قديم 24-09-2009, 11:46 PM
الصورة الرمزية NoUrHaN_Z
NoUrHaN_Z NoUrHaN_Z غير متواجد حالياً
عضو جديد

NoUrHaN_Z is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد سعيد احمد مشاهدة المشاركة
يا جماعة انا فى 3 اعدادى وعايز اعرف ايه هى الكتب الحلوة لو سمحتم
بس يا ريت يكون الكتب عن تجربة
أنا كنت ف تالته إعدادى السنه اللى فاتت يا أحمد و هاقولك على الكتب اللى كنت بدح فيها

العربى : الأضواء طبعا أنا و اصحابى كلنا كنا جايبين الأضواء بس بصراحه محدش جرب الإمتحان

الرياضه : المعاصر بجد رووووعه كنت مخلصه كل امتحاناته و جبت كمان كتاب المراجعه النهائيه بس نصيحه منى ماتجبش بتاع المراجعه النهائيه لأن امتحاناته هى هى نفس الإمتحانات اللى ف المعاصر بتاع الشرح و طبعا أهم حاجه فى الرياضه التمارين و الحلول و انا الحمد لله قفلت الرياضه ف الترم التانى

الإنجليزى : teacher تبع سلسلة المعلم جايب حاجات مهمه أوى ف الجرامر ممكن المستر بتاع المدرسه ماينبهش عليها و أحلى حاجه فيه أنه بيجيب بعد كل فصل ف القصه المقرره عليك أهم الأسئله و الأجوبه أنت بس تحفظها و هاتقفل القصه بإذن الله

العلوم و الدراسات : الإمتحان طبعا مفيش أحلى منه ف الشرح و المعلم مانصحكش بيه وحش جدا عايز حد يصم من غير تفكير و بيلخبط جامد بس الحاجه الوحيده اللى حلوه فيه ان الخرايط بتاعته أحسن من الخرايط اللى ف كتاب الإمتحان

و كمان ماتنساش ان الرسم و الكمبيوتر بيتضافوا للمجموع و انا اللى وقعنى تالته الترم التانى الزفت الكمبيوتر خلى بالك منه كويس لإن منهجه صعب غير بتاع سنه تانيه خالص :abdoog8:
و ماتنساش ان اهم حاجه انك تذاكر أول بأول و كمان لازم تذاكر من كتاب المدرسه لأن نموذج الإجابه اللى المصحح بيصحح منه الإمتحان بيكون من كتاب الوزاره
يعنى لو لقيت كتاب خارجى كاتب حاجه عكس اللى كاتبها كتاب الوزاره أعمل بكتاب الوزاره و نفض للكتاب الخارجى و برضه إسأل المستر بتاعك

بس كده طولت عليك

يلا أى خدمه