مشاهدة النسخة كاملة : نداااااااااء وعاااااااااااااجل الى كل الإداريين الحاصلين على دبلوم المعلمين

على الفيومى
15-03-2011, 04:18 PM
الى كل الإداريين الحاصلين على دبلوم المعلمين والله العظيم لأول مرة اشوف ناس بالسلبية اللى إنتوا فيها دى كل الناس تطالب بحقها المشروع وغير المشروع وإنتوا ولا على بالكم شئ يا جماعة لازم نكون يد واحدة ونطالب بتغيير المسمى الوظيفى إحنا مش ساكتين بس إيد لوحدها مش كفاية لازم نضع إيدينا فى أيدى بعض ونقول نعم لتغيير المسمى الوظيفى ونعمل فى التدريس بدل الأعمال الكتابية لانه حق مشروع لنا جميعاً فنحن من خريجى المعلمين وحقنا إننا نعمل بالتدريس وعل فكرة أنا راسلت وبعت أترمن مرة للمشيخة وهما ردو علينا إ‘نهم ودو الأوراق وعرضوا الأمر على وزارة التنمية الإدارية لبحث الموضوع من الناحة القانونية وإمكانية التغيير الخاصة بالمسمى الوظيفى بس فى حالة رفض الوزارة لازم يكون لينا وقفة ولازم نجتمع لتحديد يوم معين للزهاب الى المشيخة والموقوف هناك والمطالبة بالتغييير لان اتلسبب فى هذا كلة شيخ الأزهر السابة والوزير السابق للتنمية الإدارية أحمد درويش هما اللى قررو إن دبلوم المعلمين يعملوا فى الأعمال الإدارية مع العلم إن كل خريجى المعلمين يعملون فى التدريس حتى هذا القرار الظالم {وحسبى الله ونعم الوكيل }للعلم أنا خريج 99 وتعيين أساسى 2001

السيد جمعة
16-03-2011, 06:32 AM
أنا معاك وأقترح تحديد موعد يوم الثلاثاء القادم 22/3 /2011 للتوجه والتجمع أمام المشيخة للمطالبة بحقنا

على الفيومى
16-03-2011, 07:33 PM
يا جماعة فين المشاركة الإجابية اللى بنتكلم عليها ياريت أى واحد يقرأالخبر دة ويعرف اى واحد يبلغة واللى يكتب تعليق يكتب معاه المنطقةالتابع لها وشكراً على الفيومى منطقة الفيوم وشكراً للأخ اللى كتب التعليق السابق

السواح12
18-03-2011, 10:20 PM
نعم للمطالبة بحقوقنا المهضمومة ونحن معكم فى اى إجراء يعيد لنا حقوقنا
وعلى فكرة نحن خريجى معهد المعلمين الازهرى بقنا قمنا من اسبوعين برفع دعوى قضائية لتغيير المسمى الوظيفى الى معلم بدلا من كاتب
واعلبنا من دفعة 98 ونعمل الان وللأسف الشديد اداريين بالمعاهد وحسبنا الله ونعم الوكيل فى المتسبب فى هذا الظلم
ودمتم ودام الازهر الشريف بخير مر فوعين الرأس
اخوكم فى الله / عبدالغنى ابراهيم

على الفيومى
26-03-2011, 07:10 PM
شكراُيا أستاذ عبد الغنى وكلنا لازم نكون يد واحدة وللعلم إحنا لازم نجتمع مع بعض حتى لو عن طريق التليفون أوا الإيميل وده الإيميل الخاص بيا abdotaha2007*********** (abdotaha2007***********)أرجو التعليق وكتابة الإيميل الخاص بك أنت أو غيرك أخوكم فى اله /محمد رمضان منطقة الفيوم