مشاهدة النسخة كاملة : اسمعوا

وليد فوده
19-01-2011, 05:53 PM
انا مش عايز اقول ليكم ان التعيين قادم تفالوا خيرا وان هناك بعض الداخلين مما يروجوا الى حرق الاعصابلكن الى عايز اعرفه هل السادة الموجودين على الموقع تعاقد 1/4/2008 لان هذا يتيح لنا فرصة الانتظار لان العقد لسه ما انتهاشى وهناك ناس بتقول ان هناك منشور وصل له بالتجديد للسنة الرابعة يفصح عنة البلد الان على كف عفريت لا يستطعون ان يتلاعبوا بينا لاننا قوة لايستهان بيها
-اولا- طالما هناك امر تنفيذى لا يستطيع رئيس الجمهورية ابعادك عن العمل
-ثانيا-انه تم صرف الكثير على تدريب المعلم المساعد فاى اخلال بعدم استكمال مراحل التعيين يعتبر هذا باهدار المال العام لكن لابد ان نتجه الى الله وندعوا سداونى الاعتصام مش هيجيب نتيجة لكن احنا ارقى من ذلك دااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااا رايى لكن مش سلبية

أبوووووعبدالرحمن
19-01-2011, 06:06 PM
أظن ان دى مش أول مرة نسمع فيها تصريحات من هذا القبيل
يا جماعة كفاية احنا شبعنا تصريحات
وابدا لن نتنازل عن اعتصامنا
:049gc0::049gc0::049gc0:

ومن هنا لحد 30/1/2011 قدامهم عشرة أيام ياخدوا فيهم قرار
يا يثبتونا يا يمشونا
والأرزاق على الله
............

mero83
19-01-2011, 06:06 PM
انا مع الاستاذ وليد
كفايه كدا يامعلم يا حزين
فعلاً هى الحكاية مسألة وقت
انا من منعاقدى 2008شهر 4

اميمة طه
19-01-2011, 06:12 PM
انا مش عايز اقول ليكم ان التعيين قادم تفالوا خيرا وان هناك بعض الداخلين مما يروجوا الى حرق الاعصابلكن الى عايز اعرفه هل السادة الموجودين على الموقع تعاقد 1/4/2008 لان هذا يتيح لنا فرصة الانتظار لان العقد لسه ما انتهاشى وهناك ناس بتقول ان هناك منشور وصل له بالتجديد للسنة الرابعة يفصح عنة البلد الان على كف عفريت لا يستطعون ان يتلاعبوا بينا لاننا قوة لايستهان بيها
-اولا- طالما هناك امر تنفيذى لا يستطيع رئيس الجمهورية ابعادك عن العمل
-ثانيا-انه تم صرف الكثير على تدريب المعلم المساعد فاى اخلال بعدم استكمال مراحل التعيين يعتبر هذا باهدار المال العام لكن لابد ان نتجه الى الله وندعوا سداونى الاعتصام مش هيجيب نتيجة لكن احنا ارقى من ذلك دااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااا رايى لكن مش سلبية

احييك جداجداجدا على صفاء ذهنك فى التفكير وعلى قدرتك على الحكم على الاشياء ووضعها تحت مسمى السلبية

المعلم الحزين
19-01-2011, 06:29 PM
انت دسيس علينا ولن نصدق كلامك وخليهم يحزفوا اللي هكتبه بس لن اسكت

alirahim
19-01-2011, 06:47 PM
شبعنا تصريحات ونوم فى العسل بالله عليك الوزير صرح كام مرة وقال خلال الايام القادمة ومطلع العام الجديد وهلما جرا من التصريحات وبعضمة لسانه قال فى المؤتمر معى بتوع الكتب مفيش فلوس فى الوزاره ومفيش كمان تثبيت لتعاقد وجى دلوقتى بعد منفذ كل مطالب الناس يهدينا احنا بكلمتين زى عادته طيب ينفذ قدامة عشر ايام على ميعاد الاعتصام يثبت حسن نيته عن التثبيت احنا شبعنا كلام ووعود واهية عيزين واقع وحقيقة وفعل غير كدة لا تنازل عن الاعتصام وعدم مطالبتنا بحقنا دة ابو السلبية والتخاذل والانكسار وقلة الحيلة شوفوا الناس حولينا بتاخد حققها ازاى واحنا مش اققل من الناس دى ودة حقنا ومش هنسيبة لا بديل عن الاعتصام غير التثبيت الفعلى

ayman3body
19-01-2011, 08:02 PM
الإعتصام هو الحل فوقوا بقه

أبوووووعبدالرحمن
19-01-2011, 08:11 PM
واضح إن الأخ اللي بيتكلم مش منا ده تبعهم وعامل إنه مننا

احمدمسعود
19-01-2011, 08:43 PM
د/ احمد زكى بدر يتلاعب بالالفاظ منذ نجاح المعلمين المساعدين فيقول مرة خلال يومين ومرة خلال ايام ومرة مطلع العام ومرة اخرى خلال اسابيع قليلة لكسب الوقت مع علمة بمخالفة القانون وعى فكرة سيخرج الوزير خلال يوم اواثنين بتصريح اخر محاولا افشال الاعتصام المقرر 30/1/2011 ولكن لن نستجيب الابصدور قرار التعيين قبل هذا الموعد