل من علوم لرياضة انا بجد نفسي اخل كلية قمة وعايزة اعرف اقل كلية هندسة بتاخد من مجموع كام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟وبتكون فين ؟؟؟؟؟
وشكرااااااااااااااااا مقدماااااااااااااااااااااااااااا
el salam 3lekm walahy ana mbhbsh ahbt hd atmny leky t5shy adby a3tkd ank hatlh2y feh klya kma zay sayasa w aktsad aw a3lam

الجمالwالباكي
18-07-2011, 02:28 AM
انا عارفة ان الادبي فيه كليات حلوة جداا بس مفيش فرص عمل خااااااالص فيه وانا عايزة اكمل تعليمي واشتغل مش عايزة اقعد في البيت وخلاص انا عندي حلم اني اغير من حياتي مش عايزة افضل طول عمري زي ما انا في البيت

sad nono
18-07-2011, 02:36 AM
طيب نصيحاي تكشفي عن الورق وتعملي تظلم اكيد ليكي درجات

ENG.HAGAR
18-07-2011, 02:36 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا يا قمر ما تفكريش فى غيرك لان ده هيتعبك فى اى مرحلة من مراحل حياتك " واسال مجرب يا ستى "
انا عن نفسى السنة اللى فاتت نقصت فى الكيمياء 3 درجات ظلم :mad: والله وكنت هعمل تظلم والكلام ده
ورجعت فى رأييى لماعرفت قد ايه ان فى ناس مظلومين كتير وماخدوش حاجة وفى ناس بتاخد لكن للاسف قليل

جزئية تانية
بالنسبة لاهلك فرحتهم هتزيد لما تشدى حيلى السنة اللى جايه باذن الله وهيحسوا انك تستاهلى كل قرش دفعوه فى دروس وكدة :):)
بصى انا ما اقدرش انصحك تحولى او تكملى على نفسطريقك شوفى انت عايزه ايه واستخيرى ربنا
هتلاقى الحاجات اللى ربنا عايزك توصليها هتبقى سهلة والحاجات التانية هتلاقيها صعبة ودى الحاجات اللى ربنا عايزك تبعدى عنها كده مغهوم يا قمر
موضوع ان التنسيق هيزيد السنة اللى جايه او هيقل ده فى علم الغيب وما تربطيش نفسك ابدا بكلام كدة وكدة ومهاترات من ده او ده
حاجة كمان انت بتقولى ان مستواكى متوسط فى الرياضيات والفيزياء ولكن معنى كدة انك ممكن تطورية وتعلى بيه
المدرس الشاطر بيخلى الطالب بفضل ربنا طبعا يحب المادة ويتمكن منها حلو كدة ;)
وكمان يا قمر موضوع التحويل ده بيتقال عنه فى التليفزيون فى وموقع الوزارة وسيبك انت من كلام الجرايد والكلام ده
والله نسبه من كلامهم مش صح "مش بعمم لان فى اخبار صح "
انا اعرف زمايلى السنة دى دخلوا المدرسة وحضروا دروس وبعدين حولوا لعلوم اوادبى فما تقلقيش بالنسبة للجزئية دى :028ja7:
موضوع هندسة او كدة انا بصراحة ما اعرفش اقل هندس ايه لانها بتختلف حسب كل سنة وانت كمان بنت يعنى ممكن تحولى قبل ما تقضى سنة فى الجامعة اللى انت مغتربة فيها وتحولى " الحمد لله ميزوا البنت فى حاجة كويسة " :av4056bb7jp3:
العفو يا قمر
وسامحينى لو قصرت فى حاجة
وارجو انى اكون افدتك وربنا يباركلك ويجعلك الخير فى اللى نفسك فيه يااااااااااااااااااااارب

sasaatwa
18-07-2011, 04:36 AM
من الافضل انك تحولي رياضه وتشدي حيليك شويه في 3 وباذن الله تلحقي هندسه لان الكل بيزيد في 3.وبتاخد من 93الي 95 تقريبا
وبردو في كليات في القسم الادبي كويسه جدا زي اعلام وسياسه واقتصاد ده بردو كليات قمه.ومش تزعلي خالص ممكن ربنا يكون مقدرلك الاحسن
تمنياتي بالتوفيق

basma 2010
18-07-2011, 04:36 AM
بصراحه انا بتمنالك التوفيق
وفعلا مش لازم تفكرى فى حد
لان ربنا اكيد مميزك فى حاجات تانى
بس بصراحه مقدرش انصحك تكملى علمى علوم
لانها هتبقى صعبه شويه انك تجيبى مجموع طب او صيدله (انا اسفه)
واعملى استخاره واكيد ربنا هيدلك للصح
وربنا يوفقك ان شاء الله

cazanova_love
18-07-2011, 06:08 AM
لا حولى ادبى وجيبى بالمستوى 99 وكده هتعدى 94 خشى سياسة واقتصاد اعلى كليه

والف مبرووووووووووووووووووووووووووووووك بجد اسمعى كلامى سيبك من العلمى والفزيا والرياضة خليكى فى المضموووووووووووووووووووووووووووون