مشاهدة النسخة كاملة : من سلم اوراقه كاملة ولم يجد التهنئة فليدخل

أبوالحسام
21-02-2011, 07:23 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا الحمد لله على كل حال ونعوذ بالله من حال اهل النار وقدر الله وما شاء فعل ولكن الله لا يرضى بالظلم وينتصر للمظلوم ولو بعد حين ولا يشك في المظالم التي تمتلأ بها مصر إلا جاهل او اعمى ومنها ما حدث لي بخصوص الانتقال من معلم مساعد الى معلم..........
حيث اني اجتزت اختبار الكادر وحاصل على icdl من 2004 وتقدمت بصورة طبق الاصل الى اكاديمية بني سويف وعلم الموظف في وصل اني سلمت صورة طبق الأصل وبعد ذلك في ادارة ابوقرقاص التابعة لمديرية المنيا في شهر 5/2010 سلمت صورة طبق الأصل من icdl وقالوا انهم يجمعونها ثم يقومون بتسليمها الى المديرية ومنها الى الاكاديمية ........
ثم كان الظلم البين إذ لم اجد نفسي بين من جاءتهم الترقية فإلى الله المشتكى وحسبي الله ونعم الوكيل في من ظلمني والمشكلة أنك لا تجد جهة تتظلم إليها فهذا يحيلك على هذا وهكذا هي مصر وما تعلمته في هذه الحياة في مصر أن الفرص قد لا تتكرر وأنها دولة أشخاص وليس مؤسسات
اخيرا أسال الله العظيم أن ينتقم لي من كل من ظلمني إذا كان رئيسا او وزيرا أو عاملا والسلام عليكم .

mohammed darder
21-02-2011, 07:27 AM
انا مسلم ورقي كامل و جتليش التهنئة و رايح اسأل النهاردة في اكاديمية بني سويف

أبوالحسام
21-02-2011, 07:35 AM
أخي محمد سبق ان اتصلت باكاديمية بني سويف لاسال عن أي اوراق ناقصة للتاكد من تسليمها وعدم ضياعها فرد علي: _ لا سامحه الله_ اسال في المديرية إإإإإإإإإإإ
والله لكأننا نعيش في غابة كالغنم تساق الى الذبح وهي لا تدري فلا بد من التحرك السريع

أبوالحسام
21-02-2011, 08:06 AM
لو كنا في دولة مؤسسات كان من المفترض قبل اعلان النتيجة ارسال رسائل الى كل معلم مساعد تفيد باكتمال اوراقه من عدمه ولكنه خبط عشواء فمتي نراك يا مصر كما نحلم اللهم قريبا

monamode
21-02-2011, 08:11 AM
ايه التهنئه دي كمان ؟؟؟ وهتجيلك علي فين ؟؟؟ انا مجاليش حاجه وعقد 2008

أبوالحسام
21-02-2011, 08:17 AM
أقصد بالتهنئة رسالة التعيين على الصفحة الشخصية لكل معلم مساعد على موقع الاكاديمية

monamode
21-02-2011, 08:22 AM
أقصد بالتهنئة رسالة التعيين على الصفحة الشخصية لكل معلم مساعد على موقع الاكاديمية

اه جاتلي فتحت وليسه شيفاها دلوقت
بس متقلقش يمكن في غلطه مش اكتر

أبوالحسام
21-02-2011, 08:34 AM
اللي اتعين اتعين ما تقلش غلطة ولا غير غلطة هي دوله كلها ظلم في ظلم

monamode
21-02-2011, 08:40 AM
اللي اتعين اتعين ما تقلش غلطة ولا غير غلطة هي دوله كلها ظلم في ظلم
اتصل بالاكادميه الي انت تابع ليها اكيد غلطه ف النت مش اكتر ممكن تكون انت تبع الي اتعينوا بس غلطه انها مش نزلت ليك فاهمنني متزعلش ربنا معاك متقلقش اكيد
مكان في غلطات بتحصل في كل مكان

أبوالحسام
21-02-2011, 08:48 AM
حتى لو غلطة مين اللي هيصلحها احنا في مصر للمدير الف مدير مولد وصاحبه غايب

المعلم الحزين
21-02-2011, 08:56 AM
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم انا عارف احساسك بس ان شاء الله خير وبعدين ياعم اقرا نص الرساله كويس
تهنئكم وزارة التربية والتعليم بمناسبة صدور القرار الوزارى رقم 53 بتاريخ 14-2-2011 والخاص بالتعيين على وظيفة معلم وما يعادلها حال إستيفاء جميع الشروط المقررة للتعيين
بيقولك حال استيفاء جميع الشروط الغريب في الموضوع هي الرساله دي مش مكتوبه عندك بالرغم من كل اللي قدمته ارجو الرد عليه

إيهاب النجار
21-02-2011, 09:13 AM
يا جماعة خير ان شاء الله بس نصبر شوية لتحميل كل البيانات ونسأل في الاكاديميات الخاصة كل في محافظتة وربنا يكرمنا جميعاً

أبوالحسام
21-02-2011, 05:50 PM
حاولت أتصل اليوم باكاديمية بني سويف ولكنهم مكروا وكان التليفون يعطي مشغول طول اليوم

بحر العرب
21-02-2011, 05:56 PM
وجهة قبلى هيتنيل
مش هيتعين
وخصوصا أكاديمية بنى سويف
أجارك الله من كل موظفيها

أبوالحسام
21-02-2011, 06:31 PM
ايه الحل؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ghoneem84
21-02-2011, 06:47 PM
يا جماعة النهاردة الاسماء اتعلقت فى المديرية وفى ناس مجتش ليها التهننئة وانا واحد منهم ولقيوا اسمائهم ضمن الكشوف بس انا روحت متأخر وكانت المديرية قفلت
فلا داعى للقلق

سيلفانو
21-02-2011, 06:49 PM
يا جماعة النهاردة الاسماء اتعلقت فى المديرية وفى ناس مجتش ليها التهننئة وانا واحد منهم ولقيوا اسمائهم ضمن الكشوف بس انا روحت متأخر وكانت المديرية قفلت
فلا داعى للقلق

انت بتتكلم جد يا استاذنا
والله انا على اعصابى من امبارح
مجتليش الرسالة مع انى مستوفى جميع الشروط
ومجتليش تهنئة
وخايف يبقا اسمى مش موجود
ارجوك تحرى عن صحة هذا الخبر
وطمنااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
وجزاك الله كل الخير

ghoneem84
21-02-2011, 06:57 PM
انت بتتكلم جد يا استاذنا
والله انا على اعصابى من امبارح
مجتليش الرسالة مع انى مستوفى جميع الشروط
ومجتليش تهنئة
وخايف يبقا اسمى مش موجود
ارجوك تحرى عن صحة هذا الخبر
وطمنااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
وجزاك الله كل الخير
بقول لحضرتك انا زيى زى حضرتك
انا مقدم icdl من شهر 12 2009
ومجتنيش التهنئة
وفى واحد صديق لى اتصل عليا وقالى ان الاسماء اتعلقت فى المديرية
قولتلة انا اسمى مجاش ليه التهنئة فى صفحة النتيجة
قالى مش مهم
فى ناس معانا كتيرة اسمها ايضا مجالوش التهنئة
واسمائها موجودة بالكشوف
فروحت المديرية
بس كانت الساعة اربعة فكانت قفلت وقالولى تعالى ان شاء الله بكرة
والله المستعان

وليد سرحان
21-02-2011, 06:59 PM
نفس مشكلتي مخلص كل حاجة ولم تاتي الرسالة

سيلفانو
21-02-2011, 07:01 PM
شكرا استاذى العزيز
على اهتمامك وردك المطمئن
جزاك الله خيرا عنى وعن كل من قرأ تعليقك واطمأن قلبه

والف مبروووووووووووووووووووووووك ليك ولينا جميعا
متجمعين فى جنه الخلد بإذن الله

مارو سوهاج
21-02-2011, 07:03 PM
فلا داعى للقلق
ياريت حضرتك نقولنا حضرتك تبع مديرية ايه
وحضرتك لاقيت اسماء حد غير حضرتك ماجتهاش رسالة التهنئة ولقى اسمه فى الكشوف

شيرين عجوه
21-02-2011, 07:05 PM
الموضوع/اهمال موظفه حرمني من التثبيت

انا مدرسة اعمل بوظيفة معلم مساعد لغة عربية بتاريخ 1/4/2008 دخلت امتحان الكادر ونجحت بتاريخ20/11/2009 وحصلت على icdl6 /1/2010 وتم تسليم ورقي للاكاديميه كاملا قبل امتحانات الكادر ماعدا icdl كتبت تعهد بأني سوف أحصل عليها وبعد حصولي عليها تقدمت بورقي الى الاكاديمية المهنية للمعلمين بالغربيه للاستاذه ايمان العامله بها وتعهدت لي بوضع الورقه داخل الملف
واليوم صدر قرار التعيين 14/2/2011 ولم يدرج اسمي مع المعينين وحينما ذهبت للاكاديميه قالو لي احنا مانقدرش نعملك حاجه هات ورقك من اول وجديد
اين حقي في التعيين مع زملائي ولو وصل الأمر للإضراب عن الأكل والشرب حتى احصل على حقي سوف افعلها ارجوا المساعده أنا بقالي ست سنوات بالعقد اريد حقي وشكرا

مارو سوهاج
21-02-2011, 07:34 PM
لو سمحت حضرتك هل لقيت التهنئة بعد ما لقيت اسمك فى المديرية لان فى سوهاج لسه مفيش اسماء وماجاليش التهنئة ارجوووووووووو الرررررررررررررررررد

منى عبد الغنى
21-02-2011, 07:47 PM
احنا ماعندناش اسامى اتعلقت