اهلا وسهلا بك فى بوابة الثانوية العامة ... سجل الان

العودة   بوابة الثانوية العامة المصرية > الركن الإجتماعى > اجتماعيات طالب

اجتماعيات طالب قسم خاص بالطلاب للتعارف و تبادل المعارف و الحلول للمشكلات التعليمية

Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 07-11-2016, 09:55 PM
فن المذاكرة فن المذاكرة غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

فن المذاكرة is on a distinguished road
Impp حكاية الفيس بوك ..اتمنى ان تقرأو الموضوع

كلامي ليكم هيكون قاسي شويه بس لازم تسمعوه وانا متقبل منكم اي شتيمه وانتقاض
اولا متفتكرش ان الفيس ده انى انت بتستفاد منه والكلام ده وتقول اصلي بنزل اسئله وبنذاكر مع بعض وبنستفيد من بعض احب اقولك والله بتضحك علي نفسك ,عندك مدرسين بيدوك دي مش حجه يعني واللي هيقول الفيس بيفيدني يبقي كداب
ثانيا انت عاوز تبقي دكتور وانت عاوز تبقي مهندس وانت عاوز تبقي ف كليه اثار او السن قولي بتعمل ايه عشان توصل للي انت عاوزه
بتذاكر؟
=لا
بتسهر؟
=لا
بتتعب وبتضحي بحاجات كتيره ف سبيل انك توصل لحلمك؟
=لا
بتفتح فيس وبتهزر وبتضحك وغيرك طاحن نفسه ف المذاكره ومش بينام؟
=اه
يبقي ربنا مش هيساويك انت بالناس دي لان الناس دي عامله حساب لاهلها كويس اوووووووووي وعاملين حساب كل قرش بياخدوه من اهلهم لكن انت لا يبقي بتاخد ذنوب وكمان بتضيع مستقبلك
وبالنسبه لبتوع اولي وتانية ثانوي وعندهم فيس ارجوكم ارجوكم ارجوكم لو عندكم هدف بجد اتعودوا علي قفل الفيس من النهارده عشان مفيش حاجه تعطلكم ف تالته ويبقي الفيس ده عادي بالنسبالكم بلاش تغلطوا غلطه الناس اللي بتندم وتقول يارتني كنت كسرت الفون ومكنتش فتحت الفيس دقيقه واحده وضيعت من وقتي
وعايزه اعرف اللي فاتحين دلوقتي بيفتحوا ليه ومتقنعنيش انك فاتح تستفيد ف الحقوا نفسكم احنا داخلين علي شهر 11 يعني خلاص دخلتوا ف الجد والشهور هتعدي بسرعه هما كام شهر اتعب فيهم وبعدين ياعم اعمل اللي انت عاوزه الحق نفسك قبل الندم
ناس هترد دلوقتي تقولي وانت مالك وناس هتتقبل الكلام وتعمل بيه وناس هتطنش ولا كأنها شافت البوست

المهم اني اكون كسبت ثواب ف الناس اللي هتتقبل الكلام وتبدأ من دلوقتي تشوف مصلحتها

العلامات المرجعية

الكلمات الدلالية (Tags)
الفيسبوك, والحكاية