مشاهدة النسخة كاملة : بدر بيقول مفيش تثبيت

alaa ammar
16-01-2011, 10:39 PM
الدكتور احمد زكى بدر فى اتصال على مصر انهارده
بيسأله تامر أمين فى ايميلات وصلانى منها
واحده شغاله بالعقد بقالها 13 سنه
رد البيه الوزير وقال وفيها ايه هو حد مشاها او لغالها عقدها
قاله تامر : مش المفروض ان الناس دى تتثبت
قاله والله الدوله بقالها كذا سنه مفيش تثبيت وفى قانون الوظيفه الجديد
لما يتناقش حنشوف يبقى فى تثبيت ولا ايه
لكن العقود دول لهم كل حقوق المثبتين
ده جزء من مكالمة الوزير فى برنامج مصر انهارده ايه رأيكم !

mhegazi
16-01-2011, 10:41 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لسه سامع دلوقت في برنامج مصر النهاردة
في اتصال تليفوني مع الوزير احمد ذكي بدر بخصوص احتجاج موظفين قطاع الكتب
انه التعيين لما يصدر قانون الوظيفة العامة ولم يتحدث عن تثبيت المتعاقدين اللي امتحنوا الكادر
فشكلها لسه بدري قوي على التعيين

alirahim
16-01-2011, 10:43 PM
لا داعى للانتظار يامتعاقدين الناس كلها من حولينا بدور على حقها وبتخده واحنا بنتفرج عليهم المذيع ساله عن تثبيت المتعاقدين قال مفيش تثبيت الا بعد قانون الوظيفة الجديد يصدر هتستنوا اية اكتر من كدة بانت خلاص النية يلا بسرعة نتحرك وناخد حقنا زى خلق الله

mrcreative
16-01-2011, 10:58 PM
ولســــــــــــــــــــــــــــــــــــة

alirahim
16-01-2011, 10:58 PM
ياريس بانت النية خلاص يلا بسرعة نتحرك زى غيرنا

المعلم الحزين
16-01-2011, 10:59 PM
يا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مس قادر اتكلم بس هي كلمه قبيحه كانت هتطلع مني

جارةالوادى
16-01-2011, 10:59 PM
دول موظفين ياجماعة احنا مدرسين ولينا امتحانات وقانون بيحكمنا ويحكم ترقياتنا ياريت نتفائل شوية

alaa ammar
16-01-2011, 11:02 PM
طب ايه الحل يا جماعه
حاجه من اتنين الوزير يا امى هو مش عارف حاجه
يا امى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

hany1977
16-01-2011, 11:05 PM
:giljotiiniug3::giljotiiniug3::giljotiiniug3:يا مين يناولنى رقبته وأنا اعمل فيها كده

teacher_2
16-01-2011, 11:10 PM
ان شاء الله فى انتخابات الرئاسة
يظهر المنقذ ويعطى اوامر التثبيت
ما قلنا الكلام ده من زمان محدش صدق
هو ده الفكر المتبع فى الدولة بقاله سنين طويلة
محدش يلوم ع الوزير فى شىء
ياريت تفكروا شوية وتعرفو اللعبة فى ايد مين

محمد حسين الشربينى
16-01-2011, 11:11 PM
إذا الشّعْبُ يَوْمَاً أرَادَ الْحَيَـاةَ فَلا بُدَّ أنْ يَسْتَجِيبَ القَـدَر
وَلا بُـدَّ لِلَّيـْلِ أنْ يَنْجَلِــي وَلا بُدَّ للقَيْدِ أَنْ يَـنْكَسِـر
وَمَنْ لَمْ يُعَانِقْهُ شَوْقُ الْحَيَـاةِ تَبَخَّـرَ في جَوِّهَـا وَانْدَثَـر
فَوَيْلٌ لِمَنْ لَمْ تَشُقْـهُ الْحَيَاةُ مِنْ صَفْعَـةِ العَـدَم المُنْ

علي عضاضلي
16-01-2011, 11:12 PM
لا داعى للانتظار يامتعاقدين الناس كلها من حولينا بدور على حقها وبتخده واحنا بنتفرج عليهم المذيع ساله عن تثبيت المتعاقدين قال مفيش تثبيت الا بعد قانون الوظيفة الجديد يصدر هتستنوا اية اكتر من كدة بانت خلاص النية يلا بسرعة نتحرك وناخد حقنا زى خلق الله

مذيع مين؟ وسأل مين؟ وامتى ؟ وفين؟

albahs
16-01-2011, 11:13 PM
وليه منحاولش نسعي وناخد حقوقنا ومننتظرش يمنوااااااااااااااااااااااااا علينا ومتنسوش التثبيت ده حق

the keng
16-01-2011, 11:15 PM
كده بانت نيته
مفيش تثبيت
ده مش وزير ده -----------
من مسكه وزارة

alirahim
16-01-2011, 11:19 PM
بانت النية خلاص هنستنى اكتر من كدة اية فقوا بقى بالله عليكم ويلا نتحرك بسرعة

علي عضاضلي
16-01-2011, 11:19 PM
حــــــــــــرام عليك يا وزيـــــــــر

محمد حسين الشربينى
16-01-2011, 11:20 PM
إذا الشّعْبُ يَوْمَاً أرَادَ الْحَيَـاةَ فَلا بُدَّ أنْ يَسْتَجِيبَ القَـدَر
وَلا بُـدَّ لِلَّيـْلِ أنْ يَنْجَلِــي وَلا بُدَّ للقَيْدِ أَنْ يَـنْكَسِـر
وَمَنْ لَمْ يُعَانِقْهُ شَوْقُ الْحَيَـاةِ تَبَخَّـرَ في جَوِّهَـا وَانْدَثَـر
فَوَيْلٌ لِمَنْ لَمْ تَشُقْـهُ الْحَيَاةُ مِنْ صَفْعَـةِ العَـدَم المُنْ

sherifkhattab
16-01-2011, 11:27 PM
حسبنا الله ونعم الوكيل

alirahim
16-01-2011, 11:29 PM
دول موظفين ياجماعة احنا مدرسين ولينا امتحانات وقانون بيحكمنا ويحكم ترقياتنا ياريت نتفائل شوية
حرام عليكى ياجارة الوادى هى لسه فيها تفائل دى واضحة زى الشمس للاعمى مابالك المفتح ولا احنا لسة عيزين نخدع ونتحك على نفسنا اكتر من كدة لو فيها خير كان بان من ساعة ما النتيجة بانت لكن هما بيماطلوا لحد مايوصلونا للعوزينة هما مش احنا فقى بقى بالله عليكى وبلاش الكلام اللى لا يودى ولا يجيب ده واذا كان عندك رد يشجع الناس انها تعمل حاجة ردى ولو مكنشى الصمت افضل بكتير

رشا منصور قرنى
16-01-2011, 11:57 PM
الله يخرب بيته والبيت اللى جاب بيت ابوه انا اتعقدت يالههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههوى

طاهر الشاعر
16-01-2011, 11:58 PM
لابد من الاعتصام مثل موظفي ديوان الوزارة

malkhamza
17-01-2011, 12:02 AM
ياجماعه عايزين نثور نعمل اى حاجه فرصتنا الايام دى
والدنيا مولعه كدة نزودها ولعه على دماغه هو وريسه وابن ريسه

miss_emy
17-01-2011, 12:11 AM
ياجماعه عايزين نثور نعمل اى حاجه فرصتنا الايام دى
والدنيا مولعه كدة نزودها ولعه على دماغه هو وريسه وابن ريسه
يا جماعه بجد دى فرصتنا

أ/سلوى
17-01-2011, 01:07 AM
هو قال ايه جديد

من زماااان وقلت لكم

لكن مش عايزين تصدقوا !!!!

ماحدش قال مافيش تثبيت

لكن وزير التنمية الادارية " المسئول الاول "قال :

مافيش تثبيت قبل الموافقة على قانون الوظيفة العامة الجديد

pegasus75
17-01-2011, 01:15 AM
الكل يعرف زمايله ونتفق على ميعاد للوقوف امام الوزاره عام وازهر مميز ومكافاه ونطال بحقنا فى التثبيت وعدم المشى من قدام الوزاره الا بعد صدور القرار حتى لو شهر ونيجى على نفسنا شويه بس بجد يا جماعه مهم نقف

drfayoum2010
17-01-2011, 01:18 AM
هذا الكلام كتبته بالحرف الواحد في موضوع آخر بعنوان " أرجو التأكيد أو النفي وقد كتبته هنا أيضا كي يشاهده أكبر عدد من الأخوة الأعضاء
يا جماعة أرجو أن تصدقوني فأنا والله دكتور جامعي ، ولكن زوجتى معلم مساعد ، لذلك انا متابع جيد لأخبار المعلمين المساعدين وبحاول أعرف كل الأخبار الخاصة بالتعيين ، مش علشان حاجة غير لأني عايز زوجتي تتعين وبإذن الله بعد شتة أشهر تاخد أجازة بدون مرتب وتحفظ وظيفتها، وتخلي بالها من الأولاد
المهم ، أنا آسف على الإطالة، اليوم كان هناك اتصال تليفوني بيني وبين شخص على درجة كبيرة من الثقة ويشغل منصب في مديرية التربية والتعليم بمحافظة بني سويف وقال لي بالحرف الواحد ، أن كل الكشوفات والاسماء التي أرسلت للوزارة تم إلغائها ( لو تتذكرو كانت هناك كشوفات تعدها الاكاديميات وترسلها للوزارة على مراحل) المهم تم إلغائها ، وأن الوزارة أرسلت بالظبط عدد 2619 ( ألفان ستمائة وتسعة عشر اسما ) لمحافظة بني سويف وقالت لموظفي الأكاديمية اشتغلو على هذه الأسماء وجهزو كل ملفاتهم ويتم مراجعتها بدقة ، وانتهت الاكاديمية من هذا العمل وتم إرسالها إلي شئون العاملين بمديرية التربية والتعليم
وقد أكد لي هذا الشخص أن كل ذلك يتم في السر ولا يعلمه أحد وبالمناسبة طلب مني الكود الخاص بزوجتي علشان يشوف اسمها موجود ضمن هذه الأسماء ولا لأ.
وللعلم ، بمجرد أن يبلغني، أقسم بالله ، سوف أبلغكم فورا سواء كان اسمها موجود أو غير موجود

ammhhe
17-01-2011, 01:33 AM
الكل يعرف زمايله ونتفق على ميعاد للوقوف امام الوزاره عام وازهر مميز ومكافاه ونطال بحقنا فى التثبيت وعدم المشى من قدام الوزاره الا بعد صدور القرار حتى لو شهر ونيجى على نفسنا شويه بس بجد يا جماعه مهم نقف
انا قلت لكم فى مشاركه سابقه ان التعيين متوقف على قانون الوظيفه الجديد
محدش سدقنى
اذن الى العمل الجاد الوؤثر
سكت الكلام
حسبنا الله ونعم الوكيل

طارق عبد الحفيظ
17-01-2011, 03:31 AM
محدش هيعمل حاجة وكلة بيقول يال نفسى

ابوامانى
17-01-2011, 10:56 AM
ما علهش يا شباب خللى الوزير دا ولا غيره يعمل فينا اكتر من كدا احنا نستاهل اكتر من كدا اصل المسئول من دول عايز يثبيت ولائه للبلد ويوفر فى الميزانيه وبما ان احنا ساكتين فليه يكلف نفسه الراجل ويثبتناوالناس اللى فاكره ان لينا قانون خاص دى ناس لموءاخذه غلطانه وعلى نياتها خالص (مش عايزين نستنى اكتر من كدا كفايه ذل ولا احنا خدنا عليه)

رضاالوادي
17-01-2011, 12:17 PM
ربنا يتولنا برحمته من الكل

alirahim
17-01-2011, 02:58 PM
هذا الكلام كتبته بالحرف الواحد في موضوع آخر بعنوان " أرجو التأكيد أو النفي وقد كتبته هنا أيضا كي يشاهده أكبر عدد من الأخوة الأعضاء
يا جماعة أرجو أن تصدقوني فأنا والله دكتور جامعي ، ولكن زوجتى معلم مساعد ، لذلك انا متابع جيد لأخبار المعلمين المساعدين وبحاول أعرف كل الأخبار الخاصة بالتعيين ، مش علشان حاجة غير لأني عايز زوجتي تتعين وبإذن الله بعد شتة أشهر تاخد أجازة بدون مرتب وتحفظ وظيفتها، وتخلي بالها من الأولاد
المهم ، أنا آسف على الإطالة، اليوم كان هناك اتصال تليفوني بيني وبين شخص على درجة كبيرة من الثقة ويشغل منصب في مديرية التربية والتعليم بمحافظة بني سويف وقال لي بالحرف الواحد ، أن كل الكشوفات والاسماء التي أرسلت للوزارة تم إلغائها ( لو تتذكرو كانت هناك كشوفات تعدها الاكاديميات وترسلها للوزارة على مراحل) المهم تم إلغائها ، وأن الوزارة أرسلت بالظبط عدد 2619 ( ألفان ستمائة وتسعة عشر اسما ) لمحافظة بني سويف وقالت لموظفي الأكاديمية اشتغلو على هذه الأسماء وجهزو كل ملفاتهم ويتم مراجعتها بدقة ، وانتهت الاكاديمية من هذا العمل وتم إرسالها إلي شئون العاملين بمديرية التربية والتعليم
وقد أكد لي هذا الشخص أن كل ذلك يتم في السر ولا يعلمه أحد وبالمناسبة طلب مني الكود الخاص بزوجتي علشان يشوف اسمها موجود ضمن هذه الأسماء ولا لأ.
وللعلم ، بمجرد أن يبلغني، أقسم بالله ، سوف أبلغكم فورا سواء كان اسمها موجود أو غيرموجود

اذا كلام حضرتك حقيقى وواثق فية ليه متعملوش موضوع اساسى والناس كلها تشوفةوتطمن شويه حتى دا اذا كان حقيقى يعنى ولونى اشك

drfayoum2010
17-01-2011, 04:00 PM
والله العظيم الكلام الذي قلته حقيقي 100 % ولا توجد به كلمه واحده غير حقيقة ، وبعدين أنا ليس لي أي مصلحة في أن أقول غير الحقيقة
أنا عايزكم تتعينو النهاردة قبل بكرة علشان أخللي زوجتي تقعد في البيت وكفاية عليها كده، وطبعا هي رافضة تسيب الشغل في هذا التوقيت عشما في التعيين وهذا حقها .

drfayoum2010
17-01-2011, 04:06 PM
بالمناسبة يا جماعة كلامي هذا لا يدعوكم لمقاطعة الاعتصام المتفق عليه يوم 30/1 بالعكس يجب أن تستمروا فيه وتعقدو الهمه لأنه طبعا تنفيذ هذا الكلام هاياخد بعض الوقت ويمكن اعتصامكم يحرك الأمور بشكل أكبر
وربنا معاكم ويوفقكم إلى ما يحبه ويرضاه

sarah hany
17-01-2011, 04:07 PM

يا أختى الفاضلة بيقولك وزير التربية والتعليم ايه علاقة ده بالموظفين هو يقصدنا احنا

المحب49
17-01-2011, 04:11 PM
ربنا يستتتتتتتتتتتتتتتتتر
:040vk0::040vk0::040vk0::040vk0::040vk0::040vk0::0 40vk0:

محمد77777
17-01-2011, 04:18 PM
الاعتصام للمعلمين يوم 30/1/2011 الكل لازم يشارك ويكون ايجابى

khaledelhamrawy
17-01-2011, 05:23 PM
شاب مصري اشعل النار في نفسه امام البرلمان لانه لا يجد عمل
لا تعليق............................................. ..............

m.a.h.2050
17-01-2011, 06:40 PM
انا سمعت الحلقة دي بنفسي وفعلا الوزير قال كده

جارةالوادى
17-01-2011, 06:48 PM
يا أختى الفاضلة بيقولك وزير التربية والتعليم ايه علاقة ده بالموظفين هو يقصدنا احنا
حضرتك اللى تظاهرو امبارح دول موظفين فى ديوان عام الوزارة مش مدرسين وفيهم ناس متعاقدين بقالهم 13 سنة (اللهم احفظنا ) ودول حضرتك يتبعو لوزارة التنمية الادارية زى ماقال رضاابوسريع مستشار الوزير وهتتعدل اوضاعهم مع صدور قانون الوظيفة العامة عشان كدة فعلا الوزير ميعرفش يثبتهم اما حضرتك وحضرتى وكل المعلمين نتبع لقانون الكادر 155 والكلام اصلا مكانش علينا لاننا اصلا لم نتظاهر ولم نكن فى قلب الحدث امبارح عموما ربنا يستر ويفرج كروبنا وكروبهم اللهم امين

محمد ابو مريم 84
17-01-2011, 06:55 PM
يا استاذه ياريت ترحمينا من ردودك دى !! مش تبقى انت والزير قصدى الوزير

جارةالوادى
17-01-2011, 07:13 PM
يا استاذه ياريت ترحمينا من ردودك دى !! مش تبقى انت والزير قصدى الوزير
بعتذر اذا كانت ردودى بتضايق حضرتك بس للاسف انا مش هشارك فى اى كلام عن الاعتصام او التظاهر السلمى لانى مجربة الكلام ده من فترة وعارفة كويس جدا ان ده مجرد انفعال وكلام من ورا الشاشات (معلش اصلى قديمة شوية هنا ) وانا ادرى بزملائى المحترمين هيقولولك ماشى ونقف وهنعمل وفى الاخر هتقف لوحدك او اتنين ربما 3 بالكتير ده مش احباط على فكرة ده واقع لان فيه ناس كتير جدا الموضوع مش مؤثر فى حياتها وعايشة عادى ومتاقلمة مع التعاقد وفى ناس تانية معندهاش اى مانع ان الناس تقف بدالها تطال بحقوقها بس هى تشجع من هنا وخلاص ده اخرها
عموما انا الحمد لله لامن دول ولامن دول بس اللى قادرة اعمله بعمله ببعت رسايل من اميلى للوزير والاكاديمية وببعت للمجلس القومى للمرأة وهشترك مع زمايلى لما عقدى يخلص 10/3 (اذا لم يظهر جديد يعنى ونرفع قضية)وطبعا بدعى ربنا وبشوف شغلى كويس واذا قررنا فى البحيرة او على مستوى الجمهورية (بس يكون بجدمش زى المرة اللى فاتت ) نعمل وقفة عند المديرية او حتى نروح القاهرة وننظم حاجة وندعو حقوقييين ونقابيين معانا كمان هروح معاهم متهيألى انا كدة مش محتاجة انى اصرخ واهاجم الاخرين عشان ابقى اخدت موقف ايجابى وكمان مش محتاجة اتشائم او اعقد نفسى او ابقى قلقانة لانى متاكدة انى بسعى للرزق وباخد بالاسباب زى ماربنا امرنى واذا لم اوفق يبقى ده مش رزقى واكيد ربنا كاتب لى الاحسن

جارةالوادى
17-01-2011, 07:17 PM
على فكرة احنا فى البحيرة نظمنا مظاهرة عند المديرية لان المحافظ كان عايز يفصلنا (3)اشهر فى الصيف وتحت ضغوط كتيرة مقدرش ينفذ قراره ورجعنا ومفصلناش غير يوم وكمان نفذ الفصل ده تحت ضغط من وزير التنمية عشان كان هيبقى لنا 3سنين متواصلة بنشتغل وكنت هنرفع قضية ونكسبها يعنى الحمد لله تاريخنا فى البحيرة معروف جدا وبنعرف ناخد حقنا كويس

mr.aiad
17-01-2011, 07:37 PM
:av4056bb7jp3:حلوه قوى ......:av4056bb7jp3:.( المنقذ ) ( المخلص ) :romarioxp6:مش هيحصل . طول ما أنت ساكت هو ساكت وخلينى أنا ساكت وربنا يثبت أقدامكم فى الجنه إن شاء الله ( يثبت الله الذين آمنوا بالقول الثابت فى الحياة الدنيا وفى الآخره ويضل الله الظالمين ويفعل الله ما يشاء)

alirahim
17-01-2011, 07:55 PM
متعاقدين بقالهم 13 سنة (اللهم احفظنا )وعلى اية احنا بقلنا 12 سنه واعرف ناس بقلها 15 سنة ومش عيزانا ياجارة الوادى نثور ونغضب بس انا متاكد المرة دى ان الناس خلاص فاض بيها وهتعمل حاجة لان بجد فى ناس كتير حياتها واقفة او بمعنى اصح مؤجلة لحين التعين وخلاص الوقت بيضيع مننا ومعملناش اى حاجة فالاعتصام ثم الاعتصام ثم الاعتصام وعلى فكرة دى مش اول مرة نعملة احنا مدربين عليه كتير وفعلا بيجيب نتيجة

AlaaElden
17-01-2011, 08:13 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

انا لسه سامع دلوقت في برنامج مصر النهاردة
في اتصال تليفوني مع الوزير احمد ذكي بدر بخصوص احتجاج موظفين قطاع الكتب
انه التعيين لما يصدر قانون الوظيفة العامة ولم يتحدث عن تثبيت المتعاقدين اللي امتحنوا الكادر
فشكلها لسه بدري قوي على التعيين

http://www.youtube.com/user/MasrElNahrdaEG#p/u/4/V60C4db_XKc (http://www.youtube.com/user/MasrElNahrdaEG#p/u/4/V60C4db_XKc)

ايمن عابد1985
17-01-2011, 08:14 PM
واللهى الحل الوحيد نشارك كلنا فى الوقفة بتاعة يوم 30 وانا ان شاء الله هشارك فيها

Miss Ola
17-01-2011, 08:22 PM
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
:039uw8::022yb4::039uw8::022yb4::039uw8:

لا تعــــــــــــــــــــــليق

111سمسمة
17-01-2011, 08:36 PM
حــــــــــــرام عليك يا وزيـــــــــر

Miss Ola
17-01-2011, 08:42 PM
وللعلم ، بمجرد أن يبلغني، أقسم بالله ، سوف أبلغكم فورا سواء كان اسمها موجود أو غير موجود

انا من بنى سويف تعليم تجارى ووصلنى كلام ان 4 بس اللى جه اسمهم الاكاديمية وكله طبعا فى السر ومحدش يعرف
وفى ناس قالو ان معظم مدرستنا اتعينت وده طبعا فى السر والناس دول فى الادارة التعليمية
مش عارفة بجد ايه الحقيقة

AlaaElden
17-01-2011, 08:53 PM
هدأت الأوضاع داخل وزارة التربية والتعليم، إثر اجتماع أحمد زكي بدر، وزير التربية والتعليم، مع موظفى قطاع الكتب، المحتجين على إلغاء انتدابهم فى القطاع، مساء الأحد، وموافقته على إلغاء القرار.
ويعد هذا هو أول حوار من نوعه يدور بين الوزير والموظفين داخل أروقة الوزارة، وقال عدد من الموظفين لـ«المصرى اليوم» إن الوزير اجتمع بهم فى ساعة متأخرة من مساء الأحد، بعد دخوله إلى مبنى الوزارة بنحو 20 «بودى جارد» وجلس معهم، مؤكداً عدم علمه بقرارات النقل التي اتخذتها وفاء عبدالفتاح، المنتدبة للقطاع من إدارة العجوزة التعليمية منذ أشهر قليلة، وأنه سيتفادى ذلك فوراً، بإلغاء القرار لعدم تصديقه عليه، فضلاً على إلغاء انتداب رئيس القطاع.
واستمر الموظفون فى رصد مشاكلهم، موضحين أن إلغاء الانتداب يعني «خراب بيوتهم»، بسبب ضعف رواتب المديريات التعليمية عن قطاع الكتب، فرد الوزير قائلاً: «عشان تحسوا باخواتكم المظلومين»، وعندما قال له أحدهم «إحنا مدخلين ولادنا مدارس خاصة»، رد الوزير:«فيه غيركم مش معاه فلوس يدخل ولاده مدارس حكومية، وأنا معنديش فلوس عشان أنصفهم».
ووافق بدر، على عدم إلغاء العقود والانتدابات المختلفة، مؤكداً أن تثبيت أصحاب العقود ليس من صلاحياته، وأنه من اختصاصات وزارة أخرى في الدولة، رافضاً فى الوقت نفسه مطالب البعض بإلغاء قرارات النقل كافة خلال الفترة الماضية، وكتابة «تعهد» على «نفسه» بعدم إصدار مثل هذه القرارات مرة أخرى.
وعلى الرغم من انتهاء الاعتصام، إلا أن شارع الوزارة الذي يقع فيه المدخل الرئيسى لوزارتي التعليم والإنتاج الحربي، تحول إلى ثكنة عسكرية، بعد إحاطته بـ 10 سيارات أمن مركزي، ووضع حواجز حديدية على أول وآخر الشارع، مع منع المواطنين من الدخول من ناحية شارع المبتديان.

http://www.almasryalyoum.com/news/%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%C2%AB%D8%A8%D8%AF%D8%B1%C2%BB-%D8%AA%D9%86%D9%87%D9%8A-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%88%D8%B8%D9%81%D9%8A-%C2%AB%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8%C2%BB

فديو حديث بدر لبرنامج مصر النهاردة
http://www.youtube.com/user/MasrElNahrdaEG#p/u/4/V60C4db_XKc

alirahim
17-01-2011, 09:17 PM
معناه ان احنا مش فى الدماغ ولا فى الحسبان خالص ملهاش حل ياجماعة غير الاعتصام

eamohamed_15
17-01-2011, 09:58 PM
الحمد لله علي نعمه علينا
وربنا علي الظالم

مستر /سامح على عبد العظيم اليمانى
17-01-2011, 10:37 PM
مينفعشى وزير .......بسى العيب مش فيه ........فى اللى جايبينه

bright.light****
17-01-2011, 11:14 PM
حسبنا الله ونعم الوكيل ربنا ينتقم من كل ظالم

hishamhassan
18-01-2011, 12:24 AM
حسبنا الله ونعم الوكيل

hishamhassan
18-01-2011, 12:26 AM

gigi1983
18-01-2011, 12:29 AM
بصراحه انا مش عارفه انتم مستغربين ليه ومين اصلا قال ان فيه حاجه اسمها تثبيت
ده حتى لما هيتغير المسمى لمعلم هيبقى عقد مش تثبيت وهيفضل المعلم المساعد طول عمره عقد
ياجماعه ده نظام خصخصه لاحظوا معايا نظام الجوده في المدارس وهو مسمى المقصود من ورائه الخصخصه وبعد كده هيبقى المعلمين عقود زي المدارس الخاصه تمام وقت مالمدرس يتخنقو منو يقلوله مع السلامه عقدك اتفسخ
مش عاوزاكم تتفائلو اوي كده والي شايفله شغلانه تجيب فلوس احسن من التربيه والتعليم ينفد بجلده احسن
انا عن نفسي هسيبها خالص عشان الواحد قرف
والله المستعان

m_ezoo
18-01-2011, 12:40 AM
احنا نستاهل أكتر من كدة شغالين بثلث الاجر وما حدش متكلم مفيش تثبيت وبرضة محدش متكلم مفيش اجازات وبرضة محدش متكلم...... هيلاقوا فين أحسن من كدة

alirahim
18-01-2011, 10:35 AM
احنا نستاهل أكتر من كدة شغالين بثلث الاجر وما حدش متكلم مفيش تثبيت وبرضة محدش متكلم مفيش اجازات وبرضة محدش متكلم...... هيلاقوا فين أحسن من كدة
كلام مظبوط مية فى المية وعلشان كدة المفروض منسكتشى وندور على حقنا وكفاية علينا ذل بقى دا انا كنت تعبان ومش عارف اخد اجازة زى الناش علشان اتعالج قلولى عشر ايام بس والباقى بالخصم اذا كان عاجبك فاضريت انى اروح وانا فى شدة التعب هو المرتب فية كام خصم (حسبى الله ونعم الوكيل)

micha sam
18-01-2011, 11:21 AM
واحنا تاعبين دماغنا ليه
احنا نسيبها وندور على حاجة تانى

عبدالجيد
18-01-2011, 11:44 AM
انا قلت لكم يا جماعة مفيش تعيين
فالحل يا نعمل حاجة أو نسكت خالص

ramtak
18-01-2011, 03:04 PM
ولسة التقيل جاي يامتعاقدين احنا هايجي علينا يوم هانصحى مش هانلاقي لينا حتى مكان علي ارضنا مصر

drfayoum2010
18-01-2011, 03:37 PM
زي ما وعدتكم ، أول ما أتأكد من وجود اسم زوجتي ضمن الأسماء المرسلة من الوزارة أن أبلغكم بها فورا
الحمد لله وجدت اسم زوجتي ، بس للأسف ستنقل من الإدارة الموجودة بها إلى إدارة أخرى ، بس مفيش مشكلة ، لو جات على كده نقدر نحلها بإذن الله
المهم أني وفيت بوعدي معاكم
بس المهم أنكم تكملو في الاعتصام زي ما أنتو متفقين ، لأن الأمور كلها لسه واقفه ، ويمكن الاعتصام يحرك المياه الراكده، وربنا يوفق الجميع ويكون ليكم نصيب في التعيين بإذن الله

hishamhassan
18-01-2011, 04:02 PM

محمد77777
18-01-2011, 07:46 PM
الاعتصام الاعتصام الاعتصام الاعتصام الاعتصام الاعتصام الاعتصام الاعتصام الاعتصام الاعتصام

Mr/shukran
18-01-2011, 11:34 PM
شوية ك........................................... ب

حسبي الله ونعم الوكيل

basha_math
19-01-2011, 12:38 AM
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

عبده محمد
19-01-2011, 01:51 AM
اشربوا المر يا شوية .......................... ( متعاقدين)

احمدالفطاطرى
20-01-2011, 02:22 AM

لازم طبعاً لازم طبعاً طبعاً لازممممممممممممممممممممممممممم لازم لازممم ياجماعه استعدو للضرب على القفاء من الوزير انا مش متفائل لازم طبعاً لازم طبعاً هى طبعاًيعنى ايه:028ja7:

احمدالفطاطرى
20-01-2011, 02:23 AM
انا قلت لكم يا جماعة مفيش تعيين
فالحل يا نعمل حاجة أو نسكت خالص

عنك حق:006et4:

drfayoum2010
21-02-2011, 05:21 PM
وللعلم ، بمجرد أن يبلغني، أقسم بالله ، سوف أبلغكم فورا سواء كان اسمها موجود أو غيرموجود

اذا كلام حضرتك حقيقى وواثق فية ليه متعملوش موضوع اساسى والناس كلها تشوفةوتطمن شويه حتى دا اذا كان حقيقى يعنى ولونى اشك

أعتقد أنك دلوقت غير قادر على التشكيك في كلامي وزي ما قلت بني سويف بها 2619 اسم فقط بنسبة 47% من إجمالي عدد المعلمين المساعدين

مسيو عاطف
21-02-2011, 05:41 PM
ارجو من مشرفى الموقع حذف هذا الموضوع لانه قديم جدا من يوم 16/1/2011

zemosat
21-02-2011, 05:58 PM
احمدوا ربنا أن تفجرت الثورة وأطاحت بالظالمين من أرادوا اذلال الناس والواضح أن موضوع التعاقد فى مصر كان الغرض منه استعباد الناس عشان محدش يقول لأ والحمد لله ان كشف الناس دى على حقيقتها فنظيف باشا يملك 3 قصور ده غير الأراضى والأرصدة اللى فى البنوك وجامعة النيل اللى سرقها وخلاهاجامعة خاصة لسيادته
اللهميا رب العالمين عليك بنظيف وعاطف عبيد وكل الحرامية اللى استعبدوناوضيعوا ابلد وخلونا فى أذيال الأمم

العنب الأحمر
21-02-2011, 06:20 PM
بدر ده عاوز ينضرب بالجزمة القديمة على وشه

moh ali moh
21-02-2011, 07:07 PM
بدر ده عاوز ينضرب بالجزمة القديمة على وشه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه