مشاهدة النسخة كاملة : لا أصدق أن السلفيين لهم يد فى أحداث إمبابة ، إنما هم سفلة النظام المنهار و جهاز أمنه

السيد المرشدى
10-05-2011, 10:07 AM
لا أصدق أن السلفيين لهم يد فى أحداث إمبابة ، إنما هم سفلة النظام المنهار و جهاز أمنه العتيد و بلطجيته من الملة الآخرة ، لا مسلمين و لا مسيحيين . ما رأيك ؟

usernamo
10-05-2011, 11:18 AM
مش كل شوية نروح الجهاز اللى فاتت .. يعنى سبب خسارة الزمالك من الافريقيى سببها الجهاز اللى فات ... سبب انى خالتى تعمل عملية النظام اللى فات .. اقول لحضرتك حاجة ؟؟ انا اجندة .. ايون انا اجندة و عميل كمان .. و اخوانجى و سلفى ... و يلا ..

ياريت نحكم عقلنا شوية حضرتك ..

*سلسبيل الجنة*
10-05-2011, 11:34 AM
سبحان الله وأنا كمان رأيى من رأى حضرتك والله لأن النظام السابق ليه ملفات فساد كتير جدا وفى منها اللى ظهر وفى اللى لسه منعرفوش

بس أحب اعلق على كلام أمجد *غلط يا أمجد لما تقول على نفسك عميل* وبعدين كل واحد بيقول رأيه

بس إن شاء الله يا أستاذ سيد تظهر الحقيقه قريب جداا

MOSTAFA093
10-05-2011, 11:42 AM
تمام أخى مع رأى حضرتك إنهم سفلة النظام السابق
حسبى الله ونعم الوكيل

LoOoLy El Treikawya
10-05-2011, 08:03 PM
انا بردو مش مصدقة انهم السلف

الغريب فى الموضوع دة بمجرد ما حصلت الحادثة يعنى بعدها بتلت دقائق نزلت الأخبار على النت ان السلف هم الى عملوا كدة طب اى الدليل على انهم السلف لاء مفيش دليل هم السلف وخلاص

كأن بيبقى مكتوب على راسهم احنا سلف

يعنى بجد يا ريت الواحد يتقى الله قبل ما يحكم على الناس

دى حادثة وشجار بين البعض من المسلمين مع البعض من المسيحيين والاتنين غلطانيين وكل من شارك فى هذه الفتنة لازم يتعاقب سواء مسلم او مسيحى هو دة اللى اقدر اقوله

LoOoLy El Treikawya
10-05-2011, 08:04 PM
نفسى اتفق معاك فى موضوع واحد بس يا يوزر نامو

رقيه.
10-05-2011, 08:23 PM
انا رايي برضو مع راي حضرتك وان النظام السابق هو السبب ،وكمان الشيخ محمد حسان نفي التهمة عن السلفين ،وانا قريت راي في الجرنال ان لازم يبعدوا الوزراء عن بعض عشان مايقعدوش يتكتكوا وينظموا للفتن دي وبصراحة انا مع الراي دا

LoOoLy El Treikawya
10-05-2011, 08:32 PM
أومال لى حبيب العادلى كان طالب انه يبقى معاه باقى شلة الفساد .. طبعا عشان بيخاف ينام لوحدو فى العتمة:d

الاسكندرانى 22
10-05-2011, 09:13 PM
حسبنا الله ونعم الوكيل

السيد المرشدى
10-05-2011, 10:57 PM
و لا ننسى الطابور الخامس ، فهم أكثر وعيا و أمكر تخطيطا من فلول النظام المنهار !! فمن هم ؟!

raf11111
11-05-2011, 03:21 AM
و لا ننسى الطابور الخامس ، فهم أكثر وعيا و أمكر تخطيطا من فلول النظام المنهار !! فمن هم ؟!

جماعة6 أبريل+كفايه+جماعة البرادعى+بعض من اتباع مايكل منير

السيد المرشدى
11-05-2011, 04:24 AM
جماعة6 أبريل+كفايه+جماعة البرادعى+بعض من اتباع مايكل منير
إتجاه البوصلة يشير إلى ناحية أخرى

raf11111
12-05-2011, 09:27 PM
إتجاه البوصلة يشير إلى ناحية أخرى

لدى وثائق يا كريم

خذ مثلا

اعلان وكالة الانباء الفرنسة ان الشيخ ياسر برهامى محجوز فى كنيسة بالقاهرة ،، ثم نفاجأ بأن الشيخ يتكلم وينفى الانباء من الأسكندرية ((يعنى أعلنوا انه فى القاهرة وهو أصلا لم يغادر الاسكندرية))

ما علاقة وكالة الانباء الفرنسية بالأمر

السيد المرشدى
12-05-2011, 09:49 PM
أقصد بالطابور الخامس شلة المثقفين العلمانيين الذى عبأوا الناس قبيل الاستفتاء و ترو يعهم من الفكرة الإسلامية ، و كم كانت مفاجأة من العيار الثقيل أن تكون نتيجة الاستفتاء كما أعلن - مع زعمى أن المصريين إنما قالوا نعم للاستقرار - فلم يغمض لهم جفن حتى اللحظة ، و لعلكم تلاحظون مدى الهجمة الشرسة على التيار الإسلامى بشرائحه المختلفة بداية من التهييج الخطير ضد فلتة لسان من أحد الشيوخ الأفاضل و مرورا بهدم الأضرحة التى قاموا بها هم أنفسهم ، و نهاية - للآن - بموضوع إمبابة الذى أثير و افتعل بعد مؤشرات هدوء فى موضوع كاميليا شحاتة . إنهم يرون فى الفكرة الإسلامية "عودة إلى عصور التخلف قبل 1400 عام" . " كلام لـ عادل حمودة رئيس تحرير جريدة الفجر "

raf11111
12-05-2011, 10:02 PM
أقصد بالطابور الخامس شلة المثقفين العلمانيين الذى عبأوا الناس قبيل الاستفتاء و ترو يعهم من الفكرة الإسلامية ، و كم كانت مفاجأة من العيار الثقيل أن تكون نتيجة الاستفتاء كما أعلن - مع زعمى أن المصريين إنما قالوا نعم للاستقرار - فلم يغمض لهم جفن حتى اللحظة ، و لعلكم تلاحظون مدى الهجمة الشرسة على التيار الإسلامى بشرائحه المختلفة بداية من التهييج الخطير ضد فلتة لسان من أحد الشيوخ الأفاضل و مرورا بهدم الأضرحة التى قاموا بها هم أنفسهم ، و نهاية - للآن - بموضوع إمبابة الذى أثير و افتعل بعد مؤشرات هدوء فى موضوع كاميليا شحاتة . إنهم يرون فى الفكرة الإسلامية "عودة إلى عصور التخلف قبل 1400 عام" . " كلام لـ عادل حمودة رئيس تحرير جريدة الفجر "

كلامك محترم جدا

،،، لكن اخى سيد
كثير من جماعة 6 ابريل ووائل غنيم واتباع منظمة كارنجى وكفايه وشايفنكو وجماعة عمر عفيفى غالبيتها علمانيه

وهناك تنسيقا كاملا بين العلمانين ومعارضى الفكره الاسلاميه

يذكرنى ذلك
بأحداث الجزائر عام 1991

فهذا السيناريو مشابه تماما

فالتنسيق بين هؤلاء العلمانين وبين الخارج على أشده

ولديهم خارطة تدمير للوطن حال تأكدهم من انهم سيفشلون فى الحصول على مقاليد البلاد

الآن يتم تنفيذ حلقة أخرى ضد القضاه ظاهرها الرحمة ولكن باطنها العذاب

فلقد رأيت ويا للمصيبة ان هذا الامر المتعلق بالقضاء يتم التحضير له من 2005 ورأيت بثينة كامل وجماعتها يلتقون بجورج بوش الابن

ما هذا

من هؤلاء ........لماذا باعو مصر

السيد المرشدى
12-05-2011, 10:23 PM
كلامك محترم جدا

،،، لكن اخى سيد
كثير من جماعة 6 ابريل ووائل غنيم واتباع منظمة كارنجى وكفايه وشايفنكو وجماعة عمر عفيفى غالبيتها علمانيه

وهناك تنسيقا كاملا بين العلمانين ومعارضى الفكره الاسلاميه

يذكرنى ذلك
بأحداث الجزائر عام 1991

فهذا السيناريو مشابه تماما

فالتنسيق بين هؤلاء العلمانين وبين الخارج على أشده

ولديهم خارطة تدمير للوطن حال تأكدهم من انهم سيفشلون فى الحصول على مقاليد البلاد

الآن يتم تنفيذ حلقة أخرى ضد القضاه ظاهرها الرحمة ولكن باطنها العذاب

فلقد رأيت ويا للمصيبة ان هذا الامر المتعلق بالقضاء يتم التحضير له من 2005 ورأيت بثينة كامل وجماعتها يلتقون بجورج بوش الابن

ما هذا

من هؤلاء ........لماذا باعو مصر

إذن لابد من عمل جماعى للتحذير من مخططات هؤلاء
يمكنك إرسال رسالة خاصة وسأقوم بالرد عليها ، لأن مشاركاتى لا تسعفنى أن أراسلك .