مشاهدة النسخة كاملة : الدبلومه التربوى ايه نظامهافى البحيرة

الزمرانى
14-07-2011, 06:31 PM
انا محمودالجندى من الدلنجات وعاوز اعمل تربوى لوحد عملها يقولنا اية ظروفها( المصاريف و................لوحد عايز يعملها نعملوها سوى ونشجع بعد

mo_shoeb1
14-07-2011, 06:46 PM
حسبى الله و نعم الوكيا اسوأ سنة خدتها فى حياتى على فكرة انا بمتحن فيها اليومين دول على العموم نصيحة اوعى تاخدها فى طنطا دول ولاد تيييييييييييت .................. المهم علشان متتعقدش

مصاريفها هتخش معاك من 3 الى 4 آلاف جنيه يعنى 1000 كتب و 1000 مصاريف وكمان 1000 مذكرات وابحاث و مواصلات و 1000 علاج نفسى

نصيحة خدها فى بنى سويف او شبين الكوم و الله مش بهزر فى بنى سويف بتدفع الفلوس وتروح على الامتحانات علطول تسلم على الدكتور وتاخد الشهادة ودى عند تجربة من واحد زميلى مسمعتش كلامه

يالالالالالالالالا ربنا معاك ومعانا

ابو الفاروق
14-07-2011, 06:55 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

انا عملتها السنة دى وفعلا هى سنة بتكون رخمة شوية لانك غصب عنك بتكون مشغول زهنيا بالدبلومة حتى لو فى مكان سهل

انصحك ان تلتحق بالدبلومة فى شبين الكوم ( منوفية ) نظام العام الواحد

المصاريف الادارية 830 جنية
الكتب 850 على الترمين
لا يوجد ابحاث ولا غيرة
مجرد تسجيل اسمك فى الكلية ودفع المصاريف وبعدها شراء الكتب وهى الاساس ثم الذهاب الى الامتحانات open book
انا جبت امتياز فى الترم الاول وفى انتظار نتيجة الترم الثانى

برعومة
14-07-2011, 06:57 PM
أنا لسه واخداها فى دمنهور وكانت إلى حد ما كويسة لكن طبعا متعبة جدا ومصاريفها كتير جدا يعنى هتصرف عليها حوالى 4000 جنيه ومن النهاية بيبقى على حسب الدكتور اللى بيديك فى ناس كويسين وفى ناس الله يسامحهم ومن النهاية هي سنه وهتعدى قاتشجع وخدها على بركة ربنا

ابو الفاروق
14-07-2011, 08:11 PM
انا السنة كلها كلفتنى 2500 جنية فى المنوفية

مصاريف ادارية + كتب + مواصلات + تصوير مذكرات

والحمد لله ربنا كرمنا بدكاترة راعوا ظروف الجميع وعارفين اننا رايحين مش بكيفنا وكان كل همهم شراء الكتب

اما الامتحانات فأنا قارنتها بأمتحانات كليات اخرى وجدت انها من اسهل الامتحانات هذا بجانب ان اللجان نفسها كان 90 % منها open book

MUSTAFAEGYPT
14-07-2011, 09:24 PM
على حسب الجامعة

beladona
14-07-2011, 10:19 PM
طيب لو سمحتم انا من طنطا و ناويه اخدها السنه دى ان شاء الله ترشحولى اخدها فين افضل احسن انا هربت منها السنه الى فاتت يا ريت ترشحكتم

ابو الفاروق
14-07-2011, 10:21 PM
طيب لو سمحتم انا من طنطا و ناويه اخدها السنه دى ان شاء الله ترشحولى اخدها فين افضل احسن انا هربت منها السنه الى فاتت يا ريت ترشحكتم

شبين الكوم

beladona
15-07-2011, 01:37 PM
شبين الكوم
طيب ممكن حضلرتك تقولى نظام الدراسه هناك ايه و السنه متقسمه نظام التيرم و لا على بعضها .. و الكليه بعيده و لا قريبه من المواصلات .. و لازم انتظم فى الحضور و لا ... و نظام السكاشن .. اسفه عارفه انى بسأل كتير ..

كاشف الفساد
15-07-2011, 03:13 PM
بص يا ريس

نصيحه لوجه الله ارخم كلية فى مصر بحالها هى كلية التربية فى دمنهور بأمانه انا عملت الدبلومة هناك

اولا عاوزين فلووووووووووس و خلاص و حضور و رخامة

بس الحق يقال فيه دكاترة محترمين جدااااااااا برضه و مش ماديين لكن الاغلبية منهم لله

اشرف الحبشى
15-07-2011, 04:17 PM
انا من العامرية اخدها فين