مشاهدة النسخة كاملة : والله حرام نتيجة كادر المتعاقدين

mmisss
27-02-2010, 05:40 PM
والله حرام يا سيادة الوزير نتيجة الكادر
نتيجة كادر المعلمين المساعدين حاجة تزعل جدا نسبة النجاح 88.5% ومعظم الراسبين كان بسبب مهارات اللغة الانجليزية الدخلية حيث ان نسبة الرسوب في اكثر من مكون هي 0.12% يعني 12 من كل عشرة الاف يعني تقريبا 85 معلم فقط رسب في اكثر من مكون وهي نسبة مشرفة جدا ومرتفعة للغاية يعني لو مفيش مهارات اللغة الانجليزية التي لم ترد في نص القانون مثلها مثل ال icdl لكانت نسبة النجاح99.88% وهو ما يرضي الوزارة ولا سيادة الوزير فما كان منهم الا ان اخترعوا اختبار مهارات اللغة الانجليزية ورسب فيه حوالي 9000 معلم
ليتاخر تعينهم عن باقي زملائهم
كل اللي عايز اقوله والله حرام كل هذه التعقيدات التي تضعها الحكومة في طريق الشباب المتعلم وصانع الاجيال والعقول ومن هذه التعقيدات اشتراط التربوي ثم الاختبار ثم الانجليزي ثم الاي سي دي ال والبقية تأتي
ولي سؤال عن نسبة النجاح من كام في كل مكون من مكونات الاختبار ؟؟؟؟
وماذا كان سوف يحدث لو تم رفع نسبة النجاح في مهارات اللغة الانجليزية ؟! هذه المادة البعيدةكل البعد عن تخصص المدرسين الراسبين في هذا المكون .
اتقوا الله في معلمي مصر المعقدين بسبب اختراعات الوزارة
مع ان هناك وزارات أخري يتم فيها التعيين مباشرة بدون اشتراط تربوي ولا اختبار كادر ولا مهارات انجليزي ولا اي سي دي ال
ومرتبات أضعاف مرتب المعلم بعد اللي ما يتسمى اللي اسمه الكادر
وشكرااااااااااا
مع تحياتي
أ\ مصطفى مدرس لغة عربية ابتدائي
وللعلم انا ناجح في الكادر
ولكن اعرف الكثير ممكن رسبوا في مهارات اللغة الانجليزية
ارجو من سيادة الوزير خفض نسبة النجاح في مهارات اللغة الانجليزية وزيادة عدد الناجحين
وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااا

marwasamy
27-02-2010, 05:45 PM
انا لسة ماجاش على الدور بس خايفة ياريت يلغوا اختبار الانجليزى دة

اسماعيل ناجى
27-02-2010, 06:27 PM
تخبيط والله تخبيط

Mohamedelkady
27-02-2010, 07:49 PM
النتيجة دى معناها إن المدرسين المساعدين كفاءات عالية ومعناها إنهم مش محتاجين لإمتحانات ولا تعقيدات علشان التثبيت

بوسي111
27-02-2010, 08:23 PM
الحمدلله نجحت بس في في مدرستي 4 مدرسين ساقطين مهارات انجليزي بس انا مش شايفه تعيين علشان يزعلو يعني

ahmed salh
27-02-2010, 09:00 PM
المفروض امتحان وزير التنميه الاداريه في الenglish too

waleed el masry
28-02-2010, 12:21 AM
انا مش شايف اى داعى لكل الحملات الخاصة بإلغاء امتحان اللغة الانجليزية
عشان احنا ماشفناش اصلا اى خطوة بعد النتيجة تبشر ان فى تعين ولا تثبيت
لكن ربنا كبير
تحياتى للجميع

hos15
01-03-2010, 01:11 AM
والله انا شايف ان يثبتوا هي هيا زي ما يثبتوش كله واحد يعني هنموت بالجوع ربنا ما يجعلشي رزق مخلوق علي مخلوق اصل الكلام ده مش جديد عليهم ويكفي اننا نقول حسبي الله ونعم الوكيل نعما الموالي ونعما النصير
اخوكم في الله عنده حسن ظن بالله